موضوعات داغ

عبور از سراسر بریتانیا با مرسدس بنزهای ۴×۴

عکس مطلب اول
۱۲ دستگاه خودروی چهارچرخ محرک مرسدس بنز موفق شدند اولین سفر تماما آفرود و خارج جاده ای را در کشور بریتانیا انجام دهند. این سفر را شاید بتوان نخستین سفر از این دست در قرن جدید دانست چون در طی این سفر خودروها به هیچ وجه از یک جاده با خیابان عمومی رد نشدند و کاملا از مسیرهای خارج از جاده ای حرکت کردند.
تمامی خودروهای شرکت کننده در این تور همگی نسخه‌هایی استاندارد بودند و تنها تغییر آن‌ها نسبت به خودروی استاندارد وجود تایرهای مخصوص آفرود از نوع مجاز برای حرکت در خیابان و پله های جانبی در برخی از مدل‌های شرکت کننده بود.
رهبری و پیشتازی تیم بر عهده‌ی یک دستگاه مرسدس بنز جی کلاس مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4Matic بود. این خودرو مجهز به دنده‌ی کمکی و سه عدد دیفرانسیل قفل شونده است که آن را قادر می‌سازد تا از پس سخت‌ترین مسیرها نیز برآید.
برای اطمینان از اینکه مدل های دیگری مانند GLS و GLE در طی این سفر دچار مشکل نشده و گیر نکنند، مرسدس بنز آن‌ها را به پکیج ویژه‌ی آفرود مجهز کرده است که این پکیج شامل قفل دیفرانسیل مرکزی، صفحه‌ی محافظزیر بدنه، جعبه دنده‌ی کمکی و حالت تمام دستی برای جعبه دنده‌ی خودکار آن‌ها می‌شود. همچنین بر روی سیستم حالت رانندگی نیز یک وضعیت دیگر با نام آفرود پلاس تعبیه شده است. همچنین این خودروها می‌توانند ارتفاع خود را با استفاده از سیستم تعلیق بادی ایرماتیک در سه درجه‌ی مختلف افزایش دهند.
مرسدس بنز برای تدارک این سفر مجبور شد از ۱۱ نفر مختلف برای عبور از زمین‌هایشان اجازه بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد