موضوعات داغ

مدیر عامل رنو نیسان سه شغله می‌شود

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: کارلوس گون، مدیرعامل نیسان موتور و رنو با موافقت میتسوبیشی موتورز با انتخاب وی به عنوان رییس هیات مدیره، سومین حقوقش را دریافت خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، سهامداران میتسوبیشی با افزایش سقف مجموع پاداش و مزایای ۱۱ مدیر داخلی و خارجی این شرکت به سه میلیارد ین (۲۶.۰۶ میلیون دلار) موافقت کردند. از این رقم دو میلیارد ین حقوق و یک میلیارد ین گزینه سهام خواهد بود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، میتسوبیشی پس از اینکه با رسوایی دستکاری در اقتصاد سوخت مواجه شد و با خرید ۳۴ درصد از سهمش از سوی نیسان موتور موافقت کرد، به اصلاح مدیریت ارشد خود پرداخته و گون را به عنوان رییس هیات مدیره۱۱ نفره این شرکت منصوب کرده است.
در یک نشست ویژه سهامداران، برخی نسبت به افزایش پاداش مدیران در شرایطی که میتسوبیشی به دلیل رسوایی دستکاری اقتصاد سوخت با ضرر سالانه روبروست، ابراز نگرانی کردند.
این خودروساز اعلام کرده است برای تشویق مدیران به بهبود مدیریت و جذب استعدادها، حقوق مدیران ارشد را افزایش می دهد.
اوسامو ماسوکو، مدیرعامل میتسوبیشی به سهامداران گفت: اگر این شرکت در سال آینده به سودآوری دست پیدا نکند، پاداشها دو برابر نخواهد شد زیرا پاداش بر مبنای لیاقت خواهد بود و اگر عملکرد خوبی وجود نداشته باشد، حقوق مدیران منعکس کننده این موضوع خواهد بود.
میتسوبیشی اکنون از امکان افزایش پاداش برخوردار است. این شرکت خودروسازی برای سال مالی منتهی به مارس، به ۱۰ مدیرش ۴۲۳ میلیون ین پرداخت کرد که کمتر از ۹۶۰ میلیون ین بود که پیش از این برای پاداش اختصاص داده شده بود.
این شرکت هنوز حقوق و مزایا برای گون را تعیین نکرده است. کارلوس گون که در راس شرکتهای رنو و نیسان قرار دارد، در سال ۲۰۱۵ با وجود مخالفت سهامداران رنو با بسته پاداش ۷.۲ میلیون یورو (۷.۶۵ میلیون دلار) برای وی، مجموعا ۱۷ میلیون دلار دریافت کرد.
حقوق مدیران مسئله سیاسی مهمی در فرانسه است. مدیرعامل رنو ماه گذشته به رویترز گفته بود انتظار دارد دولت با بسته پاداش وی در سال ۲۰۱۷ مخالفت کند. دولت فرانسه بیش از ۱۸ درصد حق رای در رنو دارد.
گون یکی از بالاترین حقوقها را در میان مدیران صنعت خودرو دارد و در کنار مدیرانی مانند ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز با ۲۸.۶ میلیون دلار حقوق و پاداش در سال گذشته و مارک فیلدز، مدیرعامل فورد با ۱۸.۶ میلیون دلار دریافتی قرار می گیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/28
چقد شبیه مستر بین هستش 😁