موضوعات داغ

مروری بر زندگینامه بهترین سری 5های تاریخ + فیلم

عکس مطلب اول
اگر اشتباه نکرده باشیم، تقریبا مهرماه سال جاری بود که کمپانی خودروسازی بی.ام.و پس از کش و قوس‌های فراوان و پیش نمایش‌های متعدد که بیشتر به معرفی تکنولوژی‌های جدید می‌پرداخت، در نهایت به معرفی نسل هفتم سری 5 (G30) پرداخت و همزمان با معرفی، خط تولید آن را هم آغاز کرد تا مشتریان بیشتر از این منتظر تجربه هفتمین نسل از باواریایی سری 5 و همچنین یکی از بهترین‌های این سری نمانند.
البته این اتومبیل تنها بهترین خودروی سری 5 دوران خود نیست، بلکه در ادوار گذشته هم شاهد تولید بهترین نسل‌های سری 5 هستیم که سر جمع با نسل هفتم سری 5 یعنی همین نسل، تعدادشان تقریبا به سه دستگاه می‌رسد که با حذف نسل جدید سری 5، در ادامه قصد داریم برترین سری 5های تاریخ BMW را هم در قالب متن و هم در قالب ویدیو به شما معرفی کنیم.
همه چیز در سال 1972 میلادی و در نمایشگاه بین المللی ژنو با مقدمه‌ای از E12 آغاز شد. یکی از بهترین خودروهای سری 5 که به دستان "پل براک" طراح مشهور آلمانی و مبدع سپرهای ایمنی SL طراحی شده بود تا با موفقیت چشمگیر خود باعث خلق اولین نسل از بی ام و M5 شود. مدل M5 که در فلسفه سازنده با کد M535i شناخته می‌شود، در سال 1979 میلادی با پیشرانه‌ای 3.5 لیتری 218 اسب بخاری معرفی شد که تنها به تعداد 1410 دستگاه ساخته و با جعبه دنده‌ای 5 سرعته دستی به مشتریان عرضه شد.
دومین خودروی مطرح سری 5 با کد E28 در سال 1981 میلادی معرفی شد و در مقایسه با نسل قبل خود دارای 90 کیلوگرم وزن کمتر، ولی مستحکم‌تر بود که مدل 520i آن توانست توجهات خیلی‌ها را به خود جلب کند. نه تنها این خودرو وزنی سبک‌تر از نسل قبل خود داشت، بلکه با یک طراحی زیباتر و بهینه‌تر حدود 12 درصد از مقاومت هوا کاسته بود و ضریب درگ آن را به 0.385 رسانده بود. بر مبنای همین نسل، مدل مهم دیزلی 524td در سال 1983 میلادی معرفی شد و دو سال بعد از آن راهی بازار ایالات متحده آمریکا شد که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 115 اسب بخاری 2.4 لیتری با مصرف سوخت 7.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر سود می‌برد می‌توانست گزینه‌ای مناسب برای خریداران اقتصادی باشد.
در ادامه می‌توانید برترین نسل‌های BMW سری 5 یعنی نسل اول E12 و نسل دوم E28 را با تماشای ویدیوهای بارگذاری شده در خودروبانک بهتر بشناسید و مروری کلی بر تاریخچه بی نظیر آنان داشته باشیم.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد