موضوعات داغ

وقتی کامارو خشن تر می شود!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
معرفی نسل جدید شورلت کامارو تقریبا همزمان با نسل جدید فورد موستانگ GT، توانست سروصدای زیادی در صنعت خودروسازی و میان هواداران این صنعت به پا کند، ولی این موضوع زمانی جذاب‌تر شد که کمپانی خودروسازی شورلت در اسفندماه سال گذشته به معرفی نسخه‌ای ویژه از شورلت کامارو تحت عنوان ZL1 پرداخت که از یک ظاهر بسیار تهاجمی و اسپرت سود می‌بُرد، اما حال کمپانی خودروسازی شورلت نسخه‌ای ارتقا یافته از شورلت کامارو ZL1 با لقب جدید 1LE معرفی کرده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

شورلت کامارو ZL1

شورلت کامارو ZL1


در یک کلام می‌توان گفت که برای توسعه طراحی این مدل از شورلت کامارو یعنی 1LE، بیشتر قسمت‌های بدنه بازطراحی شده که در این خصوص می‌توان در چهره این خودروی عضلانی آمریکایی، ورودی‌های هوای بسیار بزرگ‌تری را چه در قسمت میانی سپر و چه در اطراف آن مشاهده کرد که در میان آن‌ها زنبوری‌های بزرگ و برجسته کار گذاشته شده است. در زیر سپر جلو و در اطراف ورودی‌های کناری هم شاهد بامپرهای فیبرکربنی بزرگ هستیم که به افزایش نیروی چسبندگی خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند. کاپوت هم دیگر قسمتی است که با ترکیب دو رنگ خود، به صورت برجسته و انگار دوتکه ساخته شده تا افزایش سایز پیشرانه این خودرو را جبران کند. اما مهم‌‌ترین تغییر این اتومبیل را می‌توان کاهش وزن حدودا 27 کیلوگرمی آن عنوان کرد.

شورلت کامارو ZL1

شورلت کامارو ZL1


در عقب خودرو هم از اسپویلری بزرگ‌تر و بلند در کنار چهار خروجی اگزوز استفاده شده، رکاب‌های فیبرکربنی در زیر درب‌ها نصب شده و بر روی هر یک از چرخ‌های خودرو نیز می‌توان رینگ‌هایی 20 اینچی آلومینیومی را مشاهده کرد که توسط لاستیک‌های گودیر ایگل F1 سوپر اسپرت با اندازه 325 پوشیده شده‌اند که یک چسبندگی فوق العاده برای اتومبیل به همراه داشته‌اند.

شورلت کامارو ZL1

شورلت کامارو ZL1


و اما در مهم‌ترین قسمت این خودرو یعنی در بخش مولد قدرتی آن متخصصان شورلت از پیشرانه‌ای 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر LT4 استفاده کرده‌اند که با بروزرسانی‌های جدید، می‌تواند حداکثر قدرتی 650 اسب بخاری و گشتاوری 868 نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه همچنین به درخواست مشتری، به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک مجهز خواهد شد که به نسبت نسخه اصلی ZL1 حدود 10 اسب بخار قدرت بیشتر به خاطر بروزرسانی‌های نرم افزاری دارد. علاوه بر این‌ها، یک سیستم تعلیق مغناطیسی، ترمزهای برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و انتخاب حالت رانندگی هم سیستم‌هایی هستند که برای بهبود عملکرد این خودرو استفاده شده‌اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/8
حرف نداره
جذاب و سییسکی