موضوعات داغ

تلاش بیهوده ترامپ برای فروش ماشین‌های آمریکایی در ژاپن

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به عنوان بخشی از برنامه‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقویت تولید در ایالات متحده آمریکا، بویژه صنعت خودروسازی این کشور شاهد تلاش‌های بسیار زیاد رییس جمهور جدید آمریکا برای جذب نیروهای بومی در کارخانجات صنعتی و خودروسازی هستم تا پس از چندین سال سلطه ژاپنی‌ها در جهان، حالا صنعت خودروسازی آمریکا باشد که بار دیگر بازارهای جهانی را در دست می‌گیرد که به عنوان یک پاسخ متقابل، بازار ژاپن یکی از اصلی‌ترین هدف‌های دونالد ترامپ برای عرضه اتومبیل‌های آمریکایی است.
همانطور که گفتیم، یکی از اصلی‌ترین هدف‌های دونالد ترامپ برای صنعت خودروسازی، عرضه محصولات آمریکایی به سراسر جهان، بخصوص بازار ژاپن است، ولی برخلاف خواسته دونالد ترامپ شهروندان ژاپنی هیچ علاقه‌ای به خرید اتومبیل‌های آمریکایی از خود نشان نمی‌دهند و بیشتر ساخته دست شهروندان خود را مورد استفاده قرار می‌دهند که نشان می‌دهد خودروهای آمریکایی در کشور آفتاب تابان که خود دارای شرکت‌های بزرگی همچون تویوتا، نیسان، لکسوس، هوندا، اینفینیتی، آکورا، میتسوبیشی، مزدا و در نهایت سوزوکی است، دیگر هیچگونه نیازی به ورود محصولات آمریکایی بزرگ و پرخرج ندارد.
به گزارش نیویورک تایمز، خود شهروندان آمریکایی هم محصولاتی را مد نظر قرار می‌دهند که قیمتی نسبتا پایینی داشته باشد و در زمان استفاده هم هزینه‌ای کمتر بر روی دستشان بگذارد، به همین دلیل برندهای کم خرج و کم هزینه مثل تویوتا و... را مد نظر قرار می‌دهند تا محصولات آمریکایی نه در داخل ایالات متحده آمریکا، بلکه بیشتر در کشورهای خارجی محبوبیت بالایی داشته باشد.
یکی از شهروندان ژاپنی با نام "Masui" که دارنده یکی از محصولات تولیدی فورد است، در گزارش‌های نیویورک تایمز عنوان کرد: خودروهای آمریکایی چندان با دنیای امروز همخوانی ندارند و به خاطر خشن و قوی نشان دادنشان، مصرف سوخت بالایی برای صاحبانشان دارند که این مورد در میان ژاپنی‌ها چندان قاب قبول نیست.
در آخر هم گفتنی است که سال 2016 میلادی حدود 5 میلیون خودروی سبک و وانت در کشور ژاپن فروخته شد، ولی از میان این 5 میلیون اتومبیل فروخته شده تنها 15 هزار دستگاه سهم خودروهای آمریکایی بوده است که نشان از عدم موفقیت محصولات آمریکایی در کشور ژاپن دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد