موضوعات داغ

8 دلیل برای آنکه بدانیم فراری 458 خودروی فوق العاده ای است

عکس مطلب اول
فراری یک نام تجاری شناخته شده در سطح جهانی است که بدون شک اعتبار، افتخار و محصولات تولیدی منحصر به فرد آن با هیچ یک از شرکت های خودروسازی جهان قابل مقایسه نیست. محصولاتی همچون فراری F50، فراری F40 و فراری 250 GTO که به عنوان اسطوره‌های کمپانی خودروسازی فراری شناخته می‌شوند و از این بابت فرزندان مارانلو زیر فشار هستند که محصولاتی الهام بخش از آنان ساخته و پرداخته شود.
حال در کنار محصولات منحصر به فرد فراری، موتورهای منحصر به فردی هم تولید شده‌اند که در این میان 8 سیلندرهای فراری مخاطبان را بیشتر از همه درگیر خود کرده‌اند. پیشرانه 8 سیلندری که حالا با یک توربوشارژر بر روی فراری 488 فعالیت می‌کند و پیش‌تر هم بر روی F40 فرمانروایی می‌کرد، ولی در این میان کمپانی خودروسازی فراری پیشرانه‌ای 8 سیلندر تنفس طبیعی را امتحان کرد که برخلاف انتظارات، نتایجی فوق العاده را برای فراری 458 ایتالیا به همراه داشت. پیشرانه‌ای که با ایجاد یکسری تغییرات بر روی فراری 458 آپرتا، بسیار شگفت انگیزتر از قبل خود شده است. حال به این بهانه می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که فراری 458 آپرتا را بسیار باشکوه‌تر کرده است.

فراری 458

1- موتور
یکی از قوی‌ترین موتورهای تنفس طبیعی هشت سیلندر را می‌توان پیشرانه 4.5 لیتری مورد استفاده بر روی فراری 458 آپرتا عنوان کرد که در دور موتور بالای 9000 می‌تواند نیرویی 597 اسب بخاری و گشتاوری 527 نیوتن متری تولید کند.
2- سرعت
با انتقال نیروی ذکر شده به سمت خروجی، می‌توان خصوصیات اصلی یکی دیگر از فرزندان فراری را شاهد بود که در این مورد فراری 458 آپرتا موفق به ثبت شتابی صفر تا صد حدودا 3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از 320 کیلومتر بر ساعتی شده است.

فراری 458


3- صدا
شاید به فکر یک صدای بلند و حیرت انگیز برای فراری آپرتا باشید، ولی در مقابل باید بگوییم که صدای اگزوز فراری 458 آپرتا حدود 30 درصد کمتر از مدل‌های استاندارد خود شده است تا بجای یک سروصدای خشن و گوش خراش، آوای آرام‌تر ولی لذت بخش‌تر از پیشرانه 8 سیلندر آپرتا به گوش برسد.
4- هندلینگ
بعد از فراری 430، هدلینگ فراری 458 ایتالیا یک گام گسترده در میان محصولات فراری به شمار می‌رفت که با وجود دندانه دار بودن جعبه فرمان آن، عملکردی بسیار سریع و مطلوب برای فراری 458 ایتالیا به همراه داشت. حال این سیستم فرمان در فراری 458 آپرتا ارتقا پیدا کرده است تا هندلینگی فوق العاده برای 458 آپرتا به همراه داشته باشد.
5- انحصار
مهم‌ترین چیزی که یک اتومبیل را منحصر به فرد می‌کند، بدون شک انحصار در تولید آن است. حال فراری 458 آپرتا به عنوان یک خودروی منحصر به فرد تنها به تعداد محدود 2000 دستگاه ساخته شده و به مشتریان جهانی خود تحویل داده شده است که حدود 499 دستگاه از آن به صورت کوپه ساخته و پرداخته شده‌اند.
6- سقف
شاید این مورد چندان اهمیتی نداشته باشد و بر روی مدل‌های استاندارد فراری 458 ایتالیا هم شاهد یک سقف کروکی باشیم، ولی خب داشتن یک سقف متحرک بر روی خودرویی منحصر به فرد که تنها 2000 دستگاه از آن ساخته شده است می‌تواند یکی از نکات شگفت انگیز یک اتومبیل ویژه باشد.

فراری 458


7- راحتی
معمولا خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت به داشتن سیستم تعلیقی سفت و خشن معروف هستند، ولی فراری 458 آپرتا با داشتن حالت‌های مختلف رانندگی بخصوص مد آسایش، می‌تواند یک سواری نسبتا راحت و لذت بخش را برای سرنشینان داخل کابین فراهم آورد.
8- احساسی که به شما می‌دهد
قطعا چیزهایی که گفتیم تنها قسمتی از ویژگی‌های فنی یک اتومبیل به شمار می‌آید که با کمی تغییرات در ساختار آنان و یا جایگزین کردن قطعات جدید می‌توان به بهبود آنان کمک کرد، اما مهم‌ترین چیزی که یک خودروی اسپرت منحصر به فرد به شما هدیه می‌کند، احساسی است که با رانندگی آن و یا حتی نشستن درون کابین آن بدست می‌آید و فراری 458 آپرتا می‌تواند به خوبی حس و حال یک اتومبیل منحصر به فرد و بسیار شگفت انگیز را به مخاطبانش منتقل کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/15
دوستان همین الان یک دستگاه پژو۴۰۵در اصفهان منفجر شده ودونفر در میان آتش زنده زنده خاکستر شدند.
لطفا همه خبر رو تکثیر کنن
دیگه نمیشه این وضع رو تحمل کرد.