موضوعات داغ

تويوتا CHR كه بزودی پيش فروش می شود چه مشخصاتی دارد؟

عکس مطلب اول
ایرتویا در آینده ای نزدیک یکی از جدیدترین خودروهای تویوتا یعنی مدل C-HR را روانه ی بازار ایران خواهد کرد. خودرویی که چه در نمایشگاه خودروی تهران و چه در نمایشگاه خودروی ژنو سر و صدای زیادی برپا کرد و علاقه مندان زیادی در سرتاسر دنیا منتظر چنین خودرویی هستند.
اما به تازگی ایرتویا از مشخصات مدل هایی که قرار است در بازار ایران عرضه شوند نیز پرده برداری کرده که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی و امکانات تویوتا C-HR.

تويوتا CHR

تويوتا CHR

در ابتدا کار را با مشخصات فنی و پیشرانه های در نظر گرفته شده برای ایران شروع می کنیم. نخستین مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است مدل ۱.۲ لیتری توربوی این خودرو است. این مدل با داشتن پیشرانه ای چهار سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۱۹۷ سی سی توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۱۸۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. جعبه دنده ی این مدل نیز از نوع CVT است و انتقال نیرو به هر چهارچرخ خودرو انجام می شود.
موتور بعدی که وارد بازار کشور خواهد شد یک موتور هیبریدی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر است که در کنار آن یک موتور برقی ۶۵۰ ولتی قرار داده شده است که می توانند حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار را تولید کنند. موتور بنزینی این مدل به تنهایی ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد.

تويوتا CHR

تويوتا CHR

این مدل نیز مجهز به یک گیربکس ضریب متغیر است و سیستم چهارچرخ محرک نیز در آن موجود است.
سیستم تعلیق تویوتا C-HR در قسمت جلو از نوع مستقل مک فرسون و در محور عقب از نوع دوبل جناغی است که با این حساب می توان انتظار هندلینگ و پایداری مناسبی را از این خودرو داشت.

تويوتا CHR

تويوتا CHR

این کراس اوور کوچک در بحث ابعاد خارجی دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۳۶۰، ۱۷۹۵ و ۱۵۶۵ میلی متر است. وزن خالص خودرو نیز در صورت داشتن موتور بنزینی توربو معادل ۱۴۶۰ کیلوگرم و در صورت داشتن موتور هیبریدی ۱۴۲۰ کیلوگرم است.
رینگ های اسپرت آلومینیومی نیز که بر روی خودرو سوار شده اند دارای قطر ۱۸ اینچی هستند.

تويوتا CHR

تويوتا CHR

در بخش امکاناتی که در این خودرو وجود دارند می توان به آینه های تاشوی برقی، سانروف برقی، چراغ راهنمای روی آینه ها، سیستم Follow me home، چراغ های روشنایی در روز، چراغ های خودکار، سیستم اتوماتیک تنظیم نور چراغ های جلو، سیستم تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو، سنسور باران، گرمکن شیشه ی عقب، فرمان برقی تلسکوپی، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی های عقب تاشو، تودوزی چرم، گرم کن صندلی های جلو، تهویه ی صندلی های جلو، آینه ی وسطی الکتروکرومیک، سیستم تهویه ی مطبوع خودکار دوگانه، بلوتوث، نویگیشن، مانیتور ۸ اینچی و سیستم صوتی JBL با ۹ عدد بلندگو اشاره کرد.

تويوتا CHR

تويوتا CHR

در خصوص سیستم های ایمنی و کنترلی نیز تویوتا C-HR دارای لیست نسبتا کاملی است که سامانه هایی چون سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم اتوماتیک فرود از سراشیبی، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص علایم و تابلوهای جاده، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حرکت بین خطوط، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز خنک شونده در جلو، سیستم ضد بلوکه ی ترمز، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل نوسانات تریلر، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم افزایش دهنده ی قدرت ترمز، سیستم کنترل کشش، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم پارک هوشمند، سیستم هشدار فشار باد لاستیک، ایربگ راننده، سرنشین جلو، پرده ای جلو و عقب و ایربگ زانویی برای راننده وجود دارند.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/23
سلام.ممنون از بابت اطلاع رسانی. من یک سوال دارم . آیا ایرتویا قصد وارد کردن مدلهای کروک از لکسوس رو نداره ؟ چون فکر کنم خودروهای تویوتا که کروک نداشته باشن.
1395/12/23
حیف.خودرو به این خوبی و همه چی تمام با قیمت مضحک به مردم فروخته میشه.
هیییی زندگی :(
1395/12/23
فلسفه تولید همچین ماشین نازنینی رو با این طرح و پشتوانه . بای این توان و پیشرانه های ضعیف نمیدونم . حداقل باید توانی معادل نیسان جوک توربو میداشت
1395/12/23
سلام.خودروی باکیفیت وقشنگیه اماباتوجه به وزن موتورضعیفی روی آون گذاشتند.
1395/12/23
حیف این ماشین به این زیبایی موتورش خیلی ضعیفه
1395/12/23
موتورش واقعا ضعیفه. آخه 200تومن بدی مثلا از ال90 تو شتاب ببازی!!! ضمنا به دوستان بگم اصلا شک نکنید از ال90 تو شتاب عقب میوفته، چون هر دو یه قدرت دارن تقریبا، اما تویوتا 250کیلو سنگینتره.
1395/12/23
واقعا اين ماشين خوشگله از نزديك هم ديدم واقعا افرين گفتم به طراح اين خودرو فقط كاش كمي طول و فاصله ٢ محور بيشتري داشت و موتور بالاي ١٦٠ اسبي
1395/12/23
گشتاورش 185 نیوتون متر هست در دور 1500 تا 4000 بعد شما میگی تندر 90 تقریبا باهاش برابره ضمنا این ماشینو کسی نمیخره باهاش مسابقه درگ شرکت کنه این ماشین طراحی شده که آلایندگی کمی داشته باشه و دوام زیاد
1395/12/24
مهندس ما با خریدارهای خارجی کاری نداریم. مشهوده که اروپاییها اکثرا موتورهای 3سیلندر و کم توان را بخاطر آلودگی ترجیح میدن. همین پژو2008 در مدل2017 موتور 3سیلندر توربو داره اما ایران رفته موتور قبلی که 1600توربو 165 اسبی هست را آورده. اینجا ایرانه برادر. گشتاورش درسته از ال90 بیشتره اما وزنش بیشتره. ضمنا شتابشو اعلام کردن 10ثانیه! ال90 هم 10.5 میزنه. دیگه چرا سفسطه میکنی. شما بنز داشته باشی که از الماس ساخته شده باشه و مثلا 20میلیون دلار باشه اما در حد پراید توان داشته باشه، راضی هستی؟؟
1395/12/24
حیف ماشین به این زیبایی و باکیفیت که چنین موتور ضعیفی روش نصب کردن.به نظر من اگه شرکت تویوتا همون موتور کمری نسل قدیم یعنی 2/4 تنفس طبیعی رو روی این میذاشت خیلی عالی بود.حیف و صد حیف
1395/12/24
اینایی که خیلی نگران اسب بخار ماشینای تازه واردن همونایی هستن که موقع نزدیک شدن به خط عابر پیاده به جای استفاده از پدال ترمز و کم کردن سرعت سعی میکنن با کنترل فرمان و حفظ سرعت از مابین عابران پیاده لایی بکشن و احساس سرخوشی و غرور و پیروزی بکنن
1395/12/24
واقعا خجالت نمیکشی چرت و پرت میگی؟؟ اصلا معلوم هست تو مغزت چی میگذره که حرف الکی میزنی؟ خجالت بکش بچه و برو به فکر اصلاح زبان و عملت باش.
1395/12/26
آقا رامین شما ی بار میگی تو شتاب از تندر 90 جا میمونه و شک نکنید بعد میگی شتابش نیم ثانیه از تندر بهتره ما کدوم رو از شما قبول کنیم دقیقا چون جادههای ما استانداردن و رانندهها همه راننده فرمول 1 و رالی باید ماشینامون هزار اسب و دو هزار نیوتون متری باشن شتاب توسان و اسپرتیج هم حدود ده ثانیه هست با موتور 2400 تنفس طبیعی پس بگیم 206 از اونا بهتره یا از تندر عقب میمونن پس ماشینهای خوبی نیستن البته فکر کنم وزنش رو اشتباه زدن چون هیبریدیش با داشتن باتری و موتور الکتریکی و موتور بنزینی حجیمتر باید سنگینتر از مدل بنزینی باشه
1395/12/28
دمت گرم منم مي خواستم همينو بگم، خوب گفتي
1396/1/2
سلام به شما دوست عزیز و باقی دوستان، من واقعا از این محصول تویوتا خیلی خوشم اومده هم امکاناتش و هم سیستم پایداری خودرو و هم به روز بودن ماشین همه و همه دال بر اینکه این محصول بسیار خوب و با کیفیتی هست مخصوصا که برند تویوتا هم هست که دیگه همه چی تمومه، اما یه مورد باعث شده که واقعا نتونم تصمیم بگیرم که تویوتا c-hr رو بگیریم یا نه! اونم حجم موتور و قدرت موتورشه، به نظرت واقعا این موتور میتونه پاسخگوی این ماشین باشه!؟ یا اینکه واقعا ضعیفه؟ من بیشتر استفادم تو جاده ست از این ماشین البته تو شهرم استفاده می کنم قطعا ولی عموما استفادم تو جاده و بیرون شهره، به نظرت این ماشین مناسب بیرون شهر هست؟! ممنون میشم دوستان دیگه ای که نظر دارن درباره این موضوع نظر بدن
1396/1/17
با سلام.ببینید دوستان تنها حجم موتور و اسب بخار تعین کننده نیس گیربکسcvt و مهندسی انتقال قدرت استفاده تو این ماشین نهایت قدرت تولید شده موتور رو انتقال میده .شرکت تو یوتا خودرو ساز امروز نیست قطعا نمیاد این همه سرمایه گزاری رو این خودرو رو زیر سوال ببره.به هر حال تا سوار نشیم نمیتونیم نظر بدیم
1396/3/26
سلام به همه، ی سوال .صندلی جلوش گرمکن و سرد کن نداره؟؟؟؟!!
1396/4/3
یه سوال من اگه اینو بخرم چند روزه تحویل میگیرم