موضوعات داغ

تصادف سنگین فراری 488 در پرتغال + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماشین‌های لوکس حس آرامش دارید، در ماشین‌های شاسی بلند حس صلابت دارید، در ماشین‌های خسته کننده حس پشیمانی دارید و در خودروهای سوپر اسپرت هم حس قدرت خواهید داشت. بدون شک نمی‌توان کسی را در این کره خاکی پیدا کرد که مثلا یک دستگاه بوگاتی ویرون و یا حتی یک دستگاه لامبورگینی 12 سیلندر داشته باشد و در شهر و اتوبان نخواهد با فشردن پدال گاز و بلند کردن صدای موتور، قدرت ماشینش را به رخ مردم بکشد. اصلا فلسفه تولید ماشین‌های سوپر اسپرت به همین چیز است که آدرنالین خون راننده را بالا ببرد و یک حس قدرت کاذب در فرد به وجود آورد. ولی گاهی اوقات حس قدرت بیش از اندازه می‌شود و برای ترشح آدرنالین بیشتر در خون، پدال گاز هم بیش از حد فشرده می‌شود که گاهی اوقات باعث حادثه و یک عمر پشیمانی می‌شود.
این موضوع تنها به خیابان‌های شهری و یا اتوبان‌ها معطوف نمی‌شود، زیرا بیشتر مواقع شرکت در مسابقات اتومبیل رانی هم حادثه آفرین است و برای کسب جایگاهی بهتر در مسابقه، یکسری محاسبات غلط صورت می‌گیرد و نتیجه آن می‌شود حادثه‌ای که اخیرا برای یک دستگاه خودروی فراری 488 GTB در پیست مسابقه "Autódromo Fernanda Pires da Silva" واقع در اشتوریل پرتغال اتفاق افتاده است.
گفتنی است که فیلم این حادثه توسط گروه خودروبانک آماده شده و در انتهای مقاله بارگذاری شده است، ولی قبل از آن بد نیست بدانید که از لحاظ قدرت، فراری 488 GTB به یک موتور 3.9 لیتری با دو توربوشارژر مجهز شده که در دور موتور 8000 حداکثر 660 اسب بخار قدرت و در 3000 دور بر دقیقه هم نهایت 960 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که موجب شده در عمل شتاب صفر تا صد 3 ثانیه‌ای، شتاب 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت 8.3 ثانیه‌ای و در آخر حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت را برای فراری 488 GTB به ثبت برسد.
لینک ویدیو:
http://www.carscoops.com/2017/04/ferrari-488-wrecked-in-high-speed-crash.html

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد