موضوعات داغ

پاسخ تویوتا به تهدید ترامپ

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: شرکت خودروسازی تویوتا در پاسخ به تازه ترین توئیت تهدید آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا درباره ساخت کارخانه تولید خودرو در «گوان جوائو» مکزیک، با انتشار بیانیه ای نسبت به سخنان وی واکنش نشان داد.
ترامپ تهدید کرده است که اگر تویوتا به غیر از آمریکا در مکزیک کارخانه تولید خودرو ایجاد کند با تعرفه مرزی سنگینی روبرو خواهد شد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان ژاپن اعلام کرده است که این تازه ترین برخورد تهدید آمیز آمریکا با ژاپن پس از فراز و نشیب هایی است که در روابط دو کشور با روی کار آمدن ترامپ شکل گرفته است.
اگرچه ترامپ از ناحیه ای به نام «باجا» در توییت خود یاد کرده اما تویوتا خاطر نشان کرده است که مقصود ترامپ منطقه «گوان جوائو» است.
ترامپ به ساخت خودرو تویوتا کورولا در مکزیک اشاره کرده و آورده است، در صورت انجام این کار مالیات سنگین مرزی برای تویوتا در نظر گرفته خواهد شد.
ترامپ پیشتر نیز شرکت های فورد و جنرال موتورز را مورد تهدید قرار داده و به فورد هشدار داده است به دلیل تولید خودروهای کوچک در مکزیک با ۳۵ درصد تعرفه روبرو خواهد شد.
تویوتا نزدیک به دو سال قبل از ساخت چنین کارخانه ای در مکزیک خبر داده بود و روزنامه ژاپن تودی امروز جمعه گزارش کرده که این کار می تواند باعث ایجاد دو هزار فرصت شغلی شود.
کار تولید کورولا در مکزیک بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز می شود و دیگر چنین مدلی در اونتاریو آمریکا تولید نمی شود و بجای آن مدل های دیگری در آمریکا تولید خواهد شد.

پاسخ تویوتا به تهدید ترامپ

شرکت خودروسازی تویوتا در بیانیه امروز خود که روزنامه ژاپن تودی آن را منتشر کرده، تلویحا تهدید ترامپ را رد کرده و آورده است که تولید در مکزیک ارتباطی با تولید در آمریکا ندارد و به دلیل کارخانه جدید در مکزیک تولید در آمریکا کاهش نخواهد یافت.
تویوتا افزوده است: ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در آمریکا و برای ساخت ۱۰ کارخانه تولید خودرو سرمایه گذاری کرده است و ۱۳۶ هزار نیرو و یکهزار و ۵۰۰ معامله گر دارد.
«آکیو تویودا» رئیس تویوتا گفته است که ما فعلا برنامه ای برای انتقال کارخانه نداریم و منتظریم ببینیم دولت ترامپ چه فرصت هایی برای این شرکت ایجاد می کند.
در پی تهدید ترامپ ارزش سهام تویوتا در بازار بورس ژاپن سه درصد کاهش یافت و این کاهش در سایر شرکت های خودروساز ژاپنی نیز مشاهده شد.
خودروسازی فورد هم اعلام کرده که با توجه به شرایط شکل گرفته و تهدیدهای ترامپ برنامه ساخت کارخانه تولید خودروهای کوچک در مکزیک را لغو می کند و بجای آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار را در آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/18
چرا این دفعه ژاپن وایستاد جواب آمریکا رو داد؟ چرا زمانی که آمریکا گفت از صنعت خودروی ایران دست بکش ، بدون فوت وقت و بدون چون و چرا قبول کرد و خیلی سریع از ایران جمع کرد رفت ؟
چرا ژاپن از بازار بکر و تشنه ایران به راحتی دست کشید. اما الان راضی نیست از بازار مکزیک که فولکس واگن و فورد هم قبضه اش کرده دست بکشه؟
پس اینجا معلوم میشه که همه دنیا دشمن ایرانن نه فقط آمریکا...
هیچ کس نمیخواد سر به تن ایران باشه. پس مسئولین محترم بیاییم دست به دست هم با مهربانی و با کمک نخبه ها و جوانان و همه مردم صنعت کشورمونو آباد کنیم اینقدر آویزون این خارجیها نباشیم که بعدا بزنن زیر همه چیز . بیایین روی پای خودمون بایستیم .
1395/10/19
موافقم برادر . خیلی عالی گفتی
1395/10/19
باشه هرچی شما بگی!!
1395/10/19
خوشم اومد از حرفت انشاءالله مسئولین هم به همین فکر باشن
1395/10/23
اگر چند صباحي رو در ايران زندگي ميكرديد متوجه جايي يه اسم گمرك ميشديد و ....
1396/5/15
مسئولین محترم سنگ نندازن کمکشون پیش کش
و موافقم که باید مستقل شیم و آویزون خارجیا نباشیم تا وقتی که اینطوری وابسته به خارجیا باشیم هر چی از حرف از غرور و افتخار بزنیم چرت مطلقه
1395/10/18
یادم رفت اینو بگم
درسته تویوتا تو ایران حضور مستقیم نداشت اما اگر هم بود مثل مابقی هموطنای خودروسازش که زدن رفتن اونم همینکارو میکرد
1395/10/19
دوست عزیز شرکت تویوتا تموم این سالها در ایران بود و هرگز از ایران نرفت ، یکم بروز باش، شرکت ایرتویا نمایندگی رسمی تویوتا هستش. در ضمن خروج کارخانجات خارجی از ایران ناشی از تحریم های بین المللی و تحریم های بانکی بود نه فقط آمریکا،اما اینجا بحث فقط سر حرف یک کشوره. جدای از این مسائل خود ایران هم برای جذب سرمایه هیچ فعالیت درستی انجام نمیده، نمونه اش اینکه شرکت هایی مثل گلرنگ موتور اومدن با کلی هزینه نمایندگی گرفتن بعد یهو یکی از مسئولین اعلام کرد واردات خودرو ساخت آمریکا ممنوعه، الان اون شرکت هیچ کاری نمیتونه در این زمینه بکنه و دچار ضرر هنگفتی میشه، منی که سرمایه گذارم نمیام سرمایه خودمو جایی بذارم که میدونم هر ساعت قانون جدید و غیر منطقی توش اجرا میشه و ممکن در کسری از ثانیه زحمت یک عمرم به باد بره، نمونه هاش هم زیادن که جمع کردن از این مملکت رفتن.
1395/10/19
باسلام
آخه دوست عزيز شما رو چه حساب بازار آمريكا رو با بازار ايران مقايسه مي كني؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
مقايسه ي اين دو مقوله مث مقايسه ي فيل و پشه مي مونه.!
برادر گرامي ما جزو جايي نيستيم كه اينقدر خودمو نو مهم مي دونيم.اولا كه تويوتا اگه قبول كرده بود محصولاتش به لجن كشيده بشه بنده و جنابعالي الان به جاي پژو سوار تويوتا بوديم ولي تويوتا قبل از پژو هدف ايران خودرو بود ولي زير بار نرفت.
پژو هم انقدر حال و روزش خراب بود كه نجاتش در همين بود كه بياد تو ايران و همونم شد و متاسفانه اين مابوديم كه تا الان كمپاني پژو رو سرپا نگهش داشتيم.
از همه گذشته شما خودت اگه يه كاسب باشي و دونفر مشتري تهديدت كنن و يكيشوت ماهي 50 هزار تومن ازت خريد كنه و اون يكس ماهي 10 ميليون تومن سعي مي كني كدومو نگه داري؟؟؟؟؟
همه ي شركتهايي كه رفتند همين بوده.
ممنون.
1395/10/19
آقا مرتضی بحث منافع هست توقع داشتی تویوتا بازار پر رونق آمریکا رو بیخیال شه بیاد بازار ایران رو بچسبه بعدم ترامپ طبل تو خالیه اقتصاد آمریکا و دنیا اقتصاد فرمایشی ابران نیس که ترامپ امثالش بخوان خط مشی براش تعیین کنند
1395/10/19
دویت عزیز شما هم مثل مخاطب سومیتومو از حرفهای من برداشت سوء کردین
حرف من ژاپنو غیر ژاپن نیست به جهنم که نیومدن منم از هیچ کدوم خارجیهای نامرد هیچ توقعی ندارم فقط میگم بیاییم روی پای خودمون وایسیم ما نخبه کم نداریم همین نخبه هایی که دارن شرکت های خارجی رو جلو میبرن . قبول دارم مشکل بیشترش از درونه و اول باید درون رو ساماندهی کرد بعد موارد دیگه
همتون چسبیدین به آمریکا و ژاپن !!!!؟؟؟ گور بابای همشون
بیاییم خودمون دست به کار بشیم .
1395/10/19
دوست عزیز کسی با ما دشمن نیست این فقط توهمه. ژاپن از بازار محدود ایران دست کشید که بازار گستردش در امریکا رو از دست نده.در ضمن در مورد کارخانه مکزیک هم اعلام کرده که از تولیدات کارخانه امریکاش کم نمیشه یعنی بازهم ریسک نمیکنه که بازار داخل امریکاشو به خطر بیاندازه.
1395/10/19
هیشکی با ما دشمن نیست همه با ما دوست هستن منتها نمی دونم برای چی ما رو تحریم میکنن؟اصلا ما برای چی مرگ بر امریکا میگیم؟شاید به خاطر جنایت هایی هست که با ما کردن،می کنن وخواهند کرد!تویوتا می تونست به جای مکزیک توی ایران کارخانه تاسیس کند و از طریق ایران به تمام منطقه خاورمیانه خودرو صادر کند مسلما هیچ مسوولی رو پیدا نمی کنید که از این کار استقبال نکنه.تازه بازار ما هم بازار کمی نیست!یه وقت هایی آدم با خوندن یکسری از کامنت ها میبینه انگار یه عده اسرار دارن کشورشون رو پست و بی ارزش معرفی کنند اسم خودشون رو هم می زارن واقع بین!!
1395/10/19
مخاطب سومیتومو شما اینطور که از حرفاتون پیداست یه سرمایه گذار در زمینه واردات خودرو بیش نیستی خیلی هم لطف بکنی بتونی یه کارخونه برای مونتاژ بزنی . مطمئنا متوجه عمق صحبتهای من نشدید . ژاپن میخواد بیاد ، میخواد نیاد ، میخواد بمونه ، میخواد نمونه ، و به طور کلی صحبت من فقط روی خارجیها نبود بلکه بیشتر خطاب به مسئولین کشور هستش . همان
هدف والایی که صنعت خودروی ما باید داشته باشه نداره اینکه ما هم مثل کره خودروساز باشیم نه اینکه فقط مونتاژ کنیم یا امثال شما وارد کننده باشن و پول خون باباشونو از ملت بگیرن .
والسلام .