موضوعات داغ

لوتوس نسخه‌ای ویژه از اوورا به کشورهای آمریکای شمالی می‌دهد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لوتوس با الگوبرداری از خودروی فرمول یک Lotus 77 و همچنین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره تیم "جان پلیر" که تیم لوتوس را مدیریت می‌‌کرد، نسخه‌ای ویژه از خودروی لوتوس 410 آماده کرد که تنها برای بازار آمریکای شمالی ساخته شده است.
براساس گفته‌های شرک سازنده، مشتریان در ایالات متحده آمریکا و همچنین در کشور کانادا می‌توانند اقدام به خرید یک دستگاه خودروی لوتوس اوورا اسپرت 410 کنند، آن هم با یک بسته ویژه که تنها برای آنان آماده شده است و می‌توان خطوطی طلایی رنگ در جای جای بدنه اتومبیل و همچنین بر روی رینگ‌های این خودرو مشاهده کرد.

لوتوس 410

لوتوس 410

در ادامه هم بد نیست بدانید که مدل‌های استاندارد این خودرو با توجه به نامگذاری آن، شاهد قدرتی 10 اسب بخاری بیشتر از نسخه قبلی لوتوس اوورا اسپرت 400 شده است که توسط پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر بدست آمده و می‌تواند در دور موتور 7000 دور بر دقیقه، نهایت قدرت تولیدی خود را به 410 اسب بخار برساند. علاوه بر این، لوتوس اوورا کاهش وزنی 70 کیلوگرمی را در کنار افزایش قدرت 10 اسب بخاری تجربه کرده و حالا به لطف بهره گیری از مواد فیبرکربنی در ساختار بدنه، مقدار وزن خالص آن به 1325 کیلوگرم رسیده که می‌تواند شتاب صفر تا صد را با کاهش 0.1 ثانیه‌ای، به 4.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن را هم به 280 کیلومتر بر ساعت برساند.

لوتوس 410

لوتوس 410

برای بهبود کارایی خودرو هم مهندسان ارتفاع کلی ماشین را نسبت به مدل اصلی 5 میلی متر کمتر کرده‌اند و در زیر شاسی خودرو از رینگ‌های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب استفاده کرده‌اند که از جنس آلومینیوم و طلایی رنگ ساخته شده و توسط لاستیک‌های میچلین کاپ 2 پوشیده شده‌اند.
در آخر هم شرکت گفتنی است که مدل‌های استاندارد لوتوس اوورا 410 به قیمت 104 هزار و 200 دلاری به مشتریان عرضه می‌شود، ولی اگر مشتریان آمریکایی و کانادایی به دنبال خرید این محصول ویژه باشند، باید هزینه‌ای 110 هزار دلاری به استثنای مالیات پرداخت کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد