موضوعات داغ

سوبارو WRX در پیست سورتمه سواری + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی سوبارو در یک اقدام جالب خودروی WRX STI را با تعویض چرخ‌هایش تبدیل به یک سورتمه کرده و آن را وارد پیست مسابقات "بابسلد" کرده است که فیلم آن توسط گروه خودروبانک آماده شده و در ادامه مطلب بارگذاری شده است که به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید.
پیش از هرچیز گفتنی است که بابسلد یا سورتمه‌سُری (bobsledding, bobsleigh, luge competition) یک ورزش زمستانی است که به وسیله یک سورتمه مخصوص بزرگ دونفره و یا چهارنفره در یک پیست یخی مارپیچ همچون ورزش‌های لژ و اسکلتون برگزار می‌شود که برای اولین بار در دهه ۱۸۷۰ میلادی شاهد برگزاری مسابقات آن در کشور سوئیس بوده‌ایم و تا به امروز هم مسابقات آن در بازی‌های المپیک زمستانی دنبال می‌شود. حال این ورزش در یک حرکت کاملا غافل گیرانه و دور از انتظار مورد توجه سوبارو قرار گرفته است تا خودروی سدان اسپرت خود یعنی WRX STI را تبدیل به یک سورتمه کند و آن را در پیچ و خم‌های پست قرار دهد.
در رابطه با راننده آن چه فکری می‌کنید؟ به نظر شما یکی از ورزشکاران بابسلد که با اینگونه مسیرها آشنایی دارد پشت فرمان سوبارو WRX STI نشسته است؟. در این مورد باید گفت که سوبارو برای هدایت این خودرو نه از یک ورزشکار بابسلد، بلکه از یک راننده حرفه‌ای کمک گرفته است که 3 بار قهرمان رالی انگلستان شده و همچنین در سطح مسابقات رالی جهانی با خودروی سوبارو WRX STI وارد گوی رقابت شده است. معرفی می‌کنیم، "مارک هیگینز" قهرمان مسابقات رالی انگلستان که رکورد سریع‌ترین زمان در جاده‌‌های دلهره آور Isle of Man هم با یک دستگاه خودروی سوبارو WRX STI به نام آن ثبت شده است تا دیگر همگی ما با تسلط این راننده بر روی خودروی سوبارو WRX STI ایمان بیاوریم.
در آخر هم اگر به خود سوبارو WRX STI برسیم، باید گفت که خودروی سدان اسپرت سوبارو از یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر BOXER در زیر کاپوت خود سود می‌برد که با نسبت تراکم 13.0:1، موفق به تولید 305 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و 393 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور بر دقیقه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد