موضوعات داغ

نسل چهارم کیا اسپورتیج در انگلستان بروزرسانی شد

عکس مطلب اول
تقریبا آذرماه سال 94 بود که شرکت خودروسازی کیا در اولین روز آغاز بکار نمایشگاه بین المللی اتومبیل لس آنجلس آمریکا، از نسخه 2017 کیا اسپورتیج پرده برداری کرد و چند ماه پس از آن، نسل چهارم کیا اسپورتیج در سراسر جهان عرضه شد و یا حتی در کشور خودمان هم به فروش رسیده است، حال خودروی کراس اوور کیا برای داشتن موقعیتی بهتر در بازار انگلستان، یک بسته بروزرسانی دریافت کرده است که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
قطعا اگر پول خرید یک پورشه ماکان را داشتید، فکر کردن در مورد داشتن یا نداشتن آن یک کار بیهوده خواهد بود، ولی اگر پولتان به پورشه ماکان نمی‌رسد، در میان ارزان قیمت‌ها خودروی کیا اسپورتیج می‌تواند یکی از گزینه‌های مد نظر شما برای خرید باشد. حال این خودرو در آخرین بروزرسانی خود به یک سیستم سرگرمی جدید، سیستم انتقال قدرت دوکلاچه و در نهایت به یک پیشرانه جدید 1.7 لیتری از نوع CRDi مجهز شده است.
اول از همه برای انتقال قدرت، همانطور که گفتیم جعبه دنده‌ای جدید 7 سرعته خودکار دوکلاچه در نظر گرفته شده است که از نوع DCT-7 بوده و بر روی پیشرانه جدید 1.7 لیتری کیا اسپورتیج مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای تعویض دنده‌ای نرم‌تر و سریع‌تر از گیربکس‌های اقبل کیا اسپورتیج است. این گیربکس علاوه بر عملکردی نرم‌تر، در کنار پیشرانه 1.7 لیتری توربودیزل جدید باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای CO2 هم شده است.
سیستم سرگرمی جدید کیا اسپورتیج هم پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به سیستم‌های سرگرمی گذشته داشته و حالا قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی، آندروید و نقشه‌های سه بعدی (3D) برای سیستم موقعیت یاب ماهواره‌ای دارد.
قبل از این پیشرانه و سیستم انتقال قدرت جدید هم برای بخش مولد قدرتی کیا اسپورتیج 2 پیشرانه مختلف در نظر گرفته است که بر روی مدل‌های مختلف اسپورتیج سوار می‌شود. برای دو مدل LX و EX، یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ایفای نقش خواهد کرد که در حداکثر کارایی خود می‌تواند قدرتی 181 اسب بخاری و گشتاوری 237 نیوتن متری تولید کند، ولی بر روی نسخه اسپرت یا به قولی بروزرسانی شده SX، یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 2 لیتری نصب خواهد شد که حداکثر 241 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور را به واسطه یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، تحویل هر چهارچرخ خودرو خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد