موضوعات داغ

فراخوان ۲.۹ میلیون خودرو توسط تویوتا

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا اعلام کرد که این خودروساز به دلیل وجود مشکل در فعال کننده ی ایربگ های ساخت شرکت تاکاتا قصد دارد تا یک فراخوان بزرگ دیگر را نیز اجرا کند.
در این فراخوان جدید که ۲.۹ میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر جهان را در بر خواهد گرفت خودروهایی چون تویوتا رو۴ و کرولا به چشم می خورند. از این تعداد ۷۵۰ هزار دستگاه در بازار ژاپن به فروش رفته اند و ۱.۱۶ میلیون دستگاه نیز در قاره ی اقیانوسیه و منطقه ی خاورمیانه موجود هستند.
همچنین خودروهای صادر شده به بازار اروپا نیز دارای مشکل مشابهی هستند که البته تعداد آنها فعلا اعلام نشده است. با این حال گویا این فراخوان، بزرگ ترین بازار تویوتا یعنی آمریکای شمالی را شامل نمی شود. اما فراخوان مربوط به ایراد در ایربگ های تاکاتا تنها مربوط به تویوتا نیست و خودروسازان دیگر ژاپنی یعنی میتسوبیشی، هینو موتورز و صنایع سنگین فوجی که خودروهای سوبارو را تولید می کند باید جمعا حدود ۲۴۰ هزار دستگاه از محصولات خود را فراخوان کنند.
ایراد ایربگ های تاکاتا این است که در زمان تصادف با نیروی مضاعفی باز می شوند که می تواند برای سرنشینان خطرناک باشد و بدتر اینجاست که بدانید بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر جهان از این ایربگ ها استفاده می کنند. این ایربگ ها تا کنون منجر به ۱۶ مورد مرگ و ۱۵۰ مورد جراحت شده اند.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/14
خدا به دادمون برسه از دست این ماشینای چینی و ژاپنی من نمیدونم چرا مسولین این کشور با جونه مردم باری میکنن و همش اجازه واردات ماشین های اشغال و بی کیفیت چینی و ژاپنی رو میدن که روی ایرانخودرو و سایپا رو سفید کردن بس که فراخوان میدن
1396/1/15
آره واقعا ژاپن بی کیفیت هستش وقتی من با تویوتا کمری 2011 با سرعت 140 تصادف کردم و کوچک ترین آسیبی ندیدم و جونمو نجات داد.آره بی کیفیت هستن وقتی ایمن ترین خودرو ها مال ژاپن هستش و هرسال مقام های اول رو دارن.
1396/1/16
مجتبی جان ظاهرا توهم زدی داداش ولوو تا جایی که من میدونم ایمن ترین خودرو هست که اونم ژاپنی نیست خخخ
1396/1/17
تا جایی که من میدونم تو هیچی نمیدونی پس بهتره حرف نزنی و همون سانتافتو سوارشی.
اسباب بازی سوار.خخخ
1396/1/14
فردا ایرتویا بیانیه میده فراخوان مربوط به خودروهای وارد شده به ایران نیست.:|
خود تویوتا هم اشتباه گفته 1.16 میلیون خودرو در خاورمیانه و اقیانوسیه مشکل ایربگ دارن.
1396/1/14
ژاپنی پرست ها تحویل بگیرید
آشغال هایی ک خریدید ایربگ هاش یا باز نمیشه یا اگه باز شه میزنه کتلت میکنه آدمو :) :) :) :) :)
بارالها شر این آشغال های ژاپنی و ژاپنی پرست ها و چینی دوست ها و دلال های وارد کننده این خودرو ها رو از سر مردم ما کم کن
1396/1/14
خخخخخخخ ژاپنی پرست ها بیاید بیرون یا هنوز کلتون رو عین کبک کردین تو برف نمیخواید ببنید کره ای ها روز به روز بیشتر پیشرفت میکنن مرگ بر ژاپنی
1396/1/15
شما برو خودرو های کره ای سوار شو.لیاقت بیشتر از این نیست.
1396/1/15
واقعا متاسفم براتون چه ربطی داره فراخوان داده دیگه مازراتی و فراری هم فراخوان میدن
در ضمن اگه قرار بود ایرانخودرو و سایپا فراخوان بدن که باید روزی ده بار میدادن
مورد داشتیم ماشین اتیش میگرفته فراخوان بی فراخوان
جم کنین باو بیسوادای عقده پرست
1396/1/15
اولا که مشکل برا تاکاتا هست که صد ملیون ماشین از امریکایی تا آلمانی رو شامل میشه و فقط ژاپنیها نیستن دوما فراخان شکستن لنگر کمربند ایمنی سوناتا یا پرواز کردن سانروفش به وسیله باد یا باز شدن کاپوت شاسی بلندهای کیا و هیوندا در سرعت بالا رو چطور توجیه میکنید
1396/1/16
بهتره دوستانی که اطلاعی راجب فراخوان و فرهنگ و دلیل فراخوان ندارن یا اونو میخوان ربط بدن به بیکیفیتی خودروساز یه مطالعه ی کلی راجبش داشته باشن.
فراخوان یعنی تعهد و مسئولیت و مشتری مداری.
درود به اونا که برای مشتری ارزش و احترام قائلن.نه خودروسازای ما که با این همه ادعا و دبدبه و کبکبه به هیچ صراطی مستقیم نیستن.