موضوعات داغ

بی ام و های مدل 2017 که به ایران می آیند چه مشخصاتی دارند؟

عکس مطلب اول
اجازه دهید موضوع را از اینجا شروع کنیم که بی ام و هایی (ب ام و یا بی ام دبلیو) که این روزها در بازار ما هستند، با کدهای 20 و 28 وجود دارند به طور مثال بی ام و 528 یا بی ام و X3 کد 28 در بازار پیدا می شوند که برای دوستانی که مرتب این اشتباه را انجام می دهند، همگی به موتور 2 لیتری (نه 2.8 لیتری) مجهز شده اند و بوست توربوی آنها با مدل های 420 مثل سری 4 کد 420 فرق می کند. اما از چندی پیش بی ام و اعلام کرده که دیگر کد 28 را پایان می دهد و در نامگذاری های جدید بی ام و، این مدل با کد 30 به بازار می آید و اگر به سایت رسمی بی ام و سر بزنید، به طور مثال دیگر 328 وجود ندارد و به جای آن 330 در لیست خودروها قرار دارند.
حال اگر به لیست ثبت سفارش وزارت صنعت نگاهی بیندازید، هنوز بسیاری از بی ام و هایی با کد 28 قرار دارند اما با توجه به تغییر نامگذاری بی ام و دیگر امکان ورود آنها وجود ندارد و فعلاً پرشیا خودرو تنها مدل های X3 و یا X4 (که این روزها با مشکل شماره گذاری مواجه است) و X1 را برای فروش دارد و تقریباً تمامی خودروهای سری 5، سری 4 و سری 2 این شرکت به اتمام رسیده اند. اما متاسفانه با وجود خبرهایی مبنی بر واردات سری 7 جدید و یا مدل های مثل Active Tourer هنوز خبری از این مدل ها نیست و هنوز معلوم نیست که چه مدل هایی از این برند محبوب با مدل 2017 و با کد 30 به ایران می آیند ولی احتمالاً مدل های متنوعی از سری 4 در این لیست خواهند بود و به نظر می رسد برای ورود مجدد سری 5 با توجه به معرفی نسل جدید باید کمی بیش از دیگر مدل ها صبر کنیم. در هر صورت امیدواریم با ورود دیگر برندهای اروپایی از جمله مرسدس بنز و یا آئودی، گستره فعالیت این شرکت ها بیش از پیش شود و شاهد مدل های مختلف این شرکت های معتبر اروپایی در خیابان های کشور باشیم.
برای یادآوری لازم به ذکر است که کدهای 30 از بی ام و همانند مدل های 28 به موتور 2 لیتری مجهز هستند و تنها کمی از نظر پیشرانه بهینه شده اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/11
به شخصه تمایلی ندارم محصولات بی ام و را در آینده بگیرم. گرچه شاید 3-4 سال دیگه توانایی خریدشونو داشته باشم اما احساس میکنم بهتره آدم 300-400 میلیون را برای خرید مسکن صرف کنه نه خودرو. از طرف دیگه محصولات بی ام و بشدت هزینه های نگهداری بالایی داره. اما در کل خرید یه سدان باکیفیت با هزینه های کم مثه کمری یا در آینده سدانهای فولکس مثه پاسات، گزینه ای در حد بی ام و با هزینه های کمتر خواهد بود.