موضوعات داغ

به کمپین ایمن برانیم بپیوندید

عکس مطلب اول
متاسفانه آمار کشته ها در تصادفات رانندگی در کشورمان علیرغم همه ی تلاش هایی که صورت می گیرد همچنان بسیار زیاد و مایه تاسف است و سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند. این آمار به حدی تکان دهنده است که گفته می شود در هر ۳۱ ثانیه یک نفر در جاده های ایران کشته می شود. علیرغم همه ی تلاش هایی که از طرف پلیس و سایر نهادها برای کاهش آمار تصادفات انجام می شود و با وجود بهبود ایمنی خودروها نسبت به گذشته اما همچنان آمار کشته های تصادفات در ایران بشدت بالا است و سبب شده تا در آمار کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رده ای همانند کشورهای آفریقایی باشیم.
اما امسال حرکتی مثبتی در فضای مجازی به راه افتاده است به نام کمپین "ایمن برانیم" که از مردم دعوت می کند تا با رانندگی ایمن تر و رعایت قوانین، خطر تصادف را کاهش دهند.
این کمپین از مردم می خواهد تا ۱۰ اصل را در رانندگی رعایت کنند که شامل موارد زیر هستند:
1. رعایت سرعت مجاز
2. رعایت فاصله ی مناسب با خودروی جلویی
3. عدم انحراف به چپ
4. عدم رانندگی طولانی مدت و بدون وقفه
5. پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و آشامیدن
6. عدم رانندگی با چراغ خاموش در شب
7. پرهیز از حرکات مارپیچ و نمایشی
8. پرهیز از حرکت دنده عقب در بزرگراه ها
9. پرهیز جدی از حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها
10. رعایت نظم و حقوق دیگر رانندگان در مسیرهای شلوغ و پر ترافیک

به کمپین ایمن برانیم بپیوندید

به کمپین ایمن برانیم بپیوندید

این کمپین همچنین از حمایت رسانه ای و همچنین حمایت خودروسازان نیز برخوردار است که از حامیان رسانه ای آن می توان به ماهنامه ی سرعت، روزنامه ی دنیای خودرو، هفته نامه ی عصر خودرو، ماهنامه ی ماشین، ماهنامه ی تخت گاز، ماهنامه ی نسل برتر، پایگاه خبری عصر خودرو، پایگاه خبری خودروکار، پایگاه خبری خودرونویس، سایت خودروبانک ، سایت پرشین خودرو و سایت سرعت و از خودروسازان حامی این کمپین نیز می توان به ایران خودرو، سایپا، آرین موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، ایتویا، جهان نوین آریا و نگین خودرو اشاره کرد.
امیدواریم مردم عزیز کشومان در ایام سفرهای نوروزی با رعایت ایمنی سفری امن را داشته باشند.

ایمن برانیم

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/23

سالی که زلزله بم آمد و 29 هزار کشته داد و آن همه خبر ساز شد
30 هزار نفر طبق آمار اعلام شده ایران در جاده های ایران در همان سال در تصادفات رانندگی کشته شدند و کمترین اهمیتی هم نداشت.

و طبق تحقیقات انجام شده علت بروز چنین حجم بالایی از تصادفات به سه دسته تقسیم شده بودند:
1- اشتباهات انسانی ( که امری اجتناب ناپذیر است و در هر کجای دنیا وجود دارد اما آمار تصادفات آنها اصلا با ما قابل مقابسه نیست ، پس این دلیل بالا بودن آمار تصادفات ما نمی تواند باشد)

2- غیر استاندارد بودن جاده هایمان

3- غیر استاندارد بودن و و فقدان حداقلی ترین اصول ایمنی در تولیدات داخلی که بخش عمده اتوموبیل های موجود در کشور را به آنها تعلق دارد ( حال بمند که ماشین های چینی هم دست کمی از آنها ندارند اما وارد آن نمیشویم چون مسئولیت پای سازنده اش هست که ایرانی نیست)

مورد ایمنی عامل اصلی این همه مرگی است که در جاده های کشور هر ساله چند ده هزار نفر را به کام خود میکشد

تولیدات داخلی بدون هیچ استثنایی همگی اتوموبیل هایی با تکنولوژی 40 تا 50 سال پیش هستند اما با شکل ظاهری تغیریافته

تولیدات داخلی هیچ مزیتی از نظر ایمنی و استاندارد های جهانی ( یا حتی آلایندگی که مربوط به بحث فعلی نمیشود) برتری بر ماشینهایی قدیمی که اونها رو از رده خارج کردند و اسقاط کردند ندارند حتی در بعضی موارد به شدت کیفیت ماشینهای سالیان قبل که اکنون از رده خارج شده اند ( نظیر شورولت بیوک کادیلاک...) از نظر کیفیت و ایمنی ، حتی بر گرانترین تولیدات داخلی هم همچنان برتری دارند.

حال من نمیدانم نگارنده مقاله فوق وقتی این عبارت "بهبود ایمنی خودروها نسبت به گذشته" رو بکار می بره در کجا مشغول سیر کردند هستند
1395/12/23
بالغ بر 70% تصادفات فوتی که متأسفانه در جاده های کشور صورت میگیرد متعلق به خودروهای تولید داخل می باشد .
معضل بد رانندگی کردن بعضی از افراد در جامعه از طرفی و معضل به راحتی فوت شدن و نقص عضو و معلول شدن در خودروهای بی کیفیت ساخت داخل پس از تصادف از طرف دیگر ، بسیار خودنمایی می کند .
ژاپن حداقل 60% مرگ و میر ناشی از تصادفات را با تولید خودروهای با کیفیت و با ایمن کاهش داد . اما در کشور ما وزیر صنعت معدن با حضور در تلویزیون مصوب همه مرگ و میر ناشی از تصادفات در هواس پرتی راننده یا سرگرم شدن راننده با پخش خودرو یا خوردن و آشامیدن راننده در حین رانندگی عنوان میکند و پرونده را مختومه اعلام می نماید . دستگاه قضا هم که هیچ ...
من از مردم کشورم میخواهم همه با هم به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشیم و با حوصله رانندگی کنیم تا بهانه ای به دست افرادی مثل نعمت زاده برای تبرئه خود ندهیم . البته نه فقط نعمت زاده بلکه تمام وزیران سابق صنعت را باید محاکمه کرد که چرا اجازه تولید خودروهای نا ایمن صادر کرده اند .
به امید روزهای بهتر برای ایران
1396/1/13
توی به روز رسانی آمار تصادفات واخبار افتضاح هستید. آماتور به تمام معنا