موضوعات داغ

برتری رپورتاژی بیوک در برابر لکسوس! + فیلم

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
لکسوس ES خودروی سدان لوکسی است که سالهاست به عنوان یکی از پر فروش ترین خودروهای لوکس در بازار ایالات متحده و سایر بازارها حضور دارد. هم اکنون نیز ششمین نسل از این سدان لوکس در بازار موجود است و خود را به عنوان معیاری در این کلاس معرفی کرده است. اما رقبای لکسس نیز بیکار ننشسته اند به سختی در حال کار برای تولید حصولی قابل رقابت با ES هستند.

لکسوس ES

لکسوس ES

یکی از این خودروسازان که به ساخت خودروهای لوکس اشتغال دارد بیوک است. بیوک برای رقابت با لکسوس مدل جدید و کاملا فیس لیفت شده ی لاکراس را به میدان فرستاده است که تغییرات زیادی روی آن صورت گرفته تا بتواند خودروی بهتری در مقایسه با لکسوس باشد.
بیوک سرمایه گذاری زیادی نیز بر روی مدل لاکراس جدید انجام داده است به طوری که اخیرا با پرداخت مبلغی به وبسیات مشهور موتور ترند سفارش یک رپورتاژ برای لاکراس را داده است تا در مقایسه ای که بین این خودرو و لکسوس ES فیس لیفت انجام می شود اثبات شود که بیوک ماشین بهتری در قیاس با لکسوس است که این کار نیز در نوع خود جالب است.
اما کمی نیز به این دو خودرو و محتویات این رپورتاژ بپردازیم. لکسوس ES در بازار ایالات متحده با کد ES350 عرضه می شد (بر خلاف کشورمان که این خودرو با موتور ضعیف تر و با کد ES250 عرضه شد و تعداد بسيار محدودي از مدل ES350 در بازار وارد شد) این مدل مجهز به موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر از نوع وی شکل است که می تواند ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند که این نیرو از طریق یک گیبرکس شش دنده ی خودکار به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند. مصرف سوخت این مدل نیز ۲۴ مایل بر هر گالن است که می شود چیزی حدود ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر.

بیوک لاکراس

بیوک لاکراس

اما در طرف مقابل بیوک لاکراس قرار دارد که همانند لکسوس به یک موتور شش سیلندر وی شکل مجهز شده است با این تفاوت که حج موتور آن ۱۰۰ سی سی بیشتر بوده و ۳.۶ لیتر است. قدرت خورجی از موتور بیوک نیز در مقایسه با لکسوس بالاتر است و به ۳۱۰ اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی بیوک نیز ۳۸۳نیوتون متر است که توسط یک گیربکس خودکار ۸ دنده به هر چهارچرخ خودرو انتقال پیدا می کند. بیوک توانایی رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۵.۷ ثانیه دارد و مصرف سوخت ان نیز کمی کمتر از لکسوس بوده و به میزان ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
در ادامه نیز تماشای ویدیوی این رپورتاژ را که توسط موتور ترند تهیه شده است را به شما پیشنهاد می کنیم.


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/12
همین رقابتهاست که صنعت خودروی کشورشون به سرعت جلو میره و همیشه اول هستن نه مثل کشور ما
1396/1/13
واقعا بیوک محصولات خوشگلی داره حیفه ک ماشینای امریکایی نمیتونن وارد بشن واقعا
1396/1/13
واقعا بیوک چند سرو گردن برتره... اگه دوامش به لکسس برسه که دیگه حرف نداره... به تازگی بیوک بالاترین رضایت مصرف کنندگان بین تمامی برند هارو هم کسب کرده و سومین برند قابل اطمینان شده... انتخاب من صد در صد بیوک