موضوعات داغ

با DS 3 آشنا شوید

عکس مطلب اول
DS 3 یک خودروی سوپر مینی است که از سال ۲۰۱۰ توسط شرکت خودروسازی سیتروئن به بازار معرفی شد. زمانی که سیتروئن تصمیم به جداسازی برند DS گرفت این محصول نخستین خودرویی بود که با نام مستقل DS شناخته شد.
سیتروئن DS 3 در سال ۲۰۱۰ توسط مجله‌ی تاپ گیر به عنوان خودروی سال شناخته شد. این مدل در سال ۲۰۱۳ نیز توانست عنوان پرفروش ترین خودروی سوپر مینی اروپا را به دست آورد و موفق شده بود تا در آن سال ۴۰ درصد بازار سوپر مینی ها را در اختیار خود بگیرد.

مدل ۲۰۱۶ فیس لیفت

DS3 در سال ۲۰۱۴ یک فیس لیفت جزئی را به خود دید و برای مثال در تمامی تیپ هایش مجهز به چراغ عای زنون LED شد. در سال ۲۰۱۶ نیز نسل کاملا جدیدی از این خودرو به بازار معرفی شد.
مشخصات فنی
DS3 نیز همانند اکثر خودروهای اروپایی با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میشود. که البته با توجه به احتمال ورود این مدل به بازار کشورمان و از آنجایی که معمولا خودروهای دیزلی در ایران عرضه نمیشوند، ما تنها به معرفی مدل‌های بنزینی D3 خواهیم پرداخت.

دی اس ۳

نخستین موتور یک موتور ۳ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۱.۲ لیتر است که می‌تواند ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتون متر گشتاور تولید کند. DS3 با این موتور دارای شتاب صفر تا صد ۱۴.۲ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت است.
موتور دوم یک مدل چهار سیلندر خطی به حجم ۱.۴ لیتر است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتون متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا صد DS3 با این موتور ۱۰.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت است.
موتور بعدی از سری PureTech و دارای ۱.۲ لیتر حجم است. این موتور ۳ سیلندر خطی ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور دارد و میتواند DS3 را در عرض ۹.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و تا سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد.
سه موتوری که ذکر آنها در بالا رفت همگی تنها با یک جعبه دنده‌ی ۵ سرعته ی دستی قابل انتخاب هستند که البته مدل PureTech را میتوان با جعبه دنده ی شش دنده ی دستی نیز سفارش داد.

نمای داخل دی اس ۳

موتور بعدی یک چهار سیلندر ۱.۶ لیتری است که ۱۲۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور دارداین موتور در صورت سفارش گیربکس ۵ دنده ی دستی شتاب ۸.۹ ثانیه و در صورت سفارش گیربکس ۴ دنده ی اتوماتیک ۱۰.۹ ثانیه شتاب را برای DS3 فراهم می‌کند.
موتور بعدی یک مدل ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است. این موتور در مدلهای قبل از سال ۲۰۱۱ دارای ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر شگتاور بود اما از سال ۲۰۱۱ به بعد قدرت و گشتاور آن افزایش یافته و به ۲۰۴ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتون متر رسیده است. این موتور با یک جعبه دنده ی دستی شش سرعته می‌تواند DS3 را در عرض ۶.۵ ثاینه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت خودرو با این موتور نیز معادل ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت است.

دی اس ۳

آخرین موتور نیز باز یک نمونه ی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار است که از سال ۲۰۱۶ به لیست موتورهای این خودرو اضافه شده است. این موتور ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این موتور نیز همراه یک جعبه دنده ی شش دنده ی دستی عرضه می شود. شتاب صفر تا صد DS3 با این موتور ۶.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ان ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.
در پایان لازم به ذکر است که DS3 در آزمایش های موسسه ی یورو NCAP موفق به اخذ ۵ ستاره ی ایمنی شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/12
چقدر میگیرین تبلیغ اینا رو میکنین خدایی ؟؟
1395/8/12
نمیدونم چرا مطالب در مورد دی اس و ارین موتور منو یاد گزارش ساینا میندازه !
1395/8/12
Ghararr biad?