موضوعات داغ

شوروم بی وای دی در چین را ببینید

عکس مطلب اول
بی وای دی خودروساز چینی است که سال ۲۰۰۳ شروع به فعالیت کرده است و رشد خوبی را در طی بیش از یک دهه فعالیت خود تجربه کرده است. اخیرا شرکت کارمانیا نیز به عنوان شریک و نماینده‌ی بی وای دی در کشورمان فعال شده است و مدل S6 را روانه ی بازار کرده است که مورد تست و بررسی گروه خودروبانک نیز قرار گرفت.
اما بی وای دی مدل های دیگری نیز دارد که هنوز در بازار کشورمان وارد نشده اند اما در شوروم های این شرکت در چین می‌توان آنها را مشاهده نمود. یکی از محصولاتی که احتمال عرضه ی آن در ایران وجود دارد مدل F3 استو بی اوی دی اف۳ یک خودروی سدان کامپکت است که در سال 2005 رونمایی شده است. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر از کمپانی میتسوبیشی است که این موتور با نام اوریون شناخته شده و در خودروهایی مانند نسل قدیمی میتسوبیشی کلت و میتسوبیشی میراژ مدل 1996 مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور مجهز به سیستم سوخت رسانی ساخت شرکت بوش آلمان شده است. این خودرو 97 اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو۴ نیز هست ضمن اینکه مصرف سوخت ترکیبی آن ۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
اما محصول دیگر بی وای دی که در بازار ایران نیز موجود است مدل اس ۶ است که عنوان کراس اوور سال چین در سال ۲۰۱۱ را نیز از آن خود کرده است. این خودرو در تست ایمنی موسسه ی C-NCAP بالاترین نمره یعنی ۵ ستاره را دریافت کرده است.
این مدل مجهز به موتور ۲.۴ لیتری ۱۶۰ اسب بخاری است که در کنار آن یک گیربکس شش دنده ی دوبل لاچ نیز قرار داده شده است.
اما پر سر و صداترین و جدیدترین محصول بی وای دی مدل تانگ است که یک کراس اوور هیبریدی به حساب میاید. این خودرو در سال 2015 معرفی شد و از انواع پلاگ این هیبریدی به شمار می رود. تانگ مجهز به یک ۲ لیتری چهارسیلندر است که میتواند ۲۰۲ اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور تولید کند. دو الکتروموتور نیز در جلو و عقب این خودرو قرار دارند که هر یک 150 اسب بخار قدرت و 180 نیوتون متر گشتاور دارند. همه ی موتورها باعث شده اند تا قدرت ترکیبی مجموعه ی هیبریدی این خودرو معادل 500 اسب بخار و گشتاور آن بالغ بر 800 نیوتون متر باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو بر اساس اعلام کارخانه 4.9 ثانیه است و توانایی حرکت در حالت تمام الکتریکی را نیز دارد. در ادامه می‌توانید تصاویر تهیه شده توسط خودروبانک را از شو روم بی وای دی در کشور چین مشاهده منید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/16
بیش از یک دهه که فعالیت داره ولی ایرانخودرو ۴۰ سال ؟!؟!؟ واقعا کجای دنیاییم این چهل سال چیکار میکردیم ؟؟؟
1395/9/17
خداییش یکی بیاد به من بگه فلسفه ی این ماشین اف ۳ چیه؟ دقیقا چه نکته مثبتی داره؟ مشخصاتش در حد فاجعه ست. بیش از ۳۰ تومن هم واقعا نمی ارزه.
1395/9/18
تا چند سال پیش چین پر بود از دوچرخه و راندن ماشین شخصی در جمهوری خلق چین و حکومت حزب کمونیست به یه رویا شبیه بود ولی الان چین داره با سرعتی بسیار بالا رویای امریکایی(american dream) رو در کشور خودش پیاده میکنه و به یه کشور مصرف زده تبدیل میشه.