موضوعات داغ

قدیمی ترین موتورسیکلت وسپا را ببینید!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
برند "وسپا" احتمالا شناخته شده‌ترین شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی است که در سال 1946 میلادی راه اندازی شده و بخش اصلی تولیدات آن را اسکوترها یا به قول خودمان، موتورسیکلت‌های گازی تشکیل می‌دهد که از دهه 40 میلادی تاکنون میلیون‌ها نفر از محصولات آن برای جابجایی‌های کوتاه استفاده می‌کند. حال اخیرا یکی از قدیمی‌ترین و اولین موتورسیکلت‌های "وسپا" بعد از جنگ جهانی دوم با قاب‌های فولادی زنگ زده پیدا شده و قرار است در یک حراجی به فروش برسد که کارشناسان حراجی برای آن قیمتی بیش از 200 هزار دلار تخمین زده‌اند! قیمتی که با آن می‌توان یک دستگاه خودروی لوکس و یا خودرویی اسپرت خریداری کرد.

وسپا

وسپا


باتوجه به اطلاعات ارائه شده توسط منابع، می‌توان فهمید که موتورسیلکت قدیمی وسپا به غیر از قاب‌های فولادی زنگ خورده، در دیگر قسمت‌های خود همچون گلگیرهای جلو و عقب، زین و روکش‌هایش، فرمان موتورسیلکت و صفحه کیلومتر، رینگ و لاستیک‌ها و... کاملا بازسازی شده است تا موتورسیکلت زیرخاکی "وسپا" از درون قدیمی به نظر برسد، ولی از بیرون ظاهری تازه و تمیز داشته باشد که مشتری را ترغیب به پرداخت هزینه‌ای حدودا 250 هزار یورو الی 325 هزار یورو کند، هرچند در حال حاضر قیمت 162 هزار و 500 دلاری برای خرید این موتورسیکلت پیشنهاد داده شده است.
در ادامه هم بد نیست بدانید که موتورسیکلت قدیمی وسپا دارای پیشرانه‌ای تک سیلندر 2 زمانه 98 سی سی است که برای انتقال نیروی آن جعبه دنده‌ای 3 سرعته در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد