موضوعات داغ

پیشرانه‌ای توربوشارژر جدید برای سیویک Si

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بدون شک خودروی هوندا سویوک Si سدان یکی از محصولات جذاب هوندا به شمار می‌رود که به پشتوانه نام "سیویک" و همچنین تاریخچه درخشانی که در چندین سال اخیر داشته است، موفق شده فروش خوبی را برای هوندا به ارمغان بیاورد و تبدیل به اصلی‌ترین برند این خودروساز شود. حال کمپانی خودروسازی هوندا برای افزایش سهم فروش آن در بازار و اغوای مشتریان برای خرید بهتر این اتومبیل یک پیشرانه جدید توربوشارژر ارائه کرده است که در ادامه می‌خواهیم مختصر صحبتی پیرامون آن داشته باشیم.
بدون مقدمه چینی بیشتر اگر به سراغ اصل ماجرا برویم، می‌توان گفت که پیشرانه جدید هوندا برای سیویک Si در واقع یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر است که شرکت سازنده به قوی‌ترین پیشرانه موجود بر روی این اتومبیل اشاره کرده است، در حالی که نیروی تولیدی آن به 205 اسب بخار می‌رسد و این مقدار درست همان چیزی است که در پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی هم می‌توان به آن رسید. پس چه چیز در این پیشرانه باعث شده تا هوندا آن را قوی‌تر معرفی کند؟!.
در واقع باید گفت که کفه دیگر این ترازو یعنی مقدار گشتاور تولیدی موتور است که باعث شده این پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر برای هوندا قوی‌تر از پیشرانه فعلی تلقی شود. براساس گفته‌های هوندا، پیشرانه جدید 1.5 لیتری توربوشارژر می‌تواند در حداکثر کارایی خود گشتاوری 260 نیوتن متری تولید کند، درحالی که پیشرانه تنفس طبیعی تنها 235 نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر، بیشینه گشتاور پیشرانه تنفس طبیعی در دور موتور 2100 دور بر دقیقه تولید می‌شود، در حالی که گشتاور تولیدی پیشرانه توربوشارژر در دور موتور 5000 به اوج خود می‌رسد و می‌تواند یک کشش بسیار بهتر برای ماشین به همراه داشته باشد، زیرا در مواقعی همچون بالا رفتن از تپه‌ها و... که به گشتاور زیاد احتیاج دارید، باید دور موتور هم بالا باشد تا ماشین شما کم نیاورد و چه بهتر که حداکثر گشتاور موتور در دورهای بالا در اختیار اتومبیل قرار گیرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/18
عالیه حرف نداره
HONDA:The Power of Dreams
1396/1/18
فقط ژاپنی !1 هوندا 2 لکسوس 3 تویوتا 4میتسوبیشی 5 نیسان 6 مزدا 7 سوزوکی 8 ایسوزو 9 دایهاتسو 10 داتسون
1396/1/19
بهتره اینطوری میگفتی: 1-لکسوس 2-آکورا 3-اینفینیتی 4-هوندا 5-تویوتا 6-نیسان 7-مزدا 8-سوبارو 9-میتسوبیشی 10-سوزوکی و ... اطلاعاتت آنچنان کامل نیست ولی بد نگفتی.
1396/1/20
Ramin!!! شما الان اطلاعاتت خوبه مثلا!!!!!!! ميتسوبيشي موتورز رو تو اون رتبه قرار داده !!!!
1396/1/20
جناب علیرضا اصلا شکی نیست میتسو خودروی خوبیه اما بهیچ وجه زیر رتبه 6 قرار نمیگیره (یعنی بهتر از نیسان نمیتونه باشه). حال میرسیم به مزدا که مزدا3 بهترین خودروی سگمنت کامپکت دو سال اخیر شده و مزدا cx5 هم بهترین کامپکت کراس و میاتا هم بهترین رودستر غیر لوکس. در نهایت چون الان وضع میتسو خوب نیست و توسط رنو هم خریداری شده، بین رتبه 8 و9 شک داشتم. رتبه بالاتر اصلا نمیتونه باشه.
1396/1/20
دوست عزیز .
اولا: جدا کردن لکسوس از تویوتا و همچنین اینفینیتی از نیسان اصلا معنی ندارد و لکسوس یا اینفینیتی به تنهایی اصلا قابل ارزیابی نیستند !
ثانیا: قدرت و رتبه ی برند ها از روی خودرو های آنها و بازارشان تعیین نمیشوند ! اینطور که شما استدلال کردید لابد رتبه ی مرسدس بنز و بی ام و هم از ولوو و تسلا موتور بالا تره دیگه ! چون خودرو های تسلا و ولوو در هر کلاسی که فکرشو بکنی هرگز به اندازه خودرو های بنز و بی ام و در بازار موفق نیستند !!!! اما واقعیت اینه که بنز و بی ام و تا 30 سال دیگه هم نمیتونند به تکنولوژی ولوو و تسلا دست پیدا کنند !
ثالثا : بازار فروش و تیراژ تویوتا(لکسوس) به قدری بزرگ و عظیم است که نه تنها در ژاپن بلکه در آلمان و کل اروپا هم رقیبی براش وجود ندارد ! اما همین تویوتا ی بزرگ تا 10 سال دیگه هم امکان این که خودروی تمام الکتریکی عمومی به بازار عرضه کند رو نداره ! اما میتسوبیشی سال آینده با تیراژ بسیار بالا این کار را خواهد کرد نه که تویوتا دوست نداشته باشه ! تکنولوژی شو نداره و در مورد مابقی برند ها هم هم همین طور !!! شما میدونی نیسان برای باز طراحی قلب خودرو های هیبریدی اینفینیتی داره از مهندسین میتسوبیشی استفاده میکنه ؟ شما میدونی چرا رنو سهام میتسوبیشی روو با قیمت بسیار بالا خریده اونم تو این بازار خراب !؟ قطعا نمیدونی ! دلش واسه میتسوبیشی نسوخته ! چون رنو اولین شرکتی هست که این میتونه تو بازار اوروپا خودرو های تمام الکتریکی رو به صورت عمومی عرضه کنه و واسه این کار به تکنولوژی میتسوبیشی احتیاج داره ! و . . .
1396/1/20
ضمنا این هم یادم رفت بگم ! با توجه به نکاتی که عرض کردم خدمتتون (توجه به تکنولوژی /کیفیت/بازار فروش ب صورت توامان ) رتبه بندی دٌرست برند های ژاپنی اینطوری میشه .
1) تویوتا (لکسوس) - بازار فروش + .
2) هوندا - بازار فروش و کیفیت + .
3) میتسوبیشی - تکنولوژی و کیفیت و بازار فروش + .
4)نیسان(اینفینیتی) - بازار فروش و تکنولوژی + .
5)مزدا - کیفیت و بازار فروش +
6)سوبارو - بازار فروش +
7)و . . . .
1396/1/21
جدا کردن برندها را خب قبول دارم نباید تو لیست میاوردم. اما اینکه میگی بنز و بی ام و پایینتر از تسلا و ولوو هستن را اصلا قبول ندارم. فعالیت اونها چیز دیگریست. هر وقت تسلا بتونه تو فرمول1 ظاهر بشه ازش تعریف کن. اگه از نظر شما تسلا خوبه و تکنولوژی بالایی داره، این حرفو مثلا به مدیرعامل هواپیماسازی SR آمریکا بگی، بهتون میگه تکنولوژی خودرو مانند یه فرغون میمونه در برابر ما. پیچیدگی مهندسی SR قابل قیاس با عروسکهایی مثه خودرو نیست. بنابراین زیاد به خودرو فکر نکن. برو بالاتر. اما با همه این اوصاف مرسدس در بین خودروها رتبه اوله.
1396/1/22
بنده تكنولوزي برند هاي خودرويي رو با هم مقايسه كردم نه خودرو رو با موشك و جت نظامي !!!!!! اما دقيقا همين اندازه اختلاف بين ميتسوبيشي و تسلا با تويوتا و بنز وجود داره !!!