موضوعات داغ

نام‌های عجیب دنیای خودرو - بخش دوم

عکس مطلب اول
اصولا نام گذاری یک خودرو میتواند بیانگر خصوصیات آن باشد. به عنوان مثال رولزرویس فانتوم، لامبورگینی اونتادور و یا حتی استون مارتین ونکویش (پیروزی) که نه تنها یک اسم ساده نیستند، بلکه همسو با خصوصیات باطنی این دسته از خودروها انتخاب شده است و بر روی آن می‌نشیند، ولی خب یکسری اسم‌ها هم داریم که به طرز وحشتناکی اشتباه هستند و دارای یکسری القاب عجیب و غریب و یا نام‌های کامل متضاد با خصوصیات خودرو هستند که روز گذشته یکسری از آنان را معرفی کردیم، حال قصد داریم امروز مبحث عجیب‌ترین نام‌های صنعت خودروسازی را بسته کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

رنو کانگو

1- رنو کانگو
کانگو در اصل نام جانوری کیسه دار پستاندار، یا به عبارتی همان کانگرو خودمان است که به صورت تقطیع شده از سال 1997 میلادی بر روی خودروی ون شرکت رنو مورد استفاده قرار گرفته و با چهره‌ای سرگرم کننده و شاداب همچون یک کانگرو طراحی و تولید شده است.
کمپانی خودروسازی رنو همچنین برپایه این خودرو، مدلی الکتریکی تحت عنوان Z.E طراحی کرده است که به عنوان پرفروش‌ترین خودروی ون الکتریکی جهان شناخته می‌شود.

بنتلی S1 کانتیننتال فلاینگ اسپر (S1 Continental Flying Spur)

2- بنتلی S1 کانتیننتال فلاینگ اسپر (S1 Continental Flying Spur)
بنتلی کانتیننتال فلاینگ اسپر که همچنان شاهد حضور آن در بازار هستیم و به عنوان یکی از محصولات اصلی کمپانی خودروسازی بنتلی به شمار می‌رود، بنتلی کانتیننتال فلاینگ اسپر است که مدل‌های کلاسیک آن با کد S1 شناخته می‌شد، ولی از سال 2005 به بعد نامS1 حذف شد و دیگر شاهد کاربرد همان کانتیننتال فلاینگ اسپر برای خودروهای لوکس اسپرت بنتلی بودیم.
جدای از معنی "قاره پرواز" این خودرو، کد S1 به خاطر یکی از طراحان بنتلی کانتیننتال فلاینگ اسپر بوده است، زیرا یکی از آنان با نام "هارولد تالبوت جانسون" اهل اسکاتلند بوده و حرف S برگرفته شده از ابتدای نام اسکاتلند است که به احترام وی بر روی محصولات طراحی شده مورد استفاده قرار می‌گرفت.

نیسان هومی Super Long

3- نیسان هومی Super Long
نیسان هومی در مدل استاندارد شکل و شمایلی عادی دارد و دارای یک فضای داخل کابین استاندارد بعلاوه فاصله بین دو محور استاندارد است، ولی این مدل همانطور که از نام عجیبش پیداست، دارای فاصله بین دو محور بسیار زیاد است که توسط نیسان به عنوان یک مدل فرعی در سال 1965 میلادی ساخته شده که در مقایسه با مدل استاندارد خود آمار فروش بسیار بهتری داشته است.

هوندا That’s

4- هوندا That’s
درست همانند فولکس واگن Thing که در بخش اول به آن پرداختیم، در این بخش هم نامی عجیب و غریب برای خودروی مینی ون هوندا در نظر گرفته شده است. البته نام فولکس واگن معنی "چیزی" می‌دهد، ولی برای محصول هوندا که تنها بین سال‌های 2002 الی 2006 میلادی تولید و عرضه شد، نام " That’s " در نظر گرفته شده که معنی واقعی "آن است" می‌دهد و چندان برای نامگذاری یک خودرو جالب نیست.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/8
بخش یکو ندادید رفتید بخش دوم رو دادید
1395/9/9
بخش یک رو چند پیج قبلتر گذاشتن برید نگاه کنید