موضوعات داغ

نقاط قوت و ضعف تویوتا فرچونر 2017 را بشناسید

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا فورچونر در امارات متحده عربی آنقدری محبوب است که بتوان آمار فروش آن را در سطح خرید و فروش "شتر" عنوان کرد. از جمله‌ای که گفتیم سوء برداشت نکنید، زیرا شتر یکی از حیوانات پرفروش کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص امارات متحده عربی به شمار می‌رود و مقایسه آن با تویوتا فرچونر هم نشان از محبوبیت بالای شاسی بلند تویوتا در آن کشور دارد. هرچند این مقدمه چینی صرفا به این خاطر بود که اول از همه به بررسی کلی تویوتا فرچونر بپردازیم و بعد از آن هم مختصر به نقاط ضعف و قوت تویوتا فورچونر اشاره کنیم که در وبسایت‌های خارجی پیرامون آن صحبت شده است.

 تویوتا فرچونر

تویوتا فرچونر

طول 4795 میلی متری، عرض 1855 میلی متری، ارتفاع 1835 میلی متری و در نهایت فاصله بین دو محور 2745 میلی متری، ابعادی است که تویوتا برای چهارچوب نسل جدید فورچونر در نظر گرفته است و همانطورکه می‌بینید، در طراحی ظاهری این خودرو نسبت به نسل قبل از چراغ‌های باریک و کشیده تمام LED و جلوپنجره‌ای جدید با دو ستون افقی استفاده شده که قسمت جلوی اتومبیل را بیش از پیش به نسل جدید تویوتا هایلوکس شبیه کرده است. در عقب هم فرم اصلی شاسی و بدنه حفظ شده، ولی چراغ‌های اصلی در این بخش کشیده و باریک‌ شده و به جای شب نماهای گردی شکل کوچک بر روی سپر هم از شب نماهای تقریبا مستطیل شکل استفاده شده است

 تویوتا فرچونر

تویوتا فرچونر

بعد از طراحی ظاهری هم به قسمت فنی اتومبیل می‌رسیم که تویوتا از یک موتور چهار سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت 177 اسب بخاری استفاده کرده که با متصل شدن آن به جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی، در دور پایین 1600 دور بر دقیقه موتور حداکثر 420 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که با جایگزین کردن جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک جدید به جای جعبه دنده دستی، حداکثر گشتاور تولیدی آن در دور موتور 1400 دور بر دقیقه از 420 نیوتن متر به 450 نیوتن متر افزایش می‌یابد.
هرچند پیشرانه‌ی 4 لیتری شش سیلندر بنزینی و پیشرانه‌ی 2.7 لیتری چهار سیلندر بنزینی هم در لیست سفارشات تویوتا وجود دارد که به ترتیب می‌توانند نیرویی 235 و 158 اسب بخاری و گشتاور 343 و 241 نیوتن متری در حالت تنفس طبیعی تولید کنند.

 تویوتا فرچونر

تویوتا فرچونر

از نظر تعلیق هم تویوتا برای گرفتن ضربات وارده به محور جلو از سیستم تعلیق دوجناغه (طبق دوبل) و همچنین بر روی محور عقب هم از سیستم تعلیق چند اتصاله (مولتی لینک) استفاده کرده است که در مقایسه با سایر ماشین‌های شاسی بلند یک تعلیق نسبتا سفت دارد، ولی در کل می‌توان عملکرد آن را مطلوبی عنوان کرد. برای مهار خودرو هم تویوتا بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم ترمز دیسکی به صورت استاندارد استفاده کرده است. علاوه بر این‌ها هم می‌توان به سیستم کنترل نوسان کابین و شاسی، قفل دیفرانسیل عقب، دوربین دید عقب و هفت کیسه هوای ایمنی برای این خودرو اشاره کرد.
حال در آخر می‌رسیم به نقاط قوت و ضعف این ماشین درشت هیکل تویوتا که وبسایت منبع از مواردی همچون "استایل بزرگ داخل و خارج کابین"، "فضای خوب کابین و تجهیزات" و همچنین "قابلیت خوب آفرودی" به عنوان نقاط قوت تویوتا فورچونر یاد کرده است، ولی در مقابل می‌توان "فضای محدود پای سرنشینان ردیف سوم"، "فرمان و گیربکس تنبل" و در آخر هم "سیستم تعلیق نسبتا خشک" آن را از نقاط ضعف این اتومبیل در مقایسه با شاسی بلندهای هم رده عنوان کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/9
ماشالله