موضوعات داغ

شاسی بلند پورشه جالب تر است یا جگوار؟ + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از معدود شرکت‌های بزرگ خودروسازی که از ابتدا تاکنون تولید ماشین‌های اسپرت و سوپر اسپرت را در اساس کار خود قرار داده است، کمپانی خودروسازی پورشه خواهد بود که محصولات آن را هرکسی می‌شناسد. اما این خودروساز باوجود اینکه برچسب تولید کننده ماشین‌های اسپرت بر روی پیشانی آن چسبانده شده است، چندین سال می‌شود که به تولید خودروهای شاسی بلند هم مشغول است. شاسی بلندهای کاین و اخیرا ماکان که با برند "پورشه" کار خود را در بازار دنبال می‌کنند.
حال برخلاف پورشه که چندین سال تجربه تولید ماشین‌های شاسی بلند دارد، شرکت‌های مهمی همچون مازراتی، بنتلی و جگوار هم وجود دارند که تازه این اواخر شروع به طراحی و ساخت ماشین‌های شاسی بلند کرده‌اند، ولی در همین زمان محدود آنقدری کارشان خوب بوده است که حالا تازه کار دنیای شاسی بلندها یعنی "جگوار F-Pace" در کنار یک دستگاه "پورشه ماکان GTS" قرار گرفته است تا 20 دقیقه‌ای شاهد نقد و بررسی آنان توسط مجریان "موتور ترند" باشیم.
قبل از تماشای فیلم هم بد نیست بدانید که پورشه ماکان GTS با پیشرانه‌ای 3 لیتری شش سیلندر توربودوقلو مقابل جگوار قرار گرفته است که می‌تواند حداکثر قدرتی 360 اسب بخاری تولید کند، در حالی که جگوار F-Pace با پیشرانه‌ای 3 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر مقابل پورشه ماکان GTS قرار گرفته است که 20 اسب بخار قدرت بیشتر از پورشه ماکان GTS، یعنی معادل 380 اسب بخار تولید می‌کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/23
ماکان شتابش بیشتره ولی مجریا گفتن هندلینگ جگ بهتره خصوصا تو جاده های پر پیچ و خم.
خوشم میاد چقدر اینا ریتم صحبت کردن و در نتیجه ارایه اطلاعاتشون به مخاطب سریع هست و خالی از وقت مرده. این چیزاشون رو باید یاد بگیریم و پیشرفت کنیم در عین حالی که مراقب باشیم دچار خودباختگی فرهنگی نشیم.
من یه نکته هم اضافه کنم که در تست موس وهمچنین اسلالوم جگ اف پیس عملکرد وحشتناک خوبی داره که به دلیل سیستم های عالی کنترلیش هست در حالی که ماکان تو تست موس دچار اشکال میشه که البته از نوع ایراد میشه حدس زد که اشکال نرم افزاری باشه و با اپدیت حل شه. ویدیو هاش هست اگر خواستید خوشحال میشم لینک بدم.
یه نکته دیگه هم اشاره مجری به متریال چیپ کنسول وسط جگ بود که تو این رنج قیمتی غیر قابل قبوله البته ایشون کیفیت متریال رو تشبیه به متریال یه ماشینی کرد که ما اینجا به سرش قسم میخوریم روم به دیوار مزدا سه رو میگفت.
من همیشه در تعجبم که چرا اینجا هر چی ژاپنی باشه اتوماتیک میشه خدا. باید هر مدل به تنهایی بررسی شه. مزدا سه مدلی که تو آمریکا هم فروش میره یکی از بدترین متریالهای داشبورد رو داره و وقتی کمی فشار با دست وارد میکنی خرچ خروچ میکنه. ولی هندلینگش عالیه. ما چون یه مقدار بازارمون محصور شده اطلاعاتمون نسبت به خوبها و بدهای بازار جهانی هم بسیار محدوده مثلا هیوندای اکسنت یکی از بدترین ماشینهایی که تو بازار دنیا و آمریکا هست و یک اتفاق نادر حساب میشه اگه کسی اونور اکسنت بخره اما ما دچار خبط بسط جز به کل میشیم و چون مدلهایی دیگه هیوندا اینجا جواب داده پس هر چی هیوندا بسازه خوب حساب میشه بی برو برگرد حتی اکسنت.