موضوعات داغ

کوکاکولای کیا آماده جنگ با بی ام و می شود! + فیلم و عکس

عکس مطلب اول
کیا موتورز سرانجام تصاویری از سدان دیفرانسیل عقب خود را منتشر کرد این خودرو در حقیقت مدل تولیدی و نهایی از خودروی کانسپت دیفرانسیل عقب کیا GT است که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود. نام سدان دیفرانسیل عقب اسپرت کیا استینگر است و قرار است از فردا در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض نمایش قرار گیرد. همانطورکه گفتیم، این خودرو از نسخه کیا GT الهام گرفته که قبلاً در خودروبانک به بررسی مدل مفهومی کیا GT پرداخته بودیم.
تولید این خودرو البته نخستین تلاش این برند کره ای برای وارد شدن به کلاس سدان‌های دیفرانسیل عقب نیست چون کیا موتورز پیش از این نیز مدل K900 را که یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب بود را به بازار عرضه کرده بود. اما استینگر Stinger در مقایسه با K900 خودرویی بسیار اسپرت تر و سریع‌تر است.

کیا استینگر

کیا استینگر

طراحی این خودرو که توسط طراحی قابل و مشهور کیا پیتر شریر آلمانی انجام شده است بسیار زیبا است و در نخستین نگاه ها آئودی A7 اسپرت بک را در ذهن تداعی می‌کند. البته این شباهت بی دلیل نیست چون پیتر شریر پیش از ورود به کیا به عنوان طراح در کمپانی آئودی مشغول به کار بود. یک موضوع خیلی جالب در مورد طراحی این خودرو این است که پیتر شریر از شیشه های نوشابه کوکاکولا الهام گرفته و سعی کرده منحنی های بکار رفته در این خودرو مانند نوشابه های کوکاکولا باشد!
کیا استینگر پس از ورود به بازار به رقابت با خودروهایی چون بی ام و سری ۳، بی ام و سری ۴ گرن کوپه، آئودی A4، آئودی A5، اینفینیتی Q50 و لکسس IS خواهد پرداخت. کیا ادعا کرده است که فاصله‌ی بین دو محور این خودرو ۲۹۰۵ میلی متر است که از تمامی رقبای هم کلاس خودش بیشتر بوده و حتی از لکسس GS و مرسدس بنز CLS نیز بیشتر است. طول کلی این خودرو ۴.۸۳ متر و عرض آن نیز ۱.۸۶ متر است که همگی این اعداد نوید فضایی جادار را در داخل کابین استینگر می‌دهند. همچنین کیا گفته است که فضای صندوق بار این مدل نیز از بسیاری از خودروهای هم کلاس خود بیشتر بوده و به راحتی می‌توان کیف‌های گلف فول سایز را در آن جای داد.

کیا اسپرت

کیا استینگر دیفرانسیل عقب یا 4WD است

در بحث قوای فنی امکان سفارش استینگر با دو موتور بنزینی در بازار امریکای شمالی وجود خواهد داشت اما در بازار اروپا امکان سفارش یک مدل دیزلی نیز فراهم خواهد شد که در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شده بود.
در امریکای شمالی مدل پایه‌ی استینگر به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر مجهز است که می‌تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند. موتور بعدی نیز یک مدل شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۳ لیتر است که به یاری دو عدد توربوشارژر توانیی تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتون متر گشتاور را دارد. کیا اعلام کرده است که شتاب صفر تا صد مدل شش سیلندر ۵.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت ان نیز به ۲۶۹ کیلومتر بر ساعت می رسد. هر دوی این مدل ها مجهز به یک گیربکس هشت سرعته‌ی اتوماتیک هستند که به صورت آپشن می‌توان آن را همراه با سیستم چهارچرخ محرک نیز سفارش داد.

کیا پرقدرت

365 اسب بخار حداکثر قدرت کیا استینگر

کره ای ها گفته اند که بخش عظیمی از فرایند طراحی و توسعه‌ی این خودرو در اروپا انجام شده و تست های مربوطه نیز در پیست نوربرگ رینگ آلمان به انجام رسیده اند.
استینگر همچنین نخستین محصول کیا است که روی آن کمک فنر قابل تنظیم عرضه می شود و راننده امکان تنظیم سواری و هندلینگ خودرو را به صورت الکترونیکی خواهد داشت. سیستم فرمان الکترونیکی این مدل نیز در ۵ حالت مختلف قابل تنظیم است.
همانطور که انتظار می‌رود استینگر به جدیدترین سیستم های ایمنی نیز تجهیز شده است که از بین آنها می‌توان سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عبور عابر پیاده و سیستم حرکت بین خطوط را نام برد. همچنین یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی نیز در داخل خودرو تعبیه شده است که مربوط به سیستم ارتباطی و سرگرمی است.
استینگر از تابستان امسال در بازار امریکا به فروش خواهد رفت و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده است اما یک موضوعی که قابل تامل می باشد این است که با توجه به موتور 2 لیتری توربوشارژ، به نظر می رسد فعلاً با توجه به قوانین واردات کشور، مشکلی برای عرضه این خودرو در داخل بازار نباشد و امیدواریم اطلس خودرو فکری به حال این شاهکار کیا کرده و همزمان با بازارهای جهانی، این خودرو را به ایران نیز بیاورد.
در زیر می توانید فیلم تیزر تبلیغاتی کیا استینگر را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

38 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/20
" کیا " و " ب ام و " ؟ بیشتر شبیه جوک می مونه !
1395/10/20
رقابت با بي ام و،ائودي،لكسس و اينفينيتي؟؟؟!!!! بيخيال بابا كي اينارو ول مي كنه كيا مي خره!!!!!!
1395/10/20
کیاموتورز: از پراید تا استینگر
سایپا: از پراید تا تیبا !

میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است
1395/10/20
از پشت که من یه مازراتی گیبلی رو میبینم !
1395/10/21
خخخ...خداییش چطور اینو شبیه به گیبلی دیدی....نمای عقبش شاید حالت کلیش شبیه به a7 باشه ولی دیگه بعضی حرفا سابقه طراحی پیتر شریر رو زیر سوال میبره...


1395/10/20
دوستان کره ای اشغاله؟ کجایید؟ منتظریم بیاید بگید کره با چین در ی سطحه! جک بهتره! من عاشق ژاپنیم ولی کره واقعا ی قطب بزرگ خودروسازیه جهانه ، مخصوصا کیا ، منتظر بررسی ها و مقایسه ها با رقیباش باشید... خیلی ماشین ب بلوغ رسیده ای هست
1395/10/20
موتور 2لیتری داره پس احتمال داره بیاد ایران، هرچند قیمتش فضایی میشه
1395/10/20
شاید توی طراحی ظاهری یه ائودی ای7 نزدیک باشه ولی اسکلت و ساختارش بیشتر به آلفا جولیا می خوره بهرحال پیشرفت کره واقعا چشم گیره ...
1395/10/20
عجب چیزیه 😍
1395/10/20
طراحی جلوش شبیه جنسیس کوپه هست،
عقبشم اگه اشتباه نکنم شبیه جگوار هس چراغش!
فرم کلی اش هم که تو متن گفته شبیه آئودی هست!
۳۶۵ اسب هم خیلی خوب نیس!
اما در کل خوبه ، کره خوب پیشرفت کرده!
1395/10/20
انصافا خیلی طراحیش زیبا شده ولی کنسول وسط ادم یاد بنز میندازه ، حالت فرمون و عقب ماشین هم شبیه محصولات Audi هستش ، یکم کپی کردن ولی تمیز در اوردن ، در کل خوبه
1395/10/20
سلام
من به شخصه عاشق ماشینای ژاپنی المانی هستم ولی دیگه کره ایی تو این ماشین اوج خلاقیت پیشرفت خودشونو نشان دادن کم کم کره ایی جزو ابر قدرت های ماشین سازی جهان میشن و براس شرکتهای مثل تویوتا بنز فولکس و .... باید خودشونو اماده رقابت با کره ایی کنن
1395/10/20
وای خدای من واقعا فوق العاده و بی نظیره.یک شاهکار عالی و بی نقص از کیا.امیدوارم بیاد ایران.
1395/10/20
چرا 2نوع دسته دنده ؟
1395/10/20
حرف نداره ...
1395/10/20
وحالا سایپا معرفی میکند.استینگرررر جایگزین پراید.
1395/10/20
خوبه کفار سوار میشن حرامه ماهم تیبا 30 میلیونی سوار میشیم حلاله
1395/10/21
موتور جنسيس جي نود را براش گذاشتن،فکر میکنم لقب سریعترین،لوکس ترین و گرانترین محصول کیا را بگیره
1395/10/21
رقابت با bmw /چه پیشرفتی واقعا احسنت
1395/10/21
بالاخره به اون مغزشون فشار اوردن و چهار چرخ محرک زدن
1395/10/21
یه ماشین با طراحی در هم و برهم و حفره های قلابی و نمایشی روی بدنه و کاپوت و شلوغ و بدون اصالت و شخصیت..
با یک نگاه به رقبای اروپایی ، آمریکایی و ژاپنی مانند لکسوس LS جدید و کادیلاک اسکالا و آلفا جولیا و حتی خودرویی در اندازه نیسان GTR T ، این سریعترین و قوی ترین GT کره ها ، معلومه صنعت بدون دانش فنی برتر طراحی کره و فقط برپایه طراحی عوام فریبانه ، کجای کاره..!
این خودرو با طراجی بازاری و یه مشت کیت بدنه چسبونده شده در مقایسه فنی و دینامیکی و حتی اعداد و ارقام خروجی پیشرانه ، هیچ حرفی در برابر رقبا نداره فقط یه عده حسرت به دل که نمیدونن GT اسپورت چیه و پول کافی برای خرید یک جی تی واقعی ندارن میرن این ماکت ارزان کره ای را میخرن و ...
1395/10/21
با یه عکس و چند خط مقاله به چه چیزایی که نرسیدی. باریکلا پسرم من برای تو افق های روشنی رو می بینم. راستی از این ماشینایی که گفتی چنتاشونو لمس کردی؟
1395/10/21
حامد جان يه سوال ميپرسم ازت خداييش ازت خواهش ميكنم راستش رو بگو ... چند سالته ؟
1395/10/22
عمو محمد امین ، مقاله مربوط به لکسوس LS که همزمان با این لکنتی کیا در دیترویت رونمایی شده در همین سایت هست .. از مقایسه روی کاغذ این دوخودرو هم آدم خندش میگیره دیگه باقی بماند
شما سواد مطالعاتی و خودرویی ات رو بالا ببر تا از هر خودرو بی اصالت و تازه واردی تو کف نری.. در بسیاری از سایت های معتبر جهانی ، همین خودرو کیا را مسخره هم کرده اند.. از جمله در رقابت با هم کلاس های آلمانی..
1395/10/23
حامد جان يه تعريف از اصالت به ما ارائه ميدي دوست عزيز ؟
1395/10/23
در ضمن اين ماشين رقيب لكسوس ال اس نيست بلكه رقيب لكسوس اي اس هست
حامد جان
1395/10/23
بابا تو دیگه کی هستی. چطوری فهمیدی حفره هاش قلابیه هان. راستشو بگو .......
1395/10/23
انصافا اینقدر حرفات خنده داره اصن نفسم چاق نمیشه که چیزی بت بگم😄
1395/10/24
حامد جان واسه یه مشت بچه خودتو به زحمت ننداز اینا هنوز سنشون قد نمیده درک کنن دینامیک ماشین یعنی چی ، کیا اومده با شاسی ، موتور و گیربکس جنسیس ( و احتمالا سیستم دو دف سورنتو برای مدل 2دف :دی ) یه ماشین طراحی کرده داده بیرون با جنجال تبلیغاتی هم فروش میکنه چون مردم عقلشون به چشمشونه ، بذار بیاد بیرون ببینیم با موتور 2لیتری حریف کدوم 2لیتریه بازار میشه !
1395/10/26
سوميتومو قبل از اينكه جوابت رو بدم بگو ببينم شما چند سالته كه ببينم سنت ميخوره به زدن مثال هاي ٤ دهه قبل يا نه ...
1397/1/14
مغز نداشتتو شکر
مرد ناحسابی این خودر سومین خودرو سال جهان اروپا شده و از سه مجله خودرو مثل موتور ویک و اتوکارشو به عنوان بهترین خودرو سال جهان معرفی شده.. کاش تو و اون 13 نفری که به تو لایک دادن یادشون بیاد اول پرایدشونو با برف بشورن بگم به به بعد راجب شاهکار کیا نظر بدن
نظر مارو بچاپید لطفا
1395/10/21
کیا کی مسحواد یه فکری واسه اون دسته دنده های ضایعه اش کنه؟؟ این دسته دنده هاش بد رقم رو مخه. فکرکن سوارهمچین ماشینی شی ولی توش دسته دنده ای شبیه جک و لیفان باشه. بابا یکم به دسته دندهای BWW و بنز نگاه کن یاد بگیر.
1395/10/21
اااااااااي جووووووونم .... چه طراحي ... چه امكاناتي ... چه پرفورمنسي ... نظرم روي خريد بي ام و سري ٣ ٢٠١٤ بود ولي گووووويا بايد يكمي بيشتر صبر كنم و ببينم شاهكار كيا چجوري تو تست هاي معتبر جهاني معرفي و ظاهر ميشه ...
كره داره ميييييياد بالا هاااا ، باااااالاااا
1395/10/21
سلام
چقدر طراحی و مدل کلی این ماشین شبیه ام جی 6 جی تی هستش آدم اگه از دور ببینه فکر میکنه ام جی 6 جی تی هستش . ولی موتور این کجا و ام جی کجا این خیلی پر قدرت تر هستش
1395/10/22
شما خودت 1000 اسبی سوار میشه که 365 اسب خوب نیست؟؟؟؟!!!
1395/10/22
بیاد ایران در محدوده قیمتی 250 تا 300 تومن خواهد بود. ضمن اینکه دوستان آلفا جولیا موافقت ورودشو گرفتن برای ایران. با همه این اوصاف در رنج قیمتی 300 تومن، فکر میکنم لکسوسis و آلفاجولیا گزینه های بهتری هستند. موافقید؟
1395/10/24
مقایسه کوتاه تکنولوژی آلمان و کره:
کره:
موتور 3.3 لیتری 365 اسب بخار
آلمان:
موتور 2 لیتری (مدل ای45) 375 اسب بخار

1300سی سی حجم بیشتر 10 اسب قدرت کمتر
بعد میخواد با بنز و بی ام دبلیو رقابت کنه !
1395/10/25
با عرض سلام و خسته نباشید
لطفا لینک دانلود فیلم ها را در سایت درج کنید.