موضوعات داغ

جولیا، جنگنده زیبای آلفارومئو در ژنو + فیلم

عکس مطلب اول
آخرین باری که شرکت خودروسازی آلفارومئو از نام "جولیا" برای نام گذاری محصولاتش استفاده کرده بود، به سال 1968 میلادی برمی گردد که از نسل سوم یا نسل چهارم خودروی کوپه "جولیا" ( Giulia ) رونمایی کرد، ولی بعد از سال 1968 آلفارومئو دیگر علاقه‌ای به تولید این محصول نشان نداد و برند تجاری "جولیا" را به طور کامل کنار گذاشت، ولی پس از گذشت چند سال از غیبت این برند در عرضه رقابت، نسل جدید "جولیا" با چهره‌ای انقلابی معرفی شد که توانست بیشتر از هر خودروی دیگر حتی آلفارومئو 4C توجه علاقه مندان را به سمت خود جلب کند، چون این خودرو تنها یک سدان ساخته شده از سوی آلفارومئو نبود، بلکه در سینه آن چیزی نهفته شده بود که متعلق به شرکت خودروسازی فراری است. حال این خودرو در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو حاضر شده است تا زینت بخش غرفه آلفارومئو در سوئیس باشد.

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا

مهم‌ترین چیزی که باعث شهرت بالای این سدان نسبت به سایز خودروها شد، پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر ساخته شده با زاویه‌ای 90 درجه‌ای بود که با بهره‌مندی از توربوشارژرهای دوقلو، می‌تواند حداکثر قدرتی 510 اسب بخاری تولید کند که در پیست نوربرگرینگ هم حاضر شده و با ثبت زمانی 7 دقیقه و 39 ثانیه‌ای، توانسته خیلی از خودروهای صاحب نام همچون فولکس واگن گلف GTI اسپرت S با حداقل 49 ثانیه زودتر را به زیر بکشد. علاوه بر این‌ها، آلفارومئو جولیا با پیشرانه توسعه یافته توسط فراری، عملکردی بسیار بهتر را از رقیب اصلی خود یعنی بی.ام.و M3 به نمایش گذاشته است.
بطور دقیق‌تر بخواهیم توضیح دهیم، قوای محرکه آلفارومئو جولیا توسط پیشرانه‌ای شش سیلندر توربوشارژر که سازندگان آلفا به ساخته شدن و توسعه یافتن آن به دستان متخصصان "فراری" اشاره داشتند، تامین می‌شود که با ارسال تمامی نیروی 510 اسب بخاری آن به چرخ‌های عقب یا به درخواست مشتری به تمامی چرخ‌های خودرو، موجب رسیدن آن در عرض 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌شود.

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا

علاوه بر این‌ها، برای پوشش بخش بزرگ‌تری از بازارهای بین المللی و همچنین دادن حق انتخاب به مشتریان، شرکت خودروسازی آلفارومئو برای مدل‌های استاندارد جولیا پیشرانه‌ای 2.2 لیتری دیزلی 150 اسب بخاری و 180 اسب بخاری هم در نظر گرفته است که بیشتر برای مشتریان اروپایی با یک فکر اقتصادی مناسب است. البته یک پیشرانه ی ۲ لیتری توربوی چهارسیلندر نیز برای این خودرو قابل صفارش است که به نظر می رسد پتانسیل عرضه در بازار کشورمان را نیز داشته باشد. این پیشرانه در دو نسخه موجود است که یکی ۲۰۰ اسب بخاری و دیگری ۲۸۰ اسب بخاری بوده ودر صورتی که نسخه ی ۲۸۰ اسب بخاری در بازار ایران عرضه شود می تواند به رقیبی بسیار جدی برای بی ام و ۳۲۸ تبدیل شود.
در ادامه می توانید تصاور و ویدئوی تهیه شده از این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ را مشاهده کنید.


نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/25
واقعا زیباست اما در یه تست جدیدی از آئودی rs5 مدل 2017 که 467 اسبه شکست خورد. دلیلشم هم پایین بودن گشتاورشه. دقیقا یادم نیست گشتاورش چقد بود اما مجری میگفت پایینه.
1395/12/26
600 نیوتون متر گشتاور داره کمهههههه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
0 تا 100 3.8 از تمام هم رده هاش سریعتره,دیگه بالاتر از اینکه تو پیست نوربرینگ از پانامرا هم سریعتر رفته و در کل سریعترین سدان تو اون پیست شده.
1395/12/25
چقدر زیباست خدایی جرمی کلارکسون از این ماشین خیلی خوشش اومد گفت حتمی یکیشو میخره گفت بهترین موتور رو از نظر تکنولوژی داره
1395/12/25
ماشين رؤياهاي من
1395/12/25
عجب چیزیه !! واقعا طراحی زیبایی داره
1395/12/25
بسیار هم زیبا , امیدوارم با قیمت مناسب وارد بازار ایران شه...
1395/12/27
البته آرزو بر ما جوانان عیب نیست ولی کلا چیزی به اسم قیمت مناسب در مملکت گل و بلبل نداریم دوست من.

بهتر بود میگفتی با قیمت کمتر نامناسب!!!
1395/12/26
خیییییلی قشنگه،مممممم به این میگن یه طراحی چشم نواز