موضوعات داغ

اقدامات تروریستی کامیون ها را ایمن تر می کند؟ + فیلم

عکس مطلب اول
اگر پیگیر خبرهای بین المللی باشید، در این چند روز اخیر شاهد یک اقدام تروریستی در بازار کریسمس برلین، آلمان بودیم که منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن از آلمانی‌های حاضر در بازار کریسمس شد. این اقدام نه توسط روش‌های سنتی بمب گذاری، بلکه توسط هجوم یک کامیون از نوع اسکانیا R450 در دل مردم صورت گرفت که شرکت سازنده توجه بسیار زیادی بر روی سیستم‌های ایمنی بازدارنده آن دارد. پس در این صورت قبل از اینکه کامیون اسکانیا R450 به دل مردم هجوم برده و باعث کشته و زخمی شدن چندین تن از آلمانی‌ها شود، می‌بایست با تکیه بر سیستم‌های ایمنی بازدارنده از این حادثه جلوگیری می‌کرد، در حالی که محققان آلمانی کشف کرده‌اند هیچگونه دستکاری از سوی تروریست‌ها بر روی کامیون صورت نگرفته و سیستم ایمنی بازدارنده AEB هم بر روی کامیون نصب بوده است که می‌بایست از این اتفاق جلوگیری کند.
در سال 2012 میلادی ، اتحادیه اروپا تصویب کرد که شرکت‌های تولید کننده ماشین آلات سنگین موظف به نصب سیستم‌های ایمنی بازدارنده بر روی محصولات بالای 3500 کیلوگرم هستند. سیستم‌هایی که طبق قوانین تعریف شده باید هنگام تشخیص خطر و عدم عکس العمل راننده به صورت خودکار عمل کنند و همچنین کامیون را در سرعت‌های 14 کیلومتر بر ساعت به سرعت متوقف کند و در سرعت‌های بالا هم فاصله ترمزگیری را به شدت کاهش دهند.
این قانون در اتحادیه اروپا به اجرا درآمد و شرکت‌های سنگین ساز سوئدی همچون ولوو و اسکانیا هم از همه بهتر عمل کردند، ولی گویا این سیستم‌های بازدارنده تنها برای شناسایی اتومبیل کارایی دارد و تمایلی به تشخیص و حفظ جان انسان‌ها در حوادث اینچنینی ندارد. سوالی که همچنان ولوو در برابر آن سکوت کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد