موضوعات داغ

با آلپین، آینده را حالا تجربه کنید + فیلم

عکس مطلب اول
اگر اشتباه نکرده باشیم، بهمن ماه سال 93 بود که شرکت خودروسازی رنو چشم انداز آینده محصولات خود را با رنو آلپین کانسپت در بازی گرن توریسمو، انحصاری کنسول‌های بازی پلی استیشن به نمایش گذاشت. این خودرو از میان 15 طرح مختلف که توسط چندین طراح مجرب خودروهای کانسپت این شرکت توسعه داده شده بود، انتخاب شد که در مدل‌های اولیه بدنه آن کاملا از فیبرکربن روکش دار ساخته شده بود که موجب به دست آمدن وزن حدودا 900 کیلویی برای کانسپت آلپین رنو می‌شد.
حال بار دیگر سروکله این خودرو پیدا شده است، ولی این بار به نظر می‌رسد که رنو عزم خود را جزم کرده است تا طرح رنو آلپین را به سرانجام برساند، به همین منظور اخیرا یک پیش نمایش ویدیویی با چهره‌ای کاملا استتار شده از محصول جدید خود ارائه کرده است تا جدیت کار خود را برای محقق سازی رنو آلپین نشان دهد.

رنو آلپاین

به هنگام معرفی کانسپت آلپین در سال 93، رنو به صورت پیش فرض یک پیشرانه 4.5 لیتری V8 را به صورت موتورمیانی در نظر گرفته بود که می‌توانست حداکثر قدرت 444 اسب بخار در دور موتور 6500 دور بر دقیقه و همچنین گشتاور 580 نیوتن متر را در دور موتور 200 دور بر دقیقه تولید کند که در عمل باعث می‌شود حداکثر سرعت این خودرو به مرز 320 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود. ولی هنوز کاربرد این پیشرانه بر روی مدل‌های فعلی هنوز تایید نشده است و باید منتظر معرفی رسمی این خودرو بود.
علاوه بر این ناگفته نماند که در خرداد ماه 94 هم نسخه‌ای دیگر به مناسبت سالگرد 60 سالگی برند "آلپین" معرفی شد که همراه با تصاویر ارسالی، به مشخصات فنی آن هم اشاره‌ای ریز شده بود که حاکی از حداکثر وزنی 1100 کیلوگرمی واستفاده از پیشرانه‌هایی 1.6 لیتری و 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با گیربکسی دوکلاچه 7 سرعته دارد که به احتمال زیاد مدل‌های تولید شده با چنین پیشرانه‌هایی باشند.
هرچند رنو چندان اطلاعات زیادی ارائه نکرده است، ولی در انتهای صحبت‌های خود اعلام کرد که به مناسبت تولید اولین خودروی "آلپین" در سال 1955 میلادی، قصد دارد تنها به تعداد محدود 1955 دستگاهی به تولید و عرضه رنو "آلپین" بپردازد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد