موضوعات داغ

بهترین فراری‌های تاریخ را اینجا ببینید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
هر شرکت خودروسازی در جهان برای خود محصولاتی خاص و ویژه دارد که هرکدام زمینه ساز یک تحول بزرگ و یا پیشرفتی چشمگیر برای شرکت سازنده خود بوده‌اند. به عنوان مثال اگر لامبورگینی میورا و یا لامبورگینی دیابلو نبودند، شاید الان کمپانی خودروسازی لامبورگینی چیزی برای گفتن نداشت. از طرفی دیگر هم شرکت‌های خودروسازی محصولاتی ویژه دارند که بیشترین سهم بازار را در دست می‌گیرند و سود بالایی برای شرکت سازنده به همراه می‌آورند. همچون فورد فوکوس و یا فورد فیستا که در بازار انگلستان به عنوان پرفروش‌ترین خودروی سال شناخته می‌شود.
حال پیرو موضوع بالا، در ادامه قصد داریم مروری کلی بر روی بهترین خودروهای فراری داشته باشیم که تاکنون ساخته شده‌اند و قدم اول را با خودروی فراری F40 برمی‌داریم که توسط وبسایت "اتو اکسپرس" به عنوان یکی از بهترین خودروهای فراری تاریخ شناخته شده است. خودرویی که در سال 1987 میلادی متولد شده و در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 2.9 لیتری هشت سیلندر توربودوقلو با حداکثر قدرتی 471 اسب بخاری سود می‌برد.
بعد از آن هم می‌توان به خودروی فراری F355 اشاره داشت که فعالیت خود را بین سال‌های 1994 الی 1999 میلادی دنبال کرده و موفق به تولید و عرضه حدودا 11 هزار و 273 نسخه شده است که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 3.5 لیتری هشت سیلندر با حداکثر قدرتی 375 اسب بخاری سود می‌برد.
رکوردار گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ، یعنی فراری 250 GTO هم قطعا یکی دیگر از بهترین خودروهای تاریخ فراری خواهد بود که تنها 39 نسخه از آن در جهان وجود دارد و اخیرا یکی از تمیزترین مدل‌های آن با قیمتی بیش از 65 میلیون دلار در یک مزایده به فروش رسیده است تا گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ فراری لقب گیرد. خودرویی که با بالا زدن کاپوت ان به پیشرانه‌ی 3 لیتری دوازده سیلندر 300 اسب بخاری خواهید رسید.
بعد از این سه خودروی فراری هم به ترتیب می‌توان فراری 125 S، فراری 488 GTB، فراری 365 GTB/4 Daytona، فراری Dino 246، فراری F50، فراری F12 برلینتا و در آخر هم خودروی فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر SWB را به عنوان برترین خودروهای تاریخ فراری معرفی کرد که توسط وبسایت و مجله معتبر "اتو اکسپرس" تعیین شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد