موضوعات داغ

کپی مازراتی لوانته را خیلی ارزان تر بخرید!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای خرید شاسی بلند بنتلی بنتایگا و یا حتی خرید یک دستگاه خودروی مازراتی لوانته، قطعا نیاز به یک حساب پر از پول است تا بتوان یکی از شاسی بلند‌های لوکس و اسپرت تازه وارد بازار را خریداری کرد و از پس مخارج آن برآمد. اما خودروسازان چینی برای مشتریانی که تنها به ظاهر اهمیت می‌دهند و دوست دارد یک ماشین مثلا شاسی بلند با ظاهر پورشه ماکان داشته باشند، یک نسخه کپی برداری شده با قیمتی چندین برابر کمتر تولید می‌کنند تا خواست مشتریان خود را برآورده کنند. درست همانند شرکت خودروسازی گریت وال موتور یا به اختصار GWM که اخیرا از یک خودروی شاسی بلند جدید تحت عنوان VV7 رونمایی کرده است که در ظاهر خود کم شباهت به خودروی شاسی بلند مازراتی نیست.

گریت وال

گریت وال

البته فقط در نگاه اول می‌توان یک شباهت کاذب میان گریت وال VV7 و خودروی مازراتی لوانته مشاهده کرد و آن هم بخاطر الگوبرداری از طراحی اصلی مازراتی لوانته است، در غیر این صورت شرکت سازنده با یک الگوبرداری کلی از خودروی مازراتی لوانته و همچنین تغییرات ظریفی که در چهره این خودرو پیاده کرده است، در حقیقت یک خودروی شاسی بلند بسیار خوب طراحی کرده تا بتوان با قیمتی چندین برابر ارزان‌تر، یک خودروی شاسی بلند با ظاهری شبیه به مازراتی لوانته سوار شد.
برخلاف طراحی بیرونی، شرکت خودروسازی گریت وال موتورز در طراحی داخلی کابین از یک خودرو الگوبرداری نکرده است، بلکه این بار طراحی داخل کابین چندین محصول معروف بازار را باهم پیوند زده است تا یک فرانکشتاین شاسی بلند تولید کند. بدین صورت تا جایی که ما دانش بصری داریم، می‌توان یک طراحی داشبورد و خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع را الگوبرداری شده از محصولات مرسدس بنز، طراحی صفحه نمایشگر بالای داشبورد را الگوبرداری شده از خودروی آئودی A3 و در نهایت غربیلک فرمان را الگوبرداری شده از محصولات تسلا و یا لینکلن توصیف کرد که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا تشکیل دهنده طراحی داخلی GWM VV7 باشند.

گریت وال

گریت وال

در کنار کپی برداری خوب و حرفه‌ای گریت وال موتور برای شکل گیری طراحی داخلی و خارجی، برای بخش مولد قدرتی این خودرو هم از یک پیشرانه بسیار خوب استفاده شده است که از نوع 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بوده و می‌تواند حداکثر نیرویی 235 اسب بخاری در کنار گشتاور 360 نیوتن متری به خروجی اتومبیل تحویل دهد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/24
با مراجعه به لینک زیر می توان مشاهده نمود که طرح مفهومی این خودرو در سال ۲۰۱۴ ارایه گردیده است، در حالی که مازراتی لوانته در آن سال هنوز به بازار عرضه نگردیده بود. البته در مورد طراحی داخلی این خودرو با نگارنده این مقاله موافق هستم.
در ضمن لازم به ذکر است شرکت گریت وال اخیرا برند جدیدی به نام wey در کنار برند هاوال ایجاد نموده است.
http://chinaautoweb.com/car-models/haval-coupe/
1396/1/24
ماشاللله دمشون گرم واقن همچین کپی برداری هم سنودنیه.کیفیت داشبورد عالی به نظر میاد.موتور توربو هم که قدرتش فوقواعادس.آدم کپی هم میکنه مثل اینا با شرف کپی کنه...
1396/1/24
سلام....واقعا خوشم اومد......روی هر چی ایرانی تنبل و مفت خور اداره کننده صنعت خودروسازی کم شده.....
از آقا سعید هم ممنون....جواب دادن.....چون من هر چی نگاه میکردم فقط شباهتش با مازراتی در حد شاسی بلند کوپه مانند بود!!!!
البته چون همه عادت کردن بگن چینی کپی هست زیاد ناراحت نمیشم............
واقعا طراحی خوبی داره و تقریبا هم مثل همون کانسپت هست....
امکانات هم که خوراک ایرانی جماعت هست....(روی کره ای جماعت کم کرده!!!! البته اونا هم با آپشن نسبت به قیمت و کلاس خودرو و طراحی خوب تو بازار جهانی فروش دارن)
الان دیگه چینی ها توی اتوبان کره ای ها در حرکتن...... یک لاین اونطرف تر!!!
فقط ما هستیم سر عوارضی اتوبان جا موندیم!!!!
کاشکی نمایندگی گریت وال WEY به ایران هم بیاد و بخریم به قول دوستان یک ماشین شبیه مازراتی که ربطی اصلا به اون نداره سوار بشیم..... و هر کسی پرسید ماشینت کجاییه با تمام وجودم بگم چینیه....... و هیچوقت ایرانی سوار نمیشم چون احترامی توی محصولشون به مشتری نمیبینم.....ما مردم 35 سال پیش نیستیم که 405 خودروی ایده آل زندگیمون باشه......یا علی

1396/1/24
خدایی داخلش خوبه من خوشم اومد چینی ها بزودی به طور کامل از مرحله کپی برداری و الهام گرفتن میرسن به ایده پردازی و خلق و ترسیم ایده های ذهنی خود طراحان خودشون و صاحب یک خط سیر برای خودشون میشن
1396/1/24
دمش گرم عجب ماشین زیبایی حالا به ایرنخودرو بگو اینو کاپی کنه اگر تونست
1396/1/24
بسیار عالی افرین به چین که تونسته تو صنعت خودرو پیشرفت خوبی داشته باشه
1396/1/25
درسته چینی هستش ولی اگه کانسپت نباشه واقعا زیباست ! افسوس بر این فرغون خودرو و سایپا که یه دونه خودروی زیبا نتونستن درست کنن تو این چند سال !!! ما هم با افتخار بگیم ماشین داریم ! همش شاسی یکسان در بدنه های متفاوت و زشت .
1396/1/26
خداییش خوشگل درووردن...خسته شدیم از بس هرچی ماشین چینی اومد اساتید اومدن دنبال کپی کاریا گشتن...خب الان همه ماشینا تقریبا یه شباهتی با هم دیگه دارن...چون المانهای طراحیشون تقریبا یکسانه...ولی شما حتی از عکسها هم میتونی به باکیفیت بودن بعضی اجزای داخل این خودرو پی بببرین...
1396/1/26
کی میاد ایران خبر دارین؟