موضوعات داغ

درگ مرسدس A45 مقابل سیویک تایپ R + فیلم

عکس مطلب اول
حدود چهار دهه‌ای می‌شود که خودروهای هاچ بک برای برطرف کردن نیازهای جوانان ساخته شده‌اند. خودروهایی که با قیمت‌های نسبتا ارزان و هماهنگ با روحیات جوانان، توانسته‌اند طیف وسیعی از جوانان را به سمت خود جذب کنند. به مرور زمان شاهد سیر صعودی این دسته از خودروها بودیم و در این 10 سال گذشته نیز ژانر این دسته از اتومبیل‌ها به خودروهای اسپرت نزدیک و نزدیک‌تر شده است تا در نهایت خودرویی مثل مرسدس بنز A45 هاچ بک با قدرتی 381 اسب بخاری بوجود آید.

درگ مرسدس A45 مقابل سیویک تایپ R

در این مقاله قصد نداریم موضوع اصلی را به مرسدس بنز A45 AMG معطوف کنیم، ولی در عوض می‌خواهیم در مورد یک مسابقه درگ با هوندا سیویک تایپ R صحبت کنیم که ویدیو مربوط به آن توسط گروه خودروبانک آماده و در انتهای مطلب بارگزاری شده است. سریع‌ترین خودروی هاچ بک جهان در مقابل قوی‌ترین خودروی هاچ بک جهان که تنها با مشاهده فیلم درگ می‌توان به نتیجه نهایی واقف شد.

درگ مرسدس A45 مقابل سیویک تایپ R

بد نیست بدانید که مرسدس بنز برای بهبود بخش مولد قدرتی A45 AMG، یک پیشرانه جدید 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر را در نظر گرفته که با بروزرسانی‌های صورت گرفته بر روی اطلاعات ECU و نصب یک سری قطعه جدید بر روی آن از جمله سیستم اگزوز اسپرت تیتانیومی و همچنین استفاده از فیلترهای جدید با بازدهی بالاتر و عبور جریان بیشتر هوا از خود، موجب تولید حداکثر 381 اسب بخار قدرت شده است.
در مقابل هم سیویک تایپ R قرار دارد که هوندا پیشرانه آن را با حجم 2 لیتری و با تکنولوژی VTEC و به همراه یک توربوشارژر استاندارد توسعه داده که می‌تواند در دور موتور 6500 دور بر دقیقه حداکثر 310 اسب بخار قدرت و در دور موتور 2500 الی 4500 دور بر دقیقه نیز نهایتا 400 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که به لطف جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی متصل به آن، قادر به رساندن شتاب صفر تا صد خودرو به حداقل 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت خودرو تا 270 کیلومتر بر ساعت است.
در ادامه می‌توانید فیلم مورد نظر از درگ مرسدس بنز A45 AMG و هوندا سیویک تایپ R را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/27
اینقد سیویک سیویک میکردین اینه!!! هیچی بنز نمیشه.
1395/9/27
اقا چی شد؟ چرا سیویک لوله شد؟ با اینکه عاشق ژاپنیم ولی تو هیچ کلاسی هیچ برندی از لحاظ شتاب ب المانیا نمیرسه! بی ام و و بنز سلطان شتابن
1395/9/28
کل برندای ژاپنی فقط ی جی تی ار شتاب دارع همین! ک اونم از لحاظ فنی با بنز جی تی و پورشه و مکلارن ی درصدم قابل قیاس نیست
1395/9/28
بنظر میمود تبلیغات بنز باشه! چون همین سیویک دو هزارو پنج تو پیست نورنبرگ از تموم ماشینا رد شد، بنز و فراری و لامبورگینی و مازراتی و پورشه و بی ام دبلیو و ... با بهترین ماشیناشون نتونستن تایم سیویک رو بزنن، محاله سیویک حتی از ماشین فرمول‌ وان با این اختلاف بخوره
1395/9/28
اخه دوست عزیز شما ک میگی ژاپنی ها تو هیچ کلاس و برندی ب المانیا نمیرسن برو سرچ کن درگ های GT-R نیسان رو نگاه کن شاید نظرت عوض شد.
1395/9/28
پیشرانه مرسدس A45 عنوان قدرتمندترین خودروی چهار سیلندر را در سال 2016 رو بدست آورده
در رتبه های بعدی
2- فورد فوکس RS
3- ولوو XC90 T6
4- فورد موستانگ 2.3 EcoBoost
5- هوندا سیویک تایپ R
6- آئودی TTS
7- فولکس واگن گلف R
8- سئات لئون کاپرا 290
سیوک در رتبه 5 قرار داره
دانش بالا در مهندسی آلمانی ها در طراحی این پیشرانه مشهوده
1395/9/28
اختلاف 70 اسبی :)
المانیا زورشون نمیرسه با ضعیف تر درگ میندازن :)