موضوعات داغ

اولین تست درایو تویوتا C-HR هیبریدی

عکس مطلب اول
تویوتا با رونمایی از کراس اوور هیبریدی C-HR و تایید تولید آن برای بازارهای جهانی، فصل کاملا جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است تا بجای محافظ کار خواندن کمپانی خودروسازی تویوتا و اعمال تغییرات اندک در محصولات کنونی، شاهد اهمیت دادن آن به خودروهای امروزی و آینده نگر با یک طراحی کاملا پیشرفته باشیم. حال این کراس اوور خوش تیپ تویوتا که امید به حضور آن در بازار کشور هم می‌رود، به دستان کارشناسان موتورترند افتاده است تا تست رانندگی مختصری بر روی آن داشته باشند.

تویوتا C-HR

کارشناسان موتورترند اول از همه به طراحی پیچیده قسمت عقب پرداخته‌اند. در این بخش به دلیل سقف شیب دار و ستون‌های زخیم عقب در کنار پنجره کوچک، عملا سرنشینان عقب پیدا نخواهند بود که در موضوع حریم شخصی می‌تواند بسیار خوب باشد، ولی خب برای راحتی سرنشینان عقب چندان جالب توجه نخواهد بود. فضای داخل کابین هم به دلیل استفاده از پتلفرم تویوتا پریوس، می‌تواند تاحدودی کوچک و آزاردهنده تلقی شود، ولی در عوض هندسه تعلیق آن در مقایسه با تویوتا پریوس تغییر پیدا کرده و واکنش آن به ضربات وارده بهبودهای بسیار خوبی داشته‌اند که همین مورد تاثیر مستقیم بر روی راحتی سرنشینان خواهد داشت.

تویوتا C-HR

همراه با پلتفرم، سیستم مولد قدرتی تویوتا پریوس نسل چهارم هم به تویوتا C-HR به ارث رسیده است و شاهد پیشرانه‌ای درون سوز 1.8 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی برای بازار آمریکا هستیم، ولی در عوض برای بازار اروپا یک پیشرانه 1.2 لیتری گازسوز توربوشارژر در نظر گرفته شده که نیروی تولیدی را از طریق یک جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک CVT به هرچهارچرخ ماشین ارسال می‌کند که خب این مدل به دستان کارشناسان مجله "موتور ترند" رسیده و مورد بررسی قرار گرفته است.

تویوتا C-HR

در جاده‌ها، شاسی به خوبی ارتقا بخشیده و شما می‌توانید سفتی بدن و مرکز ثقل پایین آن را در هر سرعتی احساس کنید. ولی خب به دلیل حذف میله ضدرول در سیستم تعلیق، در سر پیچ‌ها نرمی نسبتا کمی احساس می‌شود که برای مخاطبان معمولی چندان قابل توجه نخواهد بود و چابکی سیستم فرمان و دقت آن می‌تواند تاحدودی جبران کننده باشد.
سیستم مولد قدرتی هم کاربرد بسیار مطلوبی دارد و نیروی تولیدی را آرام و پیوسته به خروجی منتقل می‌کند، اما به هنگام درخواست‌ قدرت ناگهانی تاخیر بسیار کمی دارد که می‌تواند رانندگان حرفه‌ای را دلسرد کند. ولی خب این خودرو برای افراد آرام و استفاده‌های روزمره طراحی شده است و طبیعتا نباید انتظار یک خودروی اسپرت را از آن داشت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/24
این طراحی ها خبر از پیر شدن و فروپاشی تویوتا میده . آینده از آن سمند است .
1395/8/24
عالی عالی عالی
1396/1/15
برای ثبت نام تویوتا هیبریدی c-hr اطلاعات می خواهم . لطفا راهنمایی به کنید