موضوعات داغ

شاسی بلند پرحاشیه DS بالاخره معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی DS که هفته گذشته پیش نمایشی از شاسی بلند جدید خود منتشر کرده بود دیروز به وعده خود عمل کرد و به طور رسمی از جدیدترین خودروی خود در سگمنت شاسی بلندها تحت عنوان DS 7 Crossback رونمایی کرد تا در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 تنها به نمایش عمومی این محصول بپردازد.
مهم‌ترین چیزی که می‌خواهیم اول از همه به آن بپردازیم، قطعا مشخصاتی فنی و بخش مولد قدرتی این اتومبیل خواهد بود که حالا با توجه به اطلاعات رسمی ارائه شده از سوی DS، می‌توان فهمید که این خودروی شاسی بلند برای تامین انرژی حرکتی خود از پیشرانه‌ای بنزینی 225 اسب بخاری و همچنین پیشرانه‌ای دیزلی 180 اسب بخاری استفاده می‌کند. ولی مهم‌ترین سیستم محرک این اتومبیل که شرکت سازنده هم مانور بسیار زیادی بر روی آن داده است، مربوط به یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی می‌شود که با یک خروجی 300 اسب بخاری، وظیفه حرکت دادن شاسی بلند جدید DS 7 Crossback را برعهده گرفته است.

 DS 7 Crossback

DS 7 Crossback

در ادامه با توجه به جزییات ارائه شده، سیستم محرک پلاگین هیبریدی مذکور متشکل از یک پیشرانه درون سوز 200 اسب بخاری و دو موتور الکتریکی مکمل است که با نیرو گرفتن از باتری‌های 13 کیلووت ساعتی لیتیوم یونی، می‌توانند تا مسافتی حدودا 60 کیلومتری بازدهی داشته باشند و حداکثر 100 اسب بخار قدرت هم تولید کنند تا در کنار پیشرانه درون سوز بنزینی، حداکثر قدرتی 300 اسب بخاری تولید شده و در اختیار خروجی اتومبیل قرار گیرد. هرچند باتری‌های 13 کیلووات ساعتی آن را می‌توان در حالت استراحت و خاموشی اتومبیل، با استفاده از شارژرهای 6.6 کیلووات ساعتی در عرض تنها 2.5 ساعت به طور کامل شارژ کرد.

 DS 7 Crossback

DS 7 Crossback

از ویژگی‌های مهم این محصول هم می‌توان به سیستم نیمه مستقل رانندگی یا به قولی سیستم رانندگی نیمه خودکار اشاره کرد که برای رانندگی در شب، برای پارک کردن اتومبیل و یا حتی داشتن یک رانندگی ایمن‌تر، مثمرثمر واقع خواهد شد.
در آخر هم شرکت خودروسازی DS اعلام کرده است که پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی 225 اسب بخاری و 180 اسب بخاری این خودروی شاسی بلند برای انتقال نیروی خود از دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک استفاده خواهند کرد که به سفارش مشتری بر روی اتومبیل نصب خواهد شد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/11
نمای جلوش یکمی یادآوره لکسوسه ولی در کل خیلی خوشگله (از نظر من)
1395/12/11
طراحی مدرن و زیبایی داره
مخصوصا" داشبوردش خیلی باحاله
1395/12/11
چرا تلویزیون چسبوندن اون وسط ؟ :))
طراحی متفاوت و جذابی داره
ds لوکس سازی به سبک فرانسوی رو داره به نمایش میزاره
1395/12/11
چه خوب طراحی شده
کسانی که ادعا می کنند دوره فرانسوی ها دیگه سر اومده و سانتافه رو در حد خودروهای فرانسوی می دونن تا به حال پشت محصولات لوکس فرانسوی نشستند؟ یا فقط احساسی و از روی لجبازی با خودروهای فرانسوی لوکس مشکل دارند نمی گم سانتافه بده، اتفاقا سانتافه هم کیفیت خوبی داره ولی کیفیتی که از چینی ها و خودروهای داخلی بهتره در حد خودروهای فرانسوی از نظر کیفیت نیست ولی تو طراحی هیوندای خیلی پیشرفت کرده
1395/12/11
فوق العاده است!
خوش بحال پولدارا كه خواهند خريدش!
1395/12/11
من اگر مدیر لکسوز بنز یا b m w بودم وقتی میشنیدم اینا به تولیداتشون میگن لوکس خودمو با وایر دار میزدم امکاناتی که رو اینا هست بعضی چینیها هم دارنشون مثلا بی وای دی تانگ با ریموتش میشه جابجا و پارکش کرد 500 اسب قدرت و بیشتر از 800 نیوتون متر گشتاور داره و صفر تا صدش کمتر از پنج ثانیه و برد حرکتیش 80 کیلومتر و مصرف سوختش دو در صد هست. این شاسی بلند d s از بقیه ماشیناشون بهتر هست اما لوکس نیست فقط چندتا آپشن کاربردی نسبت به بقیه تولیداتشون داره و به نظر میاد گیربکس اتوماتیکش مناسب هست تا در عمل چی باشه
1395/12/11
شوخی شوخی ، DS هم داره به سرعت به جمع حرفه ایهای اروپایی میرسه
1395/12/11
به نظرم که طراحی ال سی دی و فرمنونش جالبی نیست
طراحی فرمونش مثل هایما اس 5 دراومده
1395/12/12
بشدت بی سلیقه هستی. لطفا بعدا تنهایی همسر انتخاب نکن. مایه آبروریزی میشه...
1395/12/12
خیلی خوشکله این DS
خیییلی شیکه