موضوعات داغ

سواري ولوو سريع تر است يا كاميون ولوو!؟ + فيلم

عکس مطلب اول
هنگامی که شما خودتان را پشت یک دستگاه خودروی اسپرت می‌بینید، پس رقابتی سختی با هم رده‌هایتان در مسابقات درگ و یا هر مسابقه دیگری خواهید داشت، پس در این صورت غیرممکن به نظر می‌رسد که یک کامیون بتواند با یک دستگاه خودروی اسپرت به رقابت بپردازد، اما به تازگی شاهد ترتیب یه مسابقه ترکیبی از سوی ولوو میان یک دستگاه ولوو S60 پولستار با معروف‌ترین کامیون ولوو، یعنی "آیرون نایت" هستیم که اخیرا موفق به جابجا کردن رکورد گینس هم شده است.
قصد نداریم صحبتی در رابطه با ویدیو داشته باشیم و می‌خواهیم خودتان هیجان این رقابت را درک کنید، ولی در ادامه مختصر صحبتی در رابطه با عناصر اصلی موجود در این ویدیو خواهیم داشت.
اول از همه اگر با ولوو S60 پولستار شروع کنیم، باید گفت که کمپانی خودروسازی ولوو برای شرکت در مسابقات قهرمانی پولستار ( Polestar ) مدل مسابقه‌ای S60 سوپرکار را آماده کرده است، به همین منظور برای گرفتن بهترین نتیجه از S60، پیشرانه‌ای 5.0 لیتری V8 تنفس طبیعی را با ورودی‌های فیبرکربنی و درپوش‌های فیبرکربنی سرسیلندرها در نظر گرفته که قادر به تولید حداکثر 650 اسب‌بخار ( 478 کیلووات ) قدرت و 660 نیوتن‌متر گشتاور است که با بدنه سبک شده 1410 کیلوگرمی و یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال می‌تواند شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه و حداکثر سرعت حدودا 298 کیلومتر بر ساعتی داشته باشد.

شوالیه آهنین

در مقابل هم کامیون قدرتمند ولوو با لقب "شوالیه آهنین" قرار گرفته است که به یک موتور 12.8 لیتری شش سیلندر مجهز شده است که با بهینه سازی و تقویت‌های سنگین، می‌تواند به راحتی قدرتی 2400 اسب بخار قدرت و همچنین گشتاور سرسام آور 5993 نیوتن متر را تولید کند. این گشتاور تقریبا 6 هزار نیوتن متری که به نظر می‌رسد توانایی جابجا کردن کوه را هم داشته باشد، باید از فیلتر جعبه دنده دوکلاچه اتوماتیک I-Shift ولوو عبور کند تا در نهایت به چرخ‌های کامیون برسد. البته برای تحمل چنین قدرت و گشتاوری، دیسک و صفحه‌های سیستم کلاچ این کامیون تقویت شده و از موادی با قابلیت تحمل فشار بسیار بالا برای ساخت آن استفاده شده است.
شهریورماه سال جاری هم کامیون قدرتمند ولوو به رانندگی "Boije Ovebrink" موفق به جابجایی دو رکورد سرعت 500 متر و 1000 متر به طور همزمان شد. در این مورد، شوالیه آهنین ولوو توانسته با ثبت زمان 13 ثانیه و 71 صدم ثانیه، رکورد سرعت 500 متر را با سرعت متوسط 131.29 کیلومتر بر ساعت جابجا کنند و همزمان با آن، رکورد 1000 متر را با سرعت متوسط 169 کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان 21 ثانیه و 29 صدم ثانیه به نام خود ثبت کند. در ادامه هم این کامیون موفق شده حداکثر سرعت خود را به مرز 276 کیلومتر بر ساعت نزدیک کند.




نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/26
از وقتی خودروبانک مقاله زاوایای چرخا رو گذاشته این کمبرا خیلی تو مخم رفته الان ماشینه کمبر منفی داره هر 4 تا چرخ ولی کامیونه فقط چرخای عقبش کمبر منفی داره مثلا ماشینای کراس اور