موضوعات داغ

محصولات جذاب لکسوس در نمایشگاه خودروی ژنو + عکس

عکس مطلب اول
غرفه ی لکسوس در نمایشگاه خودروی ژنو امسال شاهد عرض اندام جدیدترین خودروهای این شرکت بود. شاید بارزترین این خودروها را بتوان کوپه ی جدید این شرکت با نام LC دانست که با کد LC500 در این نمایشگاه حاضر بود. سال گذشته هم لکسوس کانسپتی چهار درب تحت همین عنوان معرفی کرد، ولی بالاخره بعد از گذشت تقریباً 4 سال، شرکت خودروسازی لکسوس طرح اولیه LF-LC کوپه را به مرحله تولید رساند و کانسپت قدیمی این کمپانی را با نام جدید LC500 و با مولفه‌های طراحی تقریباً نزدیک به آن کانسپت در نمایشگاه دیترویت سال گذشته معرفی کرد. حال امسال هم شرکت خودروسازی لکسوس یکی دیگر از فرزندان زیبای خود را به نمایشگاه ژنو آورده است تا در معرض دید عموم قرار دهد.

لکسوس در ژنو

لکسوس در ژنو

مگر می‌شود لکسوس ماشینی طراحی کند و زشت باشد؟ اگر در رابطه با طراحی محصولات لکسوس سوال کنید، قطعاً همین پاسخ را خواهید شنید. طراحی زیبا و چشم نواز که سعی بر حفظ مولفه‌های طراحی اصلی کانسپت LF-LC در آن شده است تا نهایت زیبایی بدست آید. همانطورکه می‌بینید، لکسوس مشابه با طرح کانسپت LF-LC، در جلوی بدنه LC500 جلوپنجره‌ای بزرگ و گسترده را طراحی کرده که درون آن را با جزئیات کوچک کرومی رنگ پر کرده و حاشیه آن را هم نواری کرومی رنگ زیبا در بر گرفته است. در اطراف این جلوپنجره زیبا هم چراغ‌های پیشانی شکیل و مدرنیته طراحی شده که در زیر آن ورودی‌های هوای خنک کاری رادیاتورهای جانبی قالب گیری شده است.
در زیر کاپوت این زیبای شرقی هم از پیشرانه‌ای 5 لیتری هشت سیلندر 32 سوپاپ استفاده شده که برگرفته از پیشرانه دو لکسوس GS F و RC F است، ولی از نوع تنفس طبیعی بوده و می‌تواند در حداکثر کارایی خود حدودا 467 اسب بخار قدرت و 527 نیوتن متر گشتاور تولید کند، ولی لکسوس با استفاده از جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیکی که جدیداً به توسعه و تولید آن پرداخته است، توانسته تنفس طبیعی بودن پیشرانه را جبران کند و با تمامی این تفاسیر، حداقل شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعتی این لکسوس LC 500 را به کمتر از 4.5 ثانیه برساند.

محصولات جدید لکسوس در ژنو

محصولات جدید لکسوس در ژنو

علاوه بر این، شرکت خودروسازی لکسوس نمونه‌ای هیبریدی هم از این خودرو آماده کرده است که با نام LC500h شناخته می‌شود و در بخش مولد قدرتی آن از سیستم محرک هیبریدی متشکل از پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر در کنار موتوری قدرتمند الکتریکی استفاده شده است که به ترتیب پیشرانه درون سوز 3.5 لیتری می‌تواند قدرتی 308 اسب بخاری (230 کیلووات) و موتور الکتریکی هم قدرتی 217 اسب بخاری (162 کیلووات) را تولید کند، ولی با ترکیب شدن دو نیروی تولیدی این پیشرانه‌ها، قدرتی 470 اسب بخاری (350 کیلووات) بدست می‌آید که می‌تواند شتابی صفر تا صد کمتر از 4 الی 5 ثانیه را برای این خودروی اسپرت لکسوس رقم بزند.
مدل بعدی که لکسس برای نمایش به اروپا آورده بود کراس اوور کوچک NX300h که در بازار داخلی ایران نیز عرضه می شود و این روزها محبوبیت زیادی دارد. این خودرو کاملا بر روی پلتفرم تویوتا راو۴ ساخته شده است و قوای فنی آن نیز با تویوتا راو۴ هیبریدی یکسان بوده و از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه دو عدد الکتروموتور بهره مند است که مجموعا قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار را در اختیار این کراس اوور زیبا قرار می دهند.

لکسوس RX در ژنو

لکسوس RX در ژنو

مدل بعدی نیز کراس اوور کمی بزرگتر لکسوس یعنی مدل شناخته شده ی RX است که لکسوس این خودرو را نیز در نسخه ی هیبریدی خود یعنی RX450h به ژنو آورده بود. مدل هیبریدی لکسوس RX قدرتمند ترین مدل این خودرو است و از یک موتور ۳.۵ لیتری به همراه موتور برقی بهره مند است. مجموع قدرت تولیدی موتور هیبریدی این لکسوس معادل 308 اسب بخار است و می تواند در حدود 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
در ادامه می توانید تصاویر غرفه ی لکسوس را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در گالری تصاویر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/25
بهترین صفت ها رو به Lexus بدید بازم کمه.خدا کنه قبل از مرگم از نزدیک این سامورایی رو ببینم و سوارش بشم
日本だけ
1395/12/26
خداکنه قبل از مرگمون هممون آمرزیده بشیم بعد بمیریم اونجا جذاب تر از لکسوس هم هست :))
1395/12/25
چقدررررررررررررررررررر خوبه این شرکت ماشیناش خدا قسمت هممون کنه
آمیـــــــــــــــــــــن