موضوعات داغ

گاوهای عصبانی لامبورگینی در خدمت پلیس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در شهری مثل دبی، دیدن ماشین‌های سوپر اسپرتی همچون بوگاتی، استون مارتین، فراری، لامبورگینی و... با نقش و نگاره‌های نیروهای پلیس و یک آژیر بر روی سقف آن، بیشتر یک جنبه تجمل گرایی برای زیبای شهر دارد که توجه رسانه‌های بین المللی را هم به خود جلب می‌کند. اما اگر از ماشین‌های سوپر اسپرت در ناوگان پلیس کشورهای دیگر استفاده شود، آنوقت است که نمی‌توان یک برچسب تجمل گرایی بر روی آنان زد.
به قول منابع خبری، در این چند سال اخیر شاهد افزایش تولید ماشین‌های سوپراسپرت و سهم فروش آنان در بازارهای بین المللی هستیم و بلااستثنا هرکسی که سوار بر یک خودروی سوپر اسپرت باشد، پایش بر روی پدال گاز سنگینی کرده و دوست دارد با افزایش سرعت ماشین، کمی آدرنالین در رگ‌هایش تزریق کند که همین مورد می‌تواند یکی ازموارد نقض آشکار قانون تلقی شود. اگر هم بحثمان را کمی هالیوودی‌تر کنیم، می‌توان به این فکر افتاد که یک سارق مسلح سوار بر یک دستگاه خودروی سوپر اسپرت شده و قصد فرار دارد، آنوقت به غیر از یک هلیکوپتر که تنها در هوا می‌چرخد و کار خاصی غیر از رصد هوایی از دستش برنمی‌آید، با چه خودرویی می‌توان به تعقیب و گریز آن پرداخت؟!. اینجاست که سازمان پلیس ایتالیا یک راه حل کاربردی برای مقابله با چنین مواردی در اطراف بولونیا (زادگاه لامبورگینی) ترتیب داده است.

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان

کشور ایتالیا با داشتن شرکت‌های بزرگی همچون لامبورگینی، فراری، مازراتی و پاگانی، یکی از مهم‌ترین تولید کننده ماشین‌های سوپر اسپرت در جهان است که بدون شک در خیابان‌های آن می‌توان ماشین‌های اسپرت و سوپر اسپرت بسیاری مشاهده کرد، به همین خاطر سازمان پلیس ایتالیا چندین دستگاه خودروی لامبورگینی هوراکان به ناوگان خود اضافه کرده است تا در بزرگراه‌های بولونیا و برخی از بزرگراه‌های اطراف این شهر در موارد اضطراری وارد عمل شده و با خودروهای متخلف برخورد کند، درست همانند سال 2008 میلادی که چندین دستگاه خودروی لامبورگینی گالاردو به ناوگان پلیس ایتالیا اضافه شد و سروصدای زیادی در رسانه‌های بین المللی بپا کرد.
پس از حالا مجرمان جاده‌ای ایتالیا هوشیار باشند که در صورت افزایش سرعت غیرمجاز ماشین خود و همچنین توجه نکردن به "ایست" اولیه ماشین‌های گشت معمولی پلیس در بزرگراه‌ها، با یک گاو عصبانی ده سیلندر مواجه خواهند شد که تمامی قدرت 610 اسب بخاری پیشرانه 5.2 لیتری خود را در جهت دستگیریشان به کار می‌گیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/12
بیش از 10 ساله که در ایتالیا زندگی می کنم و تابحال حتی یک دستگاه سوپر اسپرت توی خیابان ندیدم و اسپرت ترین خودرو ها خلاصه میشن به میتسوبیشی اوو های سطح شهر و واقعیت اینکه مشتری اصلی این خودرو ها کشور های حوزه خلیج فارس هست نه مردم ساده زیست اروپا همین الان هم پلیس ایتالیا با داشتن آلفا 159 و جولیا واقعا کم نمیاره استفاده از لمبورگینی بیشتر برای انتقال های ارژانسی و حساس استفاده میشه نه تعقیب و گریز پلیسی که خصارت احتمالی کلانی هم داره و از جیب دولت باید بره .
1396/1/13
خب دلیل نمیشه چون فراری و لامبورگینی ایتالیایی هست و شما تو اونجا زندگی میکنی هر روز اینارو ببینی اولا اینا اتومبیل های خاص هستند بیش تر قیمتشون برای همین خاص بودنشون هست بعدشم اکثرا به تعداد محدود تولید میشن یعنی اینکه حتی اگه پولشم داشته بازم شانس داشتنو ممکن هست نداشته باشی در ضمن اینکه اونجا از ماشین ها کم میبینی دلیل بر ساده زیست بودن و کم اهمیت بودن این ماشین ها نیست واقعیت اینه که اونجا پول دار شدن لیاقت میخواد و خبری از پول دار شدن یه شبه نیست اصن مگه معروف ترین خاویار دنیا مال ایران نیست؟ پس چرا ایرانی ها خیلی ها شون اصن رنگ خاویارو به چشم نمی بینن و همش صادر میشه؟ واسه لامبو و فراری هم اینطوریه واسه اهداف و بازار های خاصی ساخته و طراحی میشه و یکی از عمده اونها همین عرب های حوزه خلیج فارس هستند. با تشکر مرسی اه.