موضوعات داغ

آینده پرخطر خودروهای لوکس در بازار اروپا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
داده‌های جدید نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای تولید یک محصول لوکس به پیشرانه‌های دیزلی تکیه می‌کنند و آمارهای منتشر شده توسط JATO نشان می‌دهد که بیش از 95 درصد محصولات لندروور و همچنین حدود 80 درصد از محصولات ولوو در سال جاری به همراه پیشرانه‌های دیزلی عرضه شده‌اند.
علاوه بر این‌ها، کمپانی خودروسازی جگوار حدود 90 درصد در سال 2017 و چیزی معادل 81 درصد از محصولات تولیدی‌اش در سال 2016 میلادی با پیشرانه‌ای دیزلی عرضه شده‌اند. کمپانی خودروسازی بی ام و تقریبا سه چهارم محصولات و همچنین دو خودروساز آلمانی دیگر یعنی مرسدس بنز و آئودی هم حدود 70 درصد از محصولات لوکس خود را در سال 2017 میلادی به همراه یک پیشرانه دیزلی به مشتریان عرضه کرده‌اند.
در ظاهر این اعداد و ارقام برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی بسیار حائز اهمیت است و فروش خوبی را نصیب آنان کرده، ولی تا زمانی که مخاطب برای خرید پیشرانه‌های دیزلی وجود داشته باشد. زیرا اخیرا یک کمپین رو به رشد برای منع استفاده از موتورهای دیزلی در کشور انگلستان راه افتاده و در این مدت چند ماهه موفق به جذب مخاطبان بسیار زیادی شده است که این می‌تواند شرایط را برای خودروسازان ذکر شده سخت کند. هرچند سهم خودروهای دیزلی در سال جاری بسیار کمتر از سال 2016 میلادی گزارش شده است.
طبق اعلام این موسسه، اکثر خودروهای فروخته شده در 29 کشور اروپایی دیزلی بوده است اما با توجه به ممانعت های قانونی برای خودروهای دیزلی همچون محدودیت تردد آنها در پاریس و یا شارژ بیشتر این خودروها در لندن، باعث شده تا فروش این خودروها روند کاهشی را تجربه کند طوری که در سال 2017 سهم خودروهای فروخت شده دیزلی به 47 درصد کاهش پیدا کرده که روند شدیدی را تجربه کرده و باعث شده تا آینده شرکت هایی که به تولید خودروهای دیزلی پرداخته اند، در خطر بیافتد.
حال باید دیدی خودروسازان لوکس اروپایی چه تمهیداتی را بر این قوانین و کمپین های جدید برای موتورهای دیزلی می اندیشند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/28
کسی میدونه چرا کمپین ضد خودروهای دیزلی راه افتاده ؟ من شنیده بودم دیزلی مزایای بیشتری داره
1396/1/28
علي رغم تبليغي كه براي مزيتهاي سوخت ديزل از جهت آلودگي كمتر ميشه ولي تخقيقي كه در لندن و توسط دوربينهاي مخصوص از خروجي اگزوز خودروهاي ديزل شده نشان ميده كه اين خودروها آلودگي زيادي ايجاد ميكنند