موضوعات داغ

لذت دریفت با پورشه پانامرای جدید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رومن دوما، زاده 14 دسامبر 1977 میلادی در کشور فرانسه است که به عنوان یک راننده حرفه‌ای، برای شرکت‌های بزرگی همچون آئودی و پورشه مسابقه انجام می‌دهد که عناوین مهم قهرمانی این راننده را می‌توان به ترتیب قهرمانی سال 2010 و 2016 میلادی در مسابقات لمانز، قهرمانی سال‌های 2007، 2008، 2009 و 2011 در مسابقات نوربرگرینگ، قهرمانی در مسابقات 24 ساعته Spa در سال‌های 2003 و 2010 میلادی، قهرمانی در مسابقات 12 ساعته Sebring در سال 2008 میلادی و همچنین قهرمانی سال‌های 2014 و 2016 میلادی در مسابقات Pikes Peak عنوان کرد.
حالا چرا ابتدای مقاله را با "رومن دوما" آغاز کردیم؟! به این خاطر که اخیرا رومن دوما با یک دستگاه خودروی پورشه پانامرا توربو، چندین مسافر از همه جا بی خبر را سوار می‌کند و آنان را به مقصد می‌رساند، ولی قبل از اینکه مسافران به مقصد برسند، رومن دوما به بهانه ترافیک و اینکه یک راه میانبر برای کوتاه کرن مسیر و خلاص شدن از شر ترافیک بلد است، آن‌ها را به پیست مسابقه برده و شروع به دریفت زنی می‌کند که بخشی از این کار در قالب یک ویدیو آماده شده و در خودروبانک قرار گرفته است که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.
اگر هم دوست دارید کمی در رابطه با نسل دوم پورشه پانامرا اطلاعات کسب کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا مروری کوتاه بر گفته‌های قبل خود پیرامون مشخصات فنی نسل دوم پورشه پانامرا داشته باشیم. هرچند بار دیگر جا دارد تکرار کنیم که "رومن دوما" از خودروی پورشه پانامرا توربو استفاده کرده است که مشخصات فنی آن را در ادامه خواهید دانست.
اول از همه برای مدل پانامرا 4S در کنار سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه PDK باید گفت که از یک پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر BiTurbo استفاده شده است که قدرت تولیدی آن به 434 اسب بخار و گشتاور آن به 550 نیوتن متر می‌رسد که در حالت اسپرت می‌تواند شتابی صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای را به ثبت رساند.
برای مدل پانامرا توربو هم یک موتور هشت سیلندر 4 لیتری BiTurbo کنار گذاشته شده که با قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتن متری می‌تواند در عرض تنها 3.6 ثانیه، خودرو را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این مدل هم از سیستم چهارچرخ محرک و یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه سود می‌برد.
آخرین مدل یعنی پورشه پانامرا 4S دیزلی هم با مشخصاتی یکسان در انتقال قدرت، به پیشرانه‌ای هشت سیلندر BiTurbo دیزلی مجهز شده که برای بدست آمدن شتابی صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای، حداکثر 416 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را روانه خروجی خودرو می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد