موضوعات داغ

برای گرم کردن موتور چقدر زمان نیاز است؟ + فیلم

عکس مطلب اول
عموم مردم بخصوص کسانی که در مناطق سردسیر جهان زندگی می‌کنند، قطعا در این مورد بحث کرده‌اند که چقدر برای گرم کردن موتور وسیله نقلیه خود زمان نیاز است؟!. برخی از مردم صرفا برای اینکه بخاری ماشین و دمای داخل کابینشان گرم باشد چنین کاری می‌کنند و برخی دیگر هم سلامت ماشین برایشان مهم است و برای اینکه قطعات متحرک موتور از دمای خنک به یکباره دمای بالایی نگیرند، موتور ماشینشان را چند دقیقه‌ای بر روی دور آرام روشن نگه می‌دارند تا قطعات موتور دمای مناسبی به خود بگیرند، ولی آیا واقعا چقدر زمان نیاز است تا موتور یک ماشین در دورهای پایین گرم شود و دمای مطلوب به خود بگیرد؟!
پیرو موضوع بالا، اخیرا یک مهنس مکانیک فیلمی در فضای مجازی پخش کرده است که با استفاده از دوربین‌های حرارتی، استدلال خود برای گرم شدن موتور را بیان کرده است که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مطلب برای شما خوانندگان بارگذاری شده است.
براساس شواهد داخل فیلم و برخی قسمت‌ها که با سرعت بیشتری پخش می‌شود، حدودا 5 دقیقه و 20 ثانیه زمان نیاز است تا پیشرانه خودروی شما در حالت دور آرام به دمای مطلوب رانندگی و کم شدن خطرات خرابی قطعات برسد، هرچند این را نباید فراموش کرد که پیشرانه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند و برخی از آنان ممکن است نیاز به مدت زمان بیشتری برای گرم کردن داشته باشند و یا حتی بسیار مهم‌تر از آن، دمای محیطی است که در آن قرار دارید.



نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/9
بالاخره نفهمیدیم هر کسی یه چیز میگه :l
1395/11/9
بدترين روش گرم كردن خودرو به شكل درجاست...چون اگزوز سريع گرم مي شه و چون ماشين حركت نمي كنه و اگزوز خنك نمي شه تمام گرماي اگزوز بر مي گرده توي موتور كه باعث افزايش ناگهاني دماي موتور ماشين مي شه....بهترين راهكار اينكه به محض روشن كردن خودرو ١ دقيقه درجا كار كنه ماشين و سپس با دور خيلي پايين و أروم شروع به حركت كنيد...
1395/11/10
دقیقا موافقم..بهترین حالت این است که حدود یک ساعت ماشین درجا کار کند و سپس شروع به حرکت کنید با سرعت پایین.
1395/11/9
سلام
من اصولا با درجا کار کردن ماشین مخالفم.
صبح که ماشینو روشن میکنم راهمو میرم وللی دور موتور رو از 1500 بالاتر نمیبرم تا ماشین گرم بشه
1395/11/9
خودروهایی که شخصا تست کردم در دمای صفر درجه
حرکت با دور موتور پایین و مسیر یکسان:
کیا سراتو ۲۰۱۶ دو دقیقه
هیوندای آی ۲۰ ۲۰۱۵ ۴ دقیقه
ام وی ام ۵۳۰ ۱۳۹۲ ۷ دقیقه
1396/5/17
2دقيقه بعدبادورپایین
1395/11/9
5 دقیقه ؟؟؟؟؟ بیخیال
به نظرم بسته به سرمای هوا و مدتی که ماشین خاموش بوده یک الی دو دقیقه واسه گرم کردن موتور کافیه ، بعدشم یه چند دقیقه با دور موتور کم و رانندگی آروم همه چی اوکی میشه !!
1396/7/29
من همیشه ماشینو تا جایی گرم میکنم تا دورموتور زیر 1000 بیاد بعدشم اروم شروع ب حرکت میکنم.(برای گرم شدنشم گاز نمیدم)