موضوعات داغ

هایما توربو بخریم یا هایما تنفس طبیعی؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز پیش با یکی از دوستان در مورد هایما صحبت می کردیم که به یک موضوع جالب برخوردیم. اطلاعاتی که شرکت تولید کننده هایما یعنی ایران خودرو در سایت خود زده است که ما را متعجب کرد در حدی که تصمیم گرفتم اطلاعاتی که تابحال در مورد آنها جمع آوری کردیم را با شما خوانندگان خودروبانک در میان بگذارم.
همانطورکه می دانید هایما چند وقتی است که با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران آمده و خودروبانک نیز در قسمت تجربه رانندگی به تست و بررسی هایما پرداخته است. همچنین این خودرو در خلال فیلم جک S5 اتوماتیک ما حضور داشت که نتوانست از پس این خودرو برآید و البته نتیجه طبیعی هم بود و قاعدتاً یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی قدرت کمتری نسبت به موتور 2 لیتری توربو دارد و این درگ صرفاً برای رقابت دو خودرو هم قیمت و هم سگمنت بوده است.
یکی از نکاتی که همیشه در مورد هایما معمولی بیان می شد، قدرت موتور کم نسبت به وزن این خودرو بوده که باعث شده شتاب هایما تنفس طبیعی کند باشد. در این راستا ایران خودرو عنایت کردند و مدل 1.8 لیتری توربو را نیز عرضه کرده است. در اینجا قصد نداریم به لیست تجهیزات و امکانات و مقایسه آنها با رقبا بپردازیم بلکه قصد داریم مقایسه ای بین عملکرد دو پیشرانه عرضه شده توسط ایران خودرو داشته باشیم.
پیشرانه اول که با کد HM484Q-A عرضه شده، موتوری با حجم 1995 سی سی دارد و می تواند حداکثر 148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه را تولید کند. استاندارد یورو 4 دارد و گیربکس نصب شده روی آن 5 سرعته خودکار است که مصرف را به 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی رسانده است. تا به اینجای کار همه چیز خوب هست و شهر امن و امان است!
اما به پیشرانه دوم میرسیم که کد آن HM484Q-T است. حجم این پیشرانه 1795 سی سی است که می تواند 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر را تولید کند. ماجرا از همینجا آغاز می شود. توربو بکار رفته روی این خودرو آنچنان هم بوست بالایی ندارد و توقع نداشته باشید که خودروی قدرتمندی زیر پای شما است! همین الان خودروهای دیگری چون بی وای دی S6 همین گشتاور را با پیشرانه تنفس طبیعی که کم دردسرتر است و البته با حجم موتور بیشتر تولید می کنند. نکته دوم این است که گیربکس نصب شده روی مدل توربو، 6 سرعته خودکار است، یعنی نه تنها حجم پیشرانه کمتر شده بلکه از سیستم توربو نیز استفاده شده و روی آن گیربکسی با ضرایب بیشتر نصب شده که همگی باید مصرف سوخت آن را کمتر کنند، اما اتفاقی که افتاده این است که مصرف سوخت اعلامی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر است یعنی بدتر هم شده است! لذا چشم هایمان گرد شده و با فرض اینکه نکند این خودروساز وطنی اشتباه کرده، به سراغ مراجع خارجی می رویم. در سایت رسمی هایما، این عدد 8.4 لیتر اعلام شده که عددی بسیار متفاوت نسبت به عدد اعلامی ایران خودرو است! و قطعاً در این مواقع عدد اعلامی توسط نماینده رسمی این شرکت در کشور عرضه شده یعنی ایران خودرو قابل اعتمادتر است. یعنی برفرض درست بودن اطلاعات این سایت، پیشرانه ای که کوچک تر شده، و توربو نیز می باشد و روی آن از ضرایب دنده بیشتری استفاده می شود، دارای مصرف سوخت بیشتری نیز شده که باعث تعجب و زیر سوال رفتن دانش قبلی ما شده است!

مقایسه مشخصات فنی هایما S7 با هایما توربو

مقایسه مشخصات فنی هایما S7 با هایما توربو

در ضمن وزن این خودرو جالب است که در هر دو مدل دقیقاً یکسان بیان شده، یعنی کل موتور عوض شده، گیربکس عوض شده، طول خوردو هم عوض شده ولی وزن دو مدل دقیقاً یکسان هستند یعنی حتی یک کیلو هم فرق ندارند!
درست است که این متن کمی با شوخی نوشته شده، اما طبق اعداد اعلامی که توسط بزرگ ترین خودروساز وطنی نگارش شده، قطعاً دو حالت پیش روی ما است: یکی اینکه این اعداد توسط سایت رسمی ایران خودرو (مخصوصاً در مورد مصرف سوخت و وزن) اشتباه درج شده که لطفاً محبت کنند و این اطلاعات را اصلاح کنند تا مصرف کننده متوجه شود که کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد. حالت دوم این است که خدایی ناکرده این اعداد درست باشند! که در این حالت شما پیشرانه توربو کوچک تری با مصرف بیشتر را خواهید داشت که شاید مخالف با استراتژی کلان مملکت باشد و ارزش تنها کمی گشتاور بیشتر و به سبب آن مصرف سوخت بیشتر را نداشته باشد و در این حالت توصیه می کنیم مدل تنفس طبیعی کنونی را خریداری کنید تا نه تنها مصرف سوخت کمتر باشد بلکه از مشکلات و نگهداری های توربو در امان باشید!

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/20
سلام هایما S7 توربوشارژر 185 اسب بخار قدرت داره سایت ایران خودرو اشتباه نوشته! یکی از سایت های بسیار معتبر خودرویی این خودرو را تست کرد و اشاره کرد که این خودرو 185 اسب بخار قدرت داره ولی سایت ایران خودرو هنوز 170 اعلام کرده!!!
1396/1/20
اصلا هايما نخريم 😂
1396/1/20
هر وقت پولشو داشتي نخر 😒
1396/1/20
کاملا مشخصه قصدشمافقط کوبیدن هایماست.اصلا کومقایسه؟کدوم تیت؟فازتون چیه!!!!
1402/9/15
هایما ۲٠٠٠ تنفس طبیعی بهتره بگیرم؟ فردا میرم معامله، ممنون میشم بگین، ۹۳٠ طی کردم، چی در این حد خوبه اگه هایما خوب نیست؟؟
1396/1/20
ممنون از شما که اینقـــدر به فکر مصرف کننده ها هستید،
اما کارخونه فورد امریکا رو هم زیر سوال بردید چون ماستنگ مدل 2.3لیتری اکوبوست مصرف بالاتری نسبت به موتور 3.7 لیتری تنفس طبیعی داره. ضمنا مصرف 9.6 برای این موتور و این اتاق کاملا منطقی و مناسبه، همه میدونن که همرده های این خودرو مثل جک اتومات با جسه کوچکتر مصرفی بالای 12 و گاها تا 14 دارن و شتابشون هم کمتره که به دلیل گیربکس هایما هستش. در کل قصد دفاع از این ماشین رو ندارم ولی بین گزینه های موجود در این رده قیمتی با توجه به ابعاد، قدرت موتور مناسب، کیفیت راضی کننده (یکبار برید از نزدیک ببینید و با بقیه چینی های همرده مقایسه کنید) و طراحی قابل تحمل در کنار آپشن های خوب نسبت به بقیه انتخاب بهتریه.
1396/1/20
متاسفانه بدترین حالت جک رو با بهترین حالت هایما مقایسه میکنید.یا شما باید مقایستون از روی ارقام اعلامی توسط کمپانی باشه که چون در حالت استاندارد هست طبیعتا مقدار بسیار کمتری رو میگن و یا در شرایط مساوی از هردو خودرو استفاده کنید و نتیجه رو مقایسه کنید.کاش فقط تیوولی موتور دیگه ای داشت یا توربو بود که تو اون سگمنت دیگه رقیبی نداشت و انقد سنگ چندتا چینی رو به سینه نمیزدیم.
1396/1/20
جناب لاستیک ژاپنی، هایما اصلا ارزش خرید نداره. بنابراین حرف باطل نزنید و به ادامه زندگیتان برسید.
1396/1/22
دوست عزیزی که میگی هایما ارزش خرید نداره، بحث اینجا سر این نیست که هایما ارزش خرید داره یا نه، اگه شما به سرتیتر مقاله توجه کنی نوشته هایما تنفس طبیعی یا توربو؟ بنده هم نظرم رو برعکس شما که کلا فقط غر میزنید، بدون جهت گیری گفتم، تست ها موجوده، نتایج هم موجودن، اینکه شما خودروی چینی نمیپسندی دلیل نمیشه که هیچکس حق خرید یا حتی صحبت کردن در موردشون رو نداشته باشه، حرف های من مربوط به کسانی هست که بین چند گزینه گیر کردن و اصلا و ابدا به شما مربوط نمیشه که بنده چه نظری دارم پس سعی کنید دفعه بعد واسه من تعیین تکلیف نکنید. اینجا یک سایت خودرویی آزاده که هر شخصی با رعایت یک سری ضوابط میتونه آزادانه نظرش رو بگه، پس بهتره احترام خودتون رو حفظ کنید. موفق باشید.
1396/1/22
چقدر از کامنت دومت خوشم اومد اقای سومیتومو 👌👌👌
1396/1/27
کجای این مصرف سوخت عادیه الان lexus nx 200 t صدی ۱۰ لیتر نمیسوزونه بعد شما حرف الکی میزنید
1396/1/20
هایما توربو بخریم یا هایما تنفس طبیعی؟
هیچ کدوم هر دو آشغال هستن.
سوال بعدی :))
1396/1/21
مختصر مفید :)
1396/1/25
طوری میگین آشغال انگارویران خودروخودش چی تولیدمیکنه
1396/1/20
سلام
اين مقاله واقعا بي ارزش و مسخره است اگه خودتونو سايت خودرويي ميدونيد ماشينو بياريد تست كنيد تخريب ماشين راه به جايي نميبره جناب اله طاها

هايما توربو سوار
1396/1/20
والا شتاب و مصرف دنا رو هم اول یه چیزی زده بودن بعد عوضش کردن که با توجه به تست شما تو تهران و اینکه شرکت سازنده باید اعداد رو بر اساس شرایط استاندارد درج کنه قطعا اعداد غلطی درج کردن تو سایتشون
1396/1/20
سلام نمیدونم قصد نویسنده از نوشتن این مطلب چی بوده شما ک تحقیق کردی باید بدونی ک متور توربو 185 اسب بخار اعلام شده ولی در سایت ایران خودرو 170 اسب بخار و شتاب هم زیر 10 ثانیه میزنه ولی اران خودرو 14 ثانیه اعلام کرده . و شما هیچ کدوم از اینا رو نگفتی و فقط به مصرف بنزین یک لیتر بیشتر در صد کیلومتر رو مطرح کردید
1396/2/3
شما کوچکترین شناختی از این نویسنده داشتید هرگز چنین صحبتی نمیکردید! یه فوق تخصص خودرو با رزومه ای از بهترین خودرو هایی که تست کرده و تجربه ای که دارن حتما مشکل به قدری بزرگ بوده که لطف کردن و دست به قلم شدن! بعد جوری میگید سایت ایران خودرو انگار این ماشین رو سایپا تولید میکنه ولی ایران خودرو مشخصات اش رو میزنه؟ وقتی حرف از منابع رسمی میشه فک کنم رسمی ترین منبع میشه خود تولید کننده نه کسی که پدرشون تو ایساکو هست و تست و بررسی آفرودی از یه کراس آور شهری میذارن ...
1396/1/20
با سلام
دوستان نقد رو باید با شرایط موجود و واقیتها نوشت.
من این خودرو رو تست کردم. شغلم هم مرتبط با خودرو هست.با توجه به شرایط کنونی کشور و انتخاب هایی که برای مردم وجود داره این خودرو مشخصات نسبتا مناسبی داره و تنها ایرادش که ضعف موتور بود هم برطرف شد نه اینکه خودرو ایده آلی باشه ولی باتوجه به تجربه ای که از خودروهای چینی داریم این خودرو انتظارات رو تقریبا برآورده میکنه.
اولا اینکه واقعا با یک خودرو شاسی بلند طرف هستید نه این خودروهای به اصطلاح نیم شاسی که اخیرا مد شده.
ثانیا برخلاف عرف خودروهای چینی بسیار محکم و دارای شاسی قدرتمندی هست.
سواری نرم و بی صدایی داره
کیفیت ظاهری و تجهیزات داخلی اون نسبتا خوب و رو به بالاست.
تجهیزات لازم رو داره
نهایتا اکثر خریداران رضایت نسبی رو دارن و پیشنهاد میکنم اگه واقعا خودرو شاسی بلند مدنظر باشه انتخاب خوبی هست درغیر اینصورت تو این رنج قیمت خودرو 2008 که درکلاس اورکراس قرار داره و اردیبهشت ثبت نام خواهد شد خودرو بسیار خوبی خواهد بود
1396/1/25
دوست عزیز جوری نوشتید خودروی نیم شاسی كه تازه مد شده كه آدم فكر میكنه چیز من در آوردی هست كراس آور های سایز كوچیك برای لذت تسلط روی جاده و راحتی در شهری تولید شدن كه در تمام دنیا فروش خوبی رو تجربه میكنن و حتی خودرو سازی های بزرگ هم در حال تولید این سگمنت هستن مثلا مرسدس بنز gla
1396/2/3
با یه پدیده ای روبرو هستیم که طرف به ماشین نگاه میکنه و میگه شاسی محکمی داره!! دوست عزیز این ماشین حتی یدونه تست تصادف نداره!!! از روی چه رفرنسی صحبت میکنید؟ خوبه همه میدونن این ماشین زمان تست فنی تو تهران پلوس شیکوند و دو نفر رو راهی بیمارستان کرد
1396/1/20
دمتون گرم یعنی خدایی دمتون گرم که اینجوری مچ ایران خودرو رو گرفتین.بذارید به همه ثابت بشه که ایران خودرو دقل بازی بیش نیست.
1396/1/20
اقا قبل اینکه ابروشون بره اصلاحش کردن مسئولین وظیفه شناس ایرانخودرو😏😏
1396/1/20
هایما ماشین خوبی هست
شتاب ۱۰ ثانیه ای داره (طبق سایت اسب بخار)
نرمه
شاشی خوبی داره
ارزش خرید داره
1396/1/20
احتمالا اگر دقت کرده باشید قدرت این موتور در سایت مرجع و منابع رسمی دیگه 184 اسب بخار اعلام شده دلیل اینکه ایرانخودرو 14 اسب کمتر اعلام کرده واقعا جای سوال داره!
1396/1/20
وب سایت ایرانخودرو رو یه پیرزن هشتاد ساله مدیریت می کنه که اخرین برخورد و شناختی که از خودرو داشته چرخ خیاطیش بود
الان یه سر به گالری عکس های فسیل های تولیدی بزنین
عکس ها مربوط به اوایل دهه هشتاده به نحوی که هنوز عگس اتاق مشکی و قدیمی پارس تو قسمت معرفیش موجوده
سمند جلو پنجره اش تغییر کرده بود و می خواستم به یکی از دوستام که قصد خریدشو داشت نشون بدم و در نهایت تو وب سایت های خرید و فروش خودرو عکسشو پیدا کردم

دیگه همینم که پژو هاشونو رنگ می زنن و هر سال از سر جنس پلاستیکش می زنن و به طراحیش عنایت می کنن و فاتحه اش رو می خونن فقط تو رودربایسی با چینی هاس و گول زدن مجدد مردمی که هنوز معتقدن ال نود و پارس فرانسوی هستن و الان تو خود خیابون بابیلون پاریس دارن باهاش دور دور می کنن

جدا از وب سایت ایرانخودرو و... من بشخصه شاید خرید بعضی از ماشینای چینی رو معقول بدونم و انتخابشون نسبت به رقبا و قیمتشونو نسبت به امکانات و تجربه چن ساله ای که داشتن عاقلانه و خوب بدونم اما هیچ وقت حاضر نیستم پول بیشتر واسه اتاق بلند تر بدم حالا چه ساندرو استپ وی و چه هایما توضیحشم مفصل و واضحه اما گفتنش بی فایده
1396/1/21
با سلام .من معتقد نیستم ال نود فرانسویه ولی نظارت ناظر کیفی نماینده رنو روی اون خیلی بیشتر از سایر محصولات هست.یکی از اقوام نزدیک بنده در ایران خودرو هست و تعریف می کرد یک بار برای بنزین گیری ماشین ها در مرحله پایانی اشتباها به جای بنزین گازوییل داخل باک ماشن ها ریختند و بعد از ریپ زدن و بوی بسیار بد خروجی از اگزوزها متوجه این موضوع شدند.در اونجا نماینده رنو به اصرار مسئولین رو مجبور به تعویض پمپ بنزین ال نود ها و تخلیه گازوییل از باکشون کرد ولی در مورد سایر محصولات فقط به اضافه کردن بنزین به باکشون اکتفا کردند
1396/1/20
از نظر کیفیت واقعا بهتر از تمام هم رده های خود هست.. سایت ایرانخودرو در مورد تندر پلاس اتوماتیک هم وزن و شتاب و مصرف را برابر با تندر 90 گیربکس دستی درج کرده است.
1396/1/21
ممنون از خودروبانک نکته جالبی بود
1396/1/21
باتشکر از تنها سایت خودرویی قابل اعتماد؛ فنی و بی طرف در کشور.
شما تنها منبعی در سایتهای خودرویی هستید که مطالبتون قابل استناد و قابل رفرنس هست
1396/1/21
با سلام و عرض خسته نباشید.م نزدیک 1 ماهه هایما توربو دارم.ا اعداد و ارقام کاری ندارم.در مورد مصرف سوخت خودم تو جاده حساب کردم صدی هفت و نیم و ترکیبی صدی نه و نیم میسوزونه که نسبت به جثه ماشین به نظر من معقول و خوبه.البته بنزین سوپر استفاده کردم.شتاب ماشین و نرمیش عالیه من تو جاده عباس آباد به کلاردشت و دیلمان باهاش رفتم و کشش و قدرت ماشینم خوب دیدم. به نظر من این ماشین ارزش خریدش بالاست.هایما تنفس طبیعی رو سوار نشدم نمیتونم نظری بدم.
1396/1/21
هیچ کدام. داچیا داستر یا تیوولی یا میستوبیشی ASX کم کارکرد
1396/1/21
سلام من این خودرو رو حدود یکماه هست که خریدم واقعا نویسنده یکبار سوار این ماشین شده که دربارش نظر میده این خودرو تمام ماشین های این رده قیمت رو تو جیبش می‌کنه حرف نداره .نمیدونم کرمان موتور چقدر به اینا پول میده که فقط تبلیغ s5رو میکنن این ماشین صفر تا صدش زیره ۹ثانیه هست
1396/9/10
آقا رضا تو کاتالوگ شتاب هایما s7 توربو رو زده ۱۴! فکر کنم شما تو شیب ۳۰ این رکورد رو زدین!

در ضمن این چینی ها، بعد از سه ، چهار ماه صداشون در میاد.
شما که میگی هم رده ها شو میزاره تو جیبش، باید بگم اگر کسی میخواد این پولو بده براش، چند میلیون بزار بره پژو 2008 نمایندگی بخره که اینو میزاره تو جیبش.

البته سایت یه مقدار جانبدارانه تست میکنه.
مثلا تو تست بسترن B30 یه جوری آقا کاظم ازش تعریف کرد که کسی ندونه فکر میکنه فراریه!
علی الخصوص همین بسترن رقبایی مثل دنا پلاس توربو اتومات داره که از این بهترن...
بسترن ایراداتی مثل: نداشتن دوربین دنده عقب، نداشتن آمپر آب، داشبورد ساده و صندوق نسبتا کم عرض ( 480 لیتر کمه. از پژو 405 هم کوچیک تره) رو داره.

لطفا بهتر بررسی کنید. هایما هم اصلا ارزش خرید نداره.
1396/1/25
به نظرمن هایماتنفس طبیعی بخری بدی دست تیونرتبدیل به توربوکنه بهتره هم قدرت بیشتر هم قیمت به صرفه تر
1396/1/26
با سلام.جالبه که هر کسی این ماشینو خریده فکر میکنه بهترین ماشین دنیاس و کوچکترین نقدی را تحمل نمیکنه.واقعیت اینه که دست دوم کره ایی یا ژاپنی بسیار بسیار بسیار بهتر از این اشغال چینی هست
1396/10/13
داداش تاحالا دست به هایما خورده یا از نزدیک دیدیش که رو هوا برا خودت حرف میزنی؟؟ طرف ماشین صفر رو با تموم‌امکاناتو پنج سال گارانتی ول ول بیاد ماشینی که بالفرض خارجه و اول خرجشه بخره؟؟؟ یکم سلفون عقلتو بردار استفاده کن ازش.
1396/1/29
ایا این موضوع که در سایت تیونینک تاک درست است که هایما توربو در ایام نوروز چندین مورد واشر سر سیلندر سوخته است . البته سند و عکسی هم ارایه نموده و دلیل بررسی را اعلام نموده نزدیکی پورت اگزوز به سیلندر و کوتاهی پیچ و رزوه سیلندر و نازکی واشر اعلام گردیده است . ایشالله که صحت نداشته باشد چون اگر اینطور باشد ما که چندین ماه است منتظریم خیلی نا امید کننده می باشد.
1396/2/2
اینکه واشر سر سیلندر سوزونده، بسته به نوع رانندگی داره. وگرنه هر ماشینی این عیب بهش وارده و هیچ خودرویی رو نمیشه مبرا از این دونست. یعنی اگر واقعا ایراد بوده باشه این خودرو زودتر در چین عرشه شده و اگر ایراداتی به این بزرگی داشت حتما برطرف شده است.
1396/2/3
از یه ماشین بی اصل و نسب که تو چین موفقیت خاصی نداشت و جز ایران هیچ جای دنیا اینو آدم حساب نکردن ، چه انتظاری دارید؟
1396/2/7
يكي از اشنايان بنده كه مشكل سوختن موتور براش پيش آمد؛ دليل سوختن موتورشان را نبستن صحيح منبع انبساط اعلام كرد كه ناشي از اشتباه در خط مونتاژ بوده است كه باعث نشت آب شده است و عليرغم آن گفتند كه اگر دوباره خودروئي در اين رنج قيمت ميخواستن؛ هايما را دوباره انتخاب ميكردن
1397/4/3
من هایما دارم الان 2ماه هست موتور سوزنده شیراز نمیتوان درست کنن
1396/2/7
- هایما رو میشه متوسط ارزیابی کرد که دیگه با این رنج قیمت انتظار بیشتری هم نیست
- وضع مجود و واقعی صنعت و بازاتر خودرو کشور رو درنظر بگیرید
1396/2/16
من هایما توربو رو اسفند ماه گرفتم . تا حالا استفاده کردم و مشکل خاصی نداشتم . این که گفتن واشر سوزونده احتمال زیاد استفاده از روغن نامناسب بوده . روغن استاندارد این خودرو 30-10 هست . احتمالا طبق عادت مالک خودرو بلافاصله بعد از تحویل خودرو روغن موتور رو عوض کردن و از روغن 50-20 استفاده کردن . رنگ روغن در عکس این احتمال رو تقویت میکنه . این خودرو هیچوقت مثل همتایان کره ای یا ژاپنی نخواهد شد ولی در مقایسه با تیگو 5 یا جک اس 5 به لحاط آپشنها و اندازه اتاق و دسترسی به خدمات پس از فروش و قیمت بهتر و قابل اطمینان تر است .
وقتی سوزوکی با قیمت 146 میلیون و هایما به قیمت 50 میلیون کمتر عرضه میشود مطمئنا تفاوتی ما ورای دیفرانسیل دوم وجود دارد ولی اگر توان تامین هزینه بیشتر از 95 میلیون تومان را ندارید و دنبال خودروی خانواده جادار و راحت برای مسافرتهای برون شهری و درون شهری هستید هایما توربو بهترین انتخاب در بین گزینه های چینی خواهد بود .
1396/2/25
با سلام
فراموش نشود كه هايما يعني : "هواپيما"
N’oubliez pas que HAIMA, ca veut dire " AVION"
1396/4/18
سوختن واشر به علت بدی طراحی و کیفیت واشر در مخزن آب رادیاتور بور که فراخوان دادن توم شد
1396/3/14
سلام
امروز فرصتی شد یه هایما ۲۰۰۰ و یه هایما توربو رو باهم مقایسه کنم باید اعتراف کنم شتاب خیلی فرق داره هایما ۲۰۰۰ برای یک رانندگی آرام بدون تنش و شتاب خوبه ولی مدل توربو رو هر طوری بخوای می تونی باهاش رانندگی کنی البته دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور نور و باران کروم زیر شیشه و روی دستگیره cd گیربکس ۶ سرعت دکمه های کنترل روی فرمان متفاوت ارتفاع کمی کمتر ماشین رکاب های داخل تر و شاید ترمز اندکی با تاخیر در توربو نسبت به ۲۰۰۰ دیده می شد البته همه اعتراف داشتند که قیافه توربو بهتر از ۲۰۰۰ هست صاحب ۲۰۰۰ اعتقاد داشت با توجه به قیمت و امکانات البته بدون توجه به بازار فروش و تامین قطعات یدکی در آینده با توجه به تجربه شخصی ایشان خرید هایما به خصوص هایما توربو مناسب تر می باشد
در ضمن من سال ۸۷ یک دستگاه سمند دوگانه از ایران خودرو گرفتم که هنوز هم دارم اون موقع حدود ۱۶ تومن در اومد با دلار حدود ۱۰۰۰ تومن امروز شاید حدود ۵۰ تومن ارزش نو داشته باشه امکانات هایما توربو خیلی بیشتر از اون هست سوای اینکه ماشین چند تا عیب داشت مثل خرابی صفحه کلاچ و ترمز که ایران خودرو زیر بارش نرفت وعیب مثل سفتی فرمان که به دلیل مونتاژ بد بود در هایما تربو تا امروز چنین عیبهایی ندیدم
1396/5/13
با سلام دوستان مدت گارانتی هایما ۲۰۰۰ و هایما توربو با هم فرق میکنه؟ هر کدومش چقدر هست؟
1396/5/23
با سلام، من دو ماهی هست که هایما گرفتم، امکانانش خوبه، خیلی بی صداست، تو سربالایی تنبله ،در کل فکر میکنم برای کسایی که اهل سرعت و ویراژ دادن نیستند و اهل مسافرت و گشتو گذار هستند، ماشین جادار و مناسبیه .
1396/6/8
سلام
روی برچسب انرژی هایما توربو نوشته که وزنش 1620 کیلو گرم هست که عدد کاملا منطقی هست و این نشان میدهد که ایران خودرو وزن این خودرو رو اشتباه درج کرده که نشون بعید نیست که اطلاعاتی مثل شتاب 0 تا 100 و حداکثر قدرت و حداکثر سرعت رو هم اشتباه درج کنه که اتفاقا این کار رو هم کرده!
اگه به سایت هایما سر بزنید و یه تبدیل واحد کوچیک انجام بدید میفهمید که قدرت موتورش رو 185 اسب بخار اعلام کرده. واین کاملا غیر منطقی هست که نسخه ی تولید با نسخه ی تولید ایران تفاوت قدرت داشته باشند پس احتمالا قدرت موتور همو 185 اسب بخاره.
مصرف سوخت این خودرو رو هم با توجه به تست هایی که کردیم متوجه شدیم مصرف سوخت هایما توربو نسبت به تنفس یکم کمتر شده که نشون میده اعداد اعلامی کارخونه هایما راجع به مصرف سوخت هم درست بوده.
این هم درست شده ی اطلاعات غلط ایران خودرو😉
1396/7/1
به غير از مصرف سوخت ،شما تا 100 ميليون كدام ماشين را انتخاب مي كنيد؟ به غير از مصرف سوخت هايما توربوش بهتره يا تنفس طبيعي ؟
1396/7/24
باز هم خصومت شخصی با یک خودرو! توان این ماشین 188 اسب هست و همه جا هم درج شده...اما باز شما میگی 170 اسب...........الان مدل اتمسفر این ماشین داره 78 میلیون فروخته میشه و مدل توربو حدود 90-91 میلیون.... هم از لحاظ شتاب اولیه و هم از لحاظ شتاب ثانویه و کشش در سر بالایی این ماشین خوب عمل میکنه.........اما نمیدونم مشکل خودرو بانگ با دانگ فنگ اچ سی کراس و هایما چیه که انقدر اینا رو میکوبه!!! در پایان این ماشین ها چینی هستند و باید با ماشین های هم رده ی خود مقایسه بشند....و گرنه بله هایما در برابر ماشینی مثل راو 4 حرفی برا گفتن نداره
1397/4/3
من 3ماه خریدم هایما توربوشارژر اصلا رازی نیستم موتور سوزاندخوابیده نمایندگی کسی جواب درست نمیده
1396/10/30
متاسفانه نگارنده حتی یک بار هم فرصت رانندگی با هر دو مدل رو نداشته و فقط به سایت ضعیف ایرانخودرو اکتفا کرده. اولا هایما توربو قدرت 185 اسب بخار داره که در سایت رسمی شرکت هایما اعلام شده و نکته بعدی اینه که به صراحت عرض کنم که شتاب و قدرت هردو عجیب متفاوته و طبق تست های انجام شده هایما معمولی شتاب صفر تا 100 حدود 14 ثانیه خواهد بود و با موتور توربو این عدد به 9 ثانیه کاهش پیدا کرده. ضمنا دلیل اینکه اظهار نظر کردم به این دلیله که تجربه رانندگی با هر دو مدل رو داشتم. اگر نوشته شما مقرضانه باشه که براتون متاسفم، اگه از روی عدم آگاهی باشه بازم براتون متاسفم و اگه فرصت تست این دو خودرو رو ندارید قطعا نویسنده صلاحیت نوشتن این متن رو نداشته. تو این همه بی بند و باری تو کشور شماها حداقل منصف باشید و با سواد. لطفاااا
1397/4/20
هایما 2000 داریم خیلی راضی هستیم
اما لامصب یه پراید 80 داریم ک غوغاست
1397/5/1
بسیار ماشین نرم کم صدا جادار پرشتاب واقعا راضی کنندس. هرکی از اشناهاهم سوار شده رفته که ثبت نامش کنه از خریدش پشیمون نمیشید
1400/3/16
سلام دوستان
میخواستم هایما بخرم
بنظرتون ۲۰۰۰ بخرم یا ۱۸۰۰؟؟؟
راهنماییم کنین ممنون میشم
مچکرم
1400/10/8
سلام به‌ همگی
صادقانه بگم که من نه از ویژگی‌های ماشین سر درمیارم نه‌ متخصصم. فقط انواع ماشين ۵ نوع داشته‌ ام. آخری هایما۲۰۰۰ تنفس طبیعیه ۹۶....
انصافا فقط به‌ نسبت‌ ماشین های ديگه مثل جیلی و انواع سمند و...بهتر از همه‌ بوده‌ و هست.
دیدگاه‌های همه‌ محترم اما نه‌ آز ايران خودرو دل خوش دارم‌ نه‌ وکيل چینی ها هستم‌.
مجموعأ تنفس‌ طبیعی هایما۲۰۰۰ که‌ ۹۶ خريدم ۸۰ دلم نمیآد بفروشم.
آرزوی موفقیت برای تمام‌ عزيزان دارم.
1401/2/6
من چند وقت پیش قصد خریدن هایما ۲۰۰۰ داشتم انقدر ازش بد گفتن با این حال خریدم ، و خودم امتحانش کردم هم سربالایی هم کفی، بسیار ماشین خوبیه منکه شمال زندگی میکنم هم ییلاق میرم فوق العاده نرم و راحت هست، لطفا نظرات کسی که سوار نشده توجه نکنین، توربو مخارجش بیشتره ولی خب پولشو دارید بخرید