موضوعات داغ

مشکلات ماشین‌های خودران اوبر دردسر ساز شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
باپیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی، کم کم شاهد روی کار آمدن اتومبیل‌های خودران و همچنین جنب و جوش شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای ساخت ماشین‌های خودران هستیم، اما هنوز هم پروژه‌ای نادر تلقی می‌شود که تنها برخی از آنان برای تست‌های فنی خود راهی خیابان می‌شوند و خوشبختانه همچنان راننده می‌تواند هدایت ماشینش را برعهده بگیرد و از رانندگی لذت ببرد، ولی باوجود اینکه چندسالی از پرداختن عملی به این پروژه می‌گذرد، همچنان مشکلات فراوانی وجود دارد تا این سیستم به رشد کامل خود برسد، درست همانند مشکلی که شرکت "اوبر" با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اخیرا یکی از پروژه‌هایش دچار حادثه شده تا بی اعتمادی مردم به سیستم‌های خودران روز به روز بیشتر شود. هرچند سرنوشت ماشین‌های خودران با آینده بشریت گره خورده و نمی‌توان منکر آن شد.
باتوجه به گزارش پلیس محلی آریزونا، روز جمعه حول و حوش ساعت 6:25 دقیقه در شهر "تمپی" یکی از کارشناسان "اوبر" در حال تست و بررسی نسخه اولیه یک دستگاه ولوو XC90 خودران بوده است که دچار حادثه شده و کاملا واژگون می‌شود. در این حادثه پلیس محلی گزارش کرد که خودرو در حالت خودران بوده و کارشناس اوبر هم برای جلوگیری از حادثه احتمالی پشت فرمان قرار داشته است، ولی ماموران پلیس تایید کرده‌اند که در این حادثه خودرویی دیگر هم وجود داشته و متحمل خسارت شده است که به نظر می‌رسد همان فورد استیشن داخل تصویر باشد.
اما داستان به همینجا ختم نمی‌شود و گویا مجوز تست و بررسی ماشین‌های خودران اوبر پس از این حادثه به طور کامل لغو شده و بار دیگر اوبر باید به دنبال رفع مشکل ماشین‌های خودران خود باشد تا بار دیگر مجوز تست و بررسی در خیابان‌های شهری را دریافت کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/9
جسارتاٌ اون فورد اج هست نه استیشن!