موضوعات داغ

مقایسه ویدیویی تویوتا فورچونر با میتسوبیشی پاجرو اسپرت + فیلم

عکس مطلب اول
در هر شاخه‌ای از صنعت خودروسازی و مهم‌تر از آن در سگمنت‌های مختلف این صنعت، عموما چند کمپانی محدود هستند که حرف اول و آخر را در سگمنت‌های مختلف می‌زنند. به عنوان مثال در سگمنت سوپراسپرت‌ها بوگاتی شیرون و محصولات کونیخ زگ حرف اول را می‌زنند، در سگمنت خودروهای اسپرت نام لامبورگینی و فراری و پورشه بیشتر از همه مد نظر است و یا مثلا در هاچ بک‌ها فعلا مرسدس بنز A45 AMG به عنوان قدرتمندترین خودروی هاچ‌بک شناخته می‌شود. این قضیه در مورد شاسی بلندها نیز صدق می‌کند، ولی در این سگمنت شرکت‌های خودروسازی زیادی وجود دارند که محصولات شاسی بلند بسیار خوب و قدرتمندی تولید می‌کنند. حال ما هم در این مقاله قصد داریم شما را دعوت به تماشای یک ویدیو مقایسه‌ای از دو خودروی شاسی بلند بازار، یعنی تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت کنیم.

تویوتا فورچونر در برابر پاجرو

جهت آشنایی بیشتر با این دو خودرو، اول از همه به سراغ پیشرانه تویوتا فورچونر می‌رویم که از یک موتور چهار سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت 177 اسب بخاری تشکیل شده است که با متصل شدن آن به جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی، در دور پایین 1600 دور بر دقیقه موتور حداکثر 420 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که با جایگزین کردن جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک به جای جعبه دنده دستی، حداکثر گشتاور تولیدی آن در دور موتور 1400 دور بر دقیقه از 420 نیوتن متر به 450 نیوتن متر افزایش می‌یابد که می‌تواند حداکثر 3000 کیلوگرم را با جعبه دنده دستی و حداکثر 2800 کیلوگرم را با جعبه دنده اتوماتیک، بکسل کند.

تویوتا فورچونر در برابر پاجرو

میتسوبیشی پاجرو اسپرت هم به یک پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژر مجهز شده است که با وجود داشتن حجمی کمتر، می‌تواند قدرتی برابر با تویوتا فورچونر به مقدار 178 اسب بخار در دور موتور 3500 تولید کند، ولی در عوض گشتاوری 430 نیوتن متری دارد که به نسبت تویوتا فورچونر حدودا 20 نیوتن متر کمتر است. هرچند گشتاور بیشتر تویوتا فورچونر بستگی به انتخاب جعبه دنده دارد، زیرا با جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی می‌تواند گشتاوری حدودا 420 نیوتن متری تولید کند.
در ادامه شما را دعوت به تماشای این مقایسه ویدیویی از تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت می‌کنیم.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/1
به غير از آرم تويوتا، بقيه خصوصيات ميتسوبيشي بهتره. تازه قيمتش هم كمتره. پس آدم عاقل چي كار مي‌كنه؟؟
ميره استراليا زندگي مي‌كنه.
1395/9/1
به به، به به اصلا وقتی آدم عکس مطلب رو میبینه حس غرورش میگیره از ابهت و اصالت و کیفیت..... این مقایسه دیدن داره نه آون مقایسه چرت و پرت دو برادر اسباب بازی مخصوصا آون سوناتا داشبورت پلاستیکی، واقعا بجای اون دوتا اسباب بازی کره ای یه مقایسه بین کمری و آکورد میزاشتین که جزو پرفروش ها در کلاسشون هستند تا همه بفهمند ماشین یعنی چی
1395/9/1
یا 20 ساله خوابی یا قرصاتو پشت و رو خوردی! وگرنه از این پرت و پلاها نمیگفتی!!!!!!!
1395/9/1
هر دوتاشون خوبن.
اگه سانتافه بود از گل و لای بالا نمیرفت مثه پاجرو.
1395/9/1
چه ماشین باحالیه پاجرو کلی امکانات خوب و فنی عالی با خاصیت آفرودی معرکه سیستم قفل دیفرانسیلشم عالی بود حیف مجوز واردات نداره حیف،قیافشم عالیه.
1395/9/1
انتخاب من تویوتاست میتسو به نظر من تو این سالها عقبگرد داشته مخصوصن ی مدتی ک تو اوج بود اما الان ... به امیدبازگشتش به روزای اوجش
1395/9/1
کاش یه مقاله حاضر کنید در رابطه با تعریف کلاس ماشین ها، مثلا به چه ماشین هایی که شاسی بلند میگن، به چه ماشین هایی SUV میگن ، به چه ماشین هایی Cross over میگن و ...
فکر کنم خیلی مقاله خوبی باشه!
مرسی
1395/9/2
هر دو عالی نمی تونم انتخاب کنم! میتسوبیشی یا تویوتا؟؟
طراحی پاجرو فوق العادست نمی دونم با وجود اینکه موتور 2.4 لیتری داره باید آرین موتور یه فکری برای ورودش به ایران بکنه اگر بیاد بازار 200 میلیون تومانی را به دست می‌گیره!
1395/9/2
طراحی جلوی میتسوبیشی عالیه. اما طراحی عقبش خیلی دلچسب نیست. بهتر بود چراغ عقب به صورت افقی و در امتداد راهنما ادامه می یافت تا هم مطابق با سایر طراحی های میتسوبیشی بود و هم چراغ عقب زیباتر می شد. حیف که من طراح میتسوبیشی نیستم!!! (: تعجب هستم اگر عقبش رو مثل اوتلندر 2016 طراحی می کرد هم قشنگ تر می شد.
1395/9/2
هردو خوبن بیشتر ب سلیقه بستگی داره حالا اگه کسی بگیره ک حتما واسه آفرودش نیس ولی من خودم میتسو رو انتخاب میکنم
1395/9/2
نشونه هایی میبینم که میتسوبیشی به دوران اوج اش برمیگرده.غیر از این تست و پاجرو باید بگم اوتلندر 2016 هم با توجه به قیمت اش مناسب ترین گزینه هست.هم طراحی زیبایی داره هم سواری خوب و موتور سرحال و قابلیت آفرود بیشتر