موضوعات داغ

بنتلی محکم تر است یا دیوار! جواب را در عمل ببینید + فیلم

عکس مطلب اول
جای بحث نیست که تمامی قطعات بکار رفته در ماشین از اهمیت بالایی برخوردار هستند و برای هر یک از آن‌ها وظایف مشخصی تعیین شده است، از پیشرانه مولد قدرت گرفته تا کلید شیشه بالابر همگی در کنار یکدیگر یک مجموعه واحد تحت عنوان "خودرو" تشکیل داده‌اند. برخی از این وسایل به صورت خودکار فعال هستند و راننده دخالتی در کارکرد آنان ندارد، اما گروهی دیگر هم وجود دارند که تا راننده دستور به فعال سازی آنان ندهد، اگر ماشین در معرض نابودی هم باشد هیچ حرکتی از خود نشان نمی‌دهد. نمونه بارز آن را می‌توان ترمز دستی و یا در خودروهای جدید امروزی، سیستم‌های ترمز پارک الکترونیکی معرفی کرد که با دستور مستقیم راننده فعال یا غیرفعال می‌شود. حال این سیستم به ظاهر ساده که گاهی اوقات رانندگان سرسری از آن عبور می‌کنند، اخیرا یک دستگاه بنتلی فلاینگ اسپر را متحمل خسارتی سنگین کرده است، خسارتی که با فشردن یک دکمه ساده و فعال سازی ترمز پارک الکترونیکی هیچگاه پدیدار نمی‌شد.
حکایت داستان ما بطور خلاصه در قالب یک ویدیو، توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مطلب بارگذاری شده است و با تماشای آن خواهید دید که یک راننده زن چینی بدون فعال سازی ترمز پارک الکترونیکی در حالی که یک شیب تند را مقابل خود می‌بیند، از ماشین بیرون آمده و قصد بازکردن درب پارکینگ را دارد که در همین حین ماشین به حرکت افتاده و با دیوار پارکینگ برخورد می‌کند و متحمل خسارتی سنگین می‌شود.
یک بنتلی فلاینگ اسپر در کشور چین حدودا به قیمت 430 هزار دلار فروخته می‌شود، حال از آنجایی که پس از برخورد شاهد نابودی چراغ‌های پیشانی، سپر جلو، کاپوت موتور، جلوپنجره و بدون شک برخی از قسمت‌های داخلی بدنه همچون رادیاتور هستیم، پس می‌توان منتظر یک هزینه تعمیرات سنگین هم بود که همگی تنها به خاطر فعال نکردن سیستم ترمز الکترونیکی پارک بوجود آمده است.
از این اتفاق بدتر، درخواست خسارت صاحب پارکینگ برای دیواری است که بنتلی فلاینگ اسپر با آن برخورد داشته و تاحدودی باعث خسارت دیدن آن هم شده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/24
با این سرعت کم خورد به دیوار وا رفت :|
اینجا مشخص میشه سایپا از بنتلی الهام گرفته
خخخ
1395/9/26
دوست عزیز تو فیزیک یه چیزی داریم به نام "تکانه" که میگه هرچی جرم جسمی بیشتر باشه شدت ضربه بیشتره.این مطلب رو تو عبارت "دستش سنگینه" میشه درک کرد قشنگ.و شما ماشین بنتلی ۲ تنی رو با پراید ۸۵۰ کیلویی مقایسه نکن. برخورد بنتلی با سرعت ۱۰۰ کیلموتردرساعت به چیزی برابر برخورد پراید با سرعت تقریبا۲۳۵ کیلومتر در ساعت به چیزیه (البته اگه وزن بنتلی رو ۲۰۰۰ کیلوگرم در نظر بگیریم ).این مطلبی هم که گفتم از رابطه ی P=mv به دست میاد.فک نکن از خودم درآوردم.با تشکر.مرسی اه.بای
1395/9/24
دختر است دیگر ! D:
اگه پراید بود هیچوقت این اتفاق نمی افتاد. اگه گفتین چرا ؟ D:
1395/9/25
فک کنم راننده در حالت عادی نبود چون در همون 2 ثانیه اول فرصت داشت در رو باز کنه و دکمه رو بزنه ولی نمیدونم چه اسراری داشت ماشین 2.5 تنی رو با دست نگه داره؟
1395/9/25
شما بیاید تو این حالت با بنتلی ببینم یادتون میاد که در رو باز کنید و دکمه رو بزنید یا نه
1396/3/2
دختره دیگه ... فکر کرده میتونه توی اون سراشیبی یه ماشین ۲ تنی رو با زور خودش نگه داره .
قربون دخترا برم که بیشترشون کودن تشریف دارن .