موضوعات داغ

تانک معروف خودروساز آمریکایی به حراج گذاشته می‌شود!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در میان برندهای بزرگ و معتبر صنعت خودروسازی، بدون شک نام شرکت خودروسازی بیوک هم دیده می‌شود که تاکنون محصولات بسیار زیادی تولید کرده و یک زمانی مدل‌های قدیمی آن در کشور خودمان هم عرضه می‌شد.
حال درست همانند سایر شرکت‌های بزرگ که قبل از شروع بکار در صنعت خودروسازی به تولید چیزهای دیگر مشغول بوده‌اند، شرکت خودروسازی بیوک هم مثل رنو در طول جنگ جهانی دوم برای کمک به نیروهای ارتش، به ساخت و ساز تانک‌های جنگی مشغول بوده است که یکی از مهم‌ترین و شاید تاثیرگذارترین محصولش در جنگ جهانی دوم، یک شکارچی تانک بوده است که نه برای تخریب موانع ثابت، بلکه برای منهدم کردن تانک‌های دشمن طراحی شده است.
شاید نام M18 یا "هلکت" به گوشتان خورده باشد، ولی اگر اطلاعاتی از آن ندارید باید گفت که تانک M18 ملقب به "هلکت" یک شکارچی تانک سبک وزن با سرعتی نسبتا بالا است که نیروی خود را از پیشرانه‌ای 9 سیلندر 350 اسب بخاری دریافت کرده و می‌تواند به حداکثر سرعتی حدودا 90 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ولی چیزی که این تانک را تبدیل به یک شکارچی حرفه‌ای می‌کرد، توپ 76 میلی متری در کنار یک مسلسل کالیبر 50 بود که می‌توانست در زره‌ای به ضخامت 100 میلی متر هم نفوذ کند و تانک دشمن را از پای در بیاورد.

در سال 1943 میلادی، کمپانی بیوک بیش از 2500 دستگاه تانک "هلکت" به ارتش آمریکا تزریق کرد و حدود 44 نمونه از آن را هم در اروپا مستقر کرد. حال یکی از این 2500 تانک بیوک ملقب به "هلکت" در یک اقدام جالب و بیشتر شوکه کننده قرار بود توسط شخصی به نام "تدی پیپر" در حراجی تعطیلات آخر هفته ماه می 2017 به بالاترین قیمت فروخته شود که برای آن قیمتی بین 275 الی 350 هزار دلار پیش بینی شده بود، ولی اخیرا باخبر شده‌ایم که نیروهای پلیس آمریکا فرد مورد نظر را دستگیر کرده‌اند تا دیگر فکر و خیال فروش یک تانک به سرش نزند!.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد