موضوعات داغ

وقتی هندی ها در سطح جهانی خودرو تولید می کنند + فیلم

عکس مطلب اول
شاید یک روزی پیش بینی می‌شد که شرکت‌های خودروسازی چینی به رشد و کمال کافی برسند و محصولاتی در خور بازارهای جهانی تولید و صادر کنند، ولی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شرکت‌های خودروسازی هندی همچون "ماهیندرا" و یا شرکت خودروسازی "تاتا" روزی به چنین سطحی از تکنولوژی و طراحی اتومبیل در صنعت خودروسازی دست پیدا کنند که حالا در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، یک غرفه اختصاصی برای رونمایی از محصولاتشان داشته باشند!
خودرویی که در ادامه قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم، یکی از محصولات بزرگ‌ترین شرکت‌ خودروساز هندی، یعنی شرکت خودروسازی "تاتا" خواهد بود که بخش قابل توجهی از بازار بزرگ هند را در اختیار گرفته است. حال به پشتوانه بازار بزرگی همچون هند، این خودروساز پای خود را فراتر گذاشته و در این چند سال اخیر به طراحی و توسعه محصولاتی جدید و پیشرفته مطابق با خودروهای روز دنیا پرداخته است تا امروز شاهد معرفی خودرویی اسپرت تحت عنوان "راکمو (Racemo)" در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس باشیم که به اختصار بر روی کاپوت آن نام "TAMO" حک شده و بیانگر دو اسم "Tata Racemo" در کنار یکدیگر است.
در ادامه برای این خودروی اسپرت هندی، شرکت خودروسازی تاتا پیشرانه‌ای 1.2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر در نظر گرفته است که نیروی تولیدی آن برابر با 190 اسب بخار و 210 نیوتن متر بوده و توسط جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک (مجهز به پدال های تعویض دنده پشت فرمان) به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. ولی چون تاتا راکمو یک خودروی کانسپت به شمار می‌رود، هنوز جزییاتی از سرعت نهایی آن و یا عملکرد شتاب آن ارائه نشده است. اما با توجه به اینکه اعلام شده با استفاده از تکنولوژی های مربوط به خودروهای فرمول یک موفق به کاهش چشمگیر وزن خودرو شده اند می توان انتظار داشت که با خودرویی در کلاس آلفارومئو 4C روبرو هستیم.
در ادامه می توانید فیلم و تصاویر تهیه شده از این خودرو را که توسط گروه خودروبانک مستقر در ژنو تهیه شده است را تماشا کنید.


نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/24
موتور 1200 سی سی قدرت 190 اسب ! تقریبا طراحیش شبیه کوئیک شده ! اونها کجا دارن میرسن و ما به کجا میریم و فقط میشه گفت متاسفم برای صنعت خودرومون
1395/12/24
تا وقتی خودروسازیمون دولتی باشه به هیچ جا نمیرسیم.عین فوتبالمون.دولت یعنی جیب پر پول پس رقابتی وجود نداره.یاعلی
1395/12/24
سلام
یجوری نوشتین وقتی هندی ها در سطح جهانی ماشین تولید میکنند که انگار که کشور عقب افتادس و ما خوبیم.اوج هنر و پختگی صنعت خودرو ایران برای سایپا شده خودرو استثنایی و فوق العاده کوییک که فکر کنم مسئولان سایپا بخاطر اینکه تو نمایشگاه ژنو کسی از هیجان بخاطرش پس نیفته نبردنش اونجا.اونا میخوان تو صنعت خودرو پیشرفت کنن و میکنن و خودروسازی ایران نمیخواد پیشرفت کنه.
1395/12/24
بزار به دردمون بمیریم تا سایپا بگه تا مردم پراید میخوان تولید میکنیم
1395/12/24
من احساس حقارت میکنم ، خیلی تحقیرآمیزه اینو از ته دلم گفتم ، اصلا احساس خوبی ندارم ، حالم بده
دو روز دیگه بنگلادش ، افغانستان ، پاکستان و مغولستان هم سوپر اسپرت میسازن اما صنعت خودروسازی ما همچنان گیر پرایده .
ما خیلی ضرر کردیم خیلی عقب موندیم صرفا به خاطر جیب پر نشدنی بعضیها . اصلا توی صنعت خودروسازی ما شور و هیجان وجود نداره (یک صنعت یخ زده)
این عالانه نیست به خدا ، مسئولین فکری کنین وقت بیشتر از این از دست ندیم
1395/12/24
در برابر کوئیک خودمون حرفی برای گفتن نداره
1395/12/24
واقعا خیلی زور داره خیلی بهم فشارمیاد وقتی اینارو میبینم.
1395/12/24
چین : جک - فا و - دانگ فنگ و ...
کره: هیونداری - کیا و ...
ژاپن : هوندا - تویوتا و ...
و حالا هند
.
.
.
.ایران سال 60 : پراید
ایران سال 95: پراید
........................
چیز دیگه ای ندارم بگم :/
1395/12/24
واقعا چین و هند و خیلی از کشورای دیگه دارن پیشرفت میکنن ولی متاسفانه ایران فقط حرف از پیشرفت هست توعمل هیچ
1395/12/25
خاك....