موضوعات داغ

خودروی کلاسیک غرفه ام جی پارس موتور در نمایشگاه خودرو تهران چه بود؟

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید بسیاری از شما نام کمپانی خودروسازی آستین هیلی (Austin-Healey) را نشنیده باشید چون این شرکت دهه هاست که تعطیل شده است و کمتر نامی از ان به گوش می رسد. اما پیش از تعطیل شدن این شرکت سال ۱۹۶۸ آخرین خودروی تولیدی در سال ۱۹۶۷ از خط تولید واقع در آبینگدون خارج شد. حال پس از گذشت حدود ۵۰ سال، این خودرو روانه ی حراجی خودروهای کلاسیک می شود تا به فروش گذاشته شود، به خصوص اینکه این خودرو در شرایط بسیار عالی و سالمی نیز قرار دارد.
خودروی مورد بحث یک نسخه ی نادر از مدل 3000 MK III است و شماره ی شاسی آن نیز HBJ843025 است. تاریخ تولید دقیق این خودرو ۲۱ دسامبر سال ۱۹۶۷ است . این خودروی خاص نخست به نام کمپانی موتورسازی دونالد هیلی ثبت سفارش شده است و شماره ی ثبت آن نیز OAC 656 است و پس از آن و در سال ۱۹۷۲ نیز دو مالک دیگر داشته است.
این خودروی خاص از نوع فرمان راست بوده و کارکرد آن نیز تنها ۹۱ هزار کیلومتر است. رنگ این آستین هیلی به رنگ بژ طلایی متالیک است و حدود یک سال پیش مورد بازسازی قرار گرفته است و باعث شده که خودرو به همان صورت که ۴۵ سال پیش بود دیده شود.
در زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر وجود دارد که می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۳ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.
پیش بینی می شود که این خودرو به مبلغی حدود ۹۳ هزار تا ۱۱۲ هزار دلار در حراجی به فروش رود. حراجی که این مدل در آن به فروش گذاشته خواهد شد از دوم آوریل یعنی روز یکشنبه در شهر بیرمنگام آغاز به کار خواهد کرد و پیش بینی شده است که این آستین هیلی گران ترین خودروی این حراجی نیز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد