موضوعات داغ

چالش نیسان 370Z نیسمو با سوبارو WRX STI + فیلم

عکس مطلب اول
شکی در آن نیست که کم کم باید با موتورهای تنفس طبیعی خداحافظی کرد و این را زمانی می‌توان گفت که نیسان 370Z نیسمو با پیشرانه‌ای شش سیلندر تنفس طبیعی جلوی سوبارو WRX STI با پیشرانه‌ای توربوشارژر چهار سیلندر کم می‌آورد و مسابقه درگ را واگذار می‌کند. البته مسابقه درگ بخشی از فیلمی خواهد بود که گروه خودروبانک برای شما در انتهای مطلب بارگذاری کرده و محتوای اصلی آن به بررسی دو خودروی ذکر شده می‌پردازد.
اول از همه با نیسان 370Z نیسمو شروع کنیم، باید گفت که در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 3.7 لیتری شش سیلندر V شکل DOHC قرار گرفته که به سیستم زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و یک کاتالیزور و صدا خفه‌کن جدید مجهز شده است که نیروی تولیدی آن به 350 اسب بخار قدرت و گشتاور آن هم به 347 نیوتن متر می‌رسد. برای بهره‌وری بهتر از قدرت پیشرانه هم دو جعبه دنده متفاوت شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک مجهز به پدل‌های تعویض دنده دستی تعبیه شده در پشت فرمان به آن متصل می‌شود و در امتداد مسیر انتقال نیرو هم یک دیفرانسیل لغزش محدود VLSD قرار گرفته است.
نسخه STI سوبارو هم با بهره‌‌مندی از یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر BOXER با نسبت تراکم 13.0:1، موفق به تولید 305 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و 393 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور بر دقیقه شده است که با روانه کردن این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته تقویت شده دستی به دیفرانسیل DCCD چهار چرخ محرک، موفق شده نیسان 370Z نیسمو را به چالش بکشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/24
زهی خیال باطل
یعنی قدرت موتور فقط شتاب اولیه هست؟
بنداز معکوس تا ببینم کی قوی تره همش که شتاب اولیه از صفر نیست شما مثلا در 60 تا تست کنید.
1395/8/24
شتاب اولیه کمترین ارزش رو داره.ماشین قدرتمند هست که وقتی تو هر سرعتی پا رو میکوبیم به پدال گاز ماشین اوج بگیره و راننده لذت ببره