موضوعات داغ

کانسپت ام جی E-Motion در شانگهای معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از خبرهای متعدد و تصاویر جاسوسی، در نهایت شرکت خودروسازی MG با رهنمودهای کمپانی خودروسازی "سایک موتور" چین، در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی شانگهای چین شرکت کرد و به رونمایی از کانسپت پرحاشیه خود یعنی MG E-Motion پرداخت.
با توجه به انتشار تصاویر رسمی از خودروی جدید MG، می‌توان اول از همه به طراحی ظاهری این خودرو پرداخت که کمپانی خودروسازی سایک موتور و بعد از آن MG، بیشتر از اینکه یک ماشین اسپرت با طراحی اختصاصی تولید کرده باشند، به سراغ اتومبیل‌های معروف بازار رفته‌اند و از هرکدام یک قسمت برداشته و بر روی ماشین خود قرار داده‌اند. پیش از این گفته بودیم که جلوپنجره این اتومبیل بسیار شبیه به محصولات اسپرت جگوار، بخصوص خودروی معروف C-X75 کار شده است. اما حالا می‌توان گفت که ورودی‌های اطراف سپر و قاب اطراف آنان هم تا حدودی برگرفته از نسل جدید آئودی TT است تا در نهایت خودروی فرانکشتاین MG خلق شود. اما در عوض برای طراحی داخل کابین می‌توان یک طراحی بسیار خوب و پیشرفته را مشاهده کرد.

ام جی E-Motion

ام جی E-Motion

قلب این خودروی کانسپت MG هم سراسر الکتریکی خواهد بود که سیستم محرک آن را کمپانی خودروسازی سایک موتور آماده کرده است، ولی به غیر از شتاب صفر تا صد کمتر از 4 ثانیه و همچنین حداکثر محدوده حرکتی بیش از 500 کیلومتر، اطلاعاتی در خصوص مقدار قدرت و گشتاور تولیدی موتور و یا حتی اطلاعاتی پیرامون باتری‌های تامین کننده انرژی موتورهای الکتریکی ارائه نشده است و به نظر می‌رسد که سایک موتور و شرکت خودروسازی MG بعد از نهایی کردن این طرح کانسپت و تعیین یک سیستم محرک ثابت برای آن، اطلاعات مورد نظر را ارائه می‌کنند.

ام جی E-Motion

ام جی E-Motion

البته در انتها کمپانی "سایک موتورز" به این موضوع اشاره دارد که خودروی MG E-Motion در قدم اول تنها یک طرح کانسپت است و اگر هم برنامه‌ای برای تولید آن وجود داشته باشد، در چند سال آینده می‌توان شاهد تولید آن بود، ولی تایید تولید و توسعه این خودرو بستگی به بازخوردهای مشتریان دارد که تاکنون استقبال خوبی صورت گرفته است و در ادامه باید دید که این استقبال به چه شکل پیش می‌رود!

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/2
ام جی اجازه وارد شدن به نمایشگاهای بزرگ و معروف اروپا و آمریکا را ندارد بنابراین تبدیل میشه به
ام جی شانگهای، سایک موتور و چین و بس!!

رلستی نگفتن این ام جی چند تا باتری قلمی میخوره؟!
1396/2/2
امیرجون ، یه دونه اسباب بازیشو واست میخرم پسرم باهاش قام قام کنی ، چهار تا هم باطری قلمی میخوره ، پسر شیرین بیان من .
چون نمیدونی انگلیس تو اروپاست ، حتما تا کلاس سوم ابتدایی بیشتر نخوندی چون جغرافیا چهارم ابتدایی بهت میگه انگلیس کجاست .
1396/2/2
يه سوپر كار بي نظير از ام جي، منهاي بحث فني كه خودش غولي هست واقعا طراحي فوق العاده زيبايي داره
حالا بايد منتظر مقايسه و درگ جگوار و ام جي، دو بريتانيايي زيبا باشيم
1396/2/2
با درود به نویسنده گرامی
طراحان ارشد این کانسپت Martin M. Uhlarik و peter Andrews و طراح داخلی آن Tony Hunter است که نفر نخست ، سرپرست طراحان مرکز لانگ بریج است سابقه کار در بسیاری از کمپانی ها مانند آئودی و تاتاموتورز انگلستان و نیسان را داشته و تونی هانتر هم سابقه سال ها کار در کمپانی جاگوار و لندرور و ولوو را دارد .
مقوله طراحی هم مانند هنر گرافیک و هنرهای کانسپچوال ، برگرفته از شکل ها و فرم های مکتب سبک های روز هنری است . نزدیکی فرم های بیرونی و درونی خودروها در بسیاری مواقع ، ناشی از فعالیت طراحان در تیم های سایر شرکت ها در طول عمر کاری شان است که حتی ناخواسته هم تاثیر می پذیرند.. مانند طراحی های نزدیک ام جی ها به طراحی های کمپانی ب ام و که ناشی از حضور طراحان ام جی در گذشته نه چندان دور ب ام و در لانگ بریج است که حتی اسکچ های پیشین طراحان هم در پروفایل های بانک طراحی شرکت ام جی موجود است..
ولی من در این زمینه ، فرم این کانسپت را فوق العاده و جزییات آنرا بی نظیر می دانم و لقب فرانکشتاین در دنیای طراحی امروز برای هر ایده ای ، صادق است و ناب ترین ایده ها هم بالاخره پیرو مکتب و سبکی مشخص هستند..
1396/2/2
مرسی خیلی خندیدیم شماره ساقیتو بده همه استفاده کنن از این درصد توهم اشغال چینی چیه اینقدر داستان می سازی واسش ؟ چقدر می گیری واسه فروش هر کدوم از این اشغالا که اینقدر اراجیف تحویل مردم می دی ؟
1396/2/2
واقعا بی نقصه نمیشه از طراحیش ایرادی گرفت
1396/2/3
این خودرو در نمایشگاه شانگهای بعنوان "ستاره نمایشگاه " معرفی شده در ضمن خبر خوب اینکه از نیمه دوم سال آینده به گفته متو کین (مدیر فروش خودرو ام جی در انگلیس ) تولید خواهد شد البتته با موتور هیبریدی ولی از سال 2020 با موتور تمام برقی تولید خواهد شد حتی حدود قیمت آن هم مشخص شده (300000 پوند).بسیاری از سایتها مانند autocar,autoexpress از این خودرو بعنوان بازگشت ام جی به گذشته پر افتخارش یاد کردن..
1396/2/3
با درود دوباره

من زمان زیادی است که از فعالیت در سایت های داخل کشور به خاطر فضای غیر حرفه ای، گاهی بچه گانه و... دست کشیده ام و تنها گاهی با مرور سایت ها از اخبار روز اگاه می شوم.
به تازگی یکی از دوستان جوان در این سایت اخبار روز خودرو ها را بارگزاری می کنند.

در اینجا ابتدا ارزوی کامیابی برای این جوان دارم و سپس بیان چند نکته.

اقای سجادی عزیز شما که با نام نویسنده در سایت و در زیر پست ها خود را معرفی می کنید باید خودتان مطالب گفته شده را نوشته باشید .
چه از انجام تست و ازمایش چه نشریه و... اما زمانی که اخبار را از سایت دیگری بر می دارید. اگر تنها ترجمه کردید نام شما دیگر نویسنده نیست و لقب شما مترجم هست اگر هم از سایت های فارسی زبان بر می دارید باید نام سایت اصلی را نام ببرید. جدای از این اگر مطالبی که گفتید سخنان خود شماست پس شاید بهتر باشد سلیقه خود را وارد گزارش های فنی نکنید.

مورد بعدی اگر از سایت های بنام تر و شناخته تر شده مطالب را انتقال دهید فکر می کنم خیلی بهتر باشد.

در مورد این گزارش من دیده بودم شما چندباری مطالب را تکراری بارگزاری کردید که شاید بهتر بود یکبار و در زمان رونمایی اخبار را درست انتشار دهید.

منتها دو نکته برای من جالب بود
1-نداشتن زبان طراحی اختصاصی و استفاده از طراحی خودروهای مختلف در این خودرو

دوست خوب من خودروهایی که نام بردید شباهت زیادی ندارند و این در نوع خودش جالب بود .
من در زیر تصاویری از خودروهای نام برده شده قرار می دهم تا سایر افراد هم ببینند. شاید اگر از کانسپت مزدا نام می بردید کمی پذیرش ان بهتر بود.

http://imgur.com/UiwEWi2

http://imgur.com/udxdIDn

http://imgur.com/0npiVlz
کانسپت مزدا

http://imgur.com/xozQRGm
http://imgur.com/JXte0Ll

مورد2- من تصاویری در زیر به ترتیب سال از خودروهای رودستر ام جی قرار می دهم تا نمونه کانسپت قبلی که با نام ایکون شناخته می شد (نمونه جدید هم دنباله رو طرح ایکون می باشد) تا دوستان ببینند خودروسازی با بیش از نود و پنج سال سابقه خودروسازی به خصوص خودروهای دوسرنشینه و اسپورت چنین گفته های پوچی از ارزشی برخوردار نیستند.
خود دوستان روند طراحی و روح و زبان طراحی محصولات را از گذشته های دور تا امروز مقایسه کنند.
http://imgur.com/N0PMGSG

http://imgur.com/Ui9wj7I

http://imgur.com/zXBidgP

http://imgur.com/xWHPKtS

http://imgur.com/koRaOQL

http://imgur.com/inX8yfO

http://imgur.com/fdpHx6G

http://imgur.com/osRvxem

http://imgur.com/Q7TBKan

http://imgur.com/OJD2He7

http://imgur.com/KPzlywp

http://imgur.com/CmwDzne

http://imgur.com/22CVdpx

http://imgur.com/6KYSLJp

http://imgur.com/2lbXsFH

http://imgur.com/vrT3llS

http://imgur.com/oD7UgV7

http://imgur.com/T5gz36F

http://imgur.com/xGK1gM6

http://imgur.com/s6BIG90

http://imgur.com/uQfrStQ

مورد3- از یک سایت حرفه ای در زمینه خودرو (داخل ایران) انتظار بیشتری است تا روی مطالب و دانش خودرویی بیشتر اگاهی داشته باشند
این سبک طراحی زبان جدید تمامی خودروسازهای بزرگ امریکایی-اروپایی و اسیایی است که همگی از چراغ های باریک و کشیده جلو پنجره های بزرگ و نوع طراحی دریچه های هوا و... استفاده می کنند. در زیر نمونه های مختلفی را می توانید ببینید.
با سپاس فراوان

http://imgur.com/pW77cxp

http://imgur.com/QQLHvvh

http://imgur.com/Z2sJNxG

http://imgur.com/18kvuIG

http://imgur.com/58DkOsv

http://imgur.com/uXlIXTd

http://imgur.com/kSisyvJ

http://imgur.com/eBdMnKQ

http://imgur.com/3UmRT90

http://imgur.com/3MFVv1R

http://imgur.com/Gy2vFLw

http://imgur.com/4bFqwlJ

http://imgur.com/SlRVboS

http://imgur.com/Pmo1zes

http://imgur.com/qiVrePQ

http://imgur.com/NS3BzFR

http://imgur.com/tcmUymR

http://imgur.com/hhr8cA4

http://imgur.com/Nt8rPtO

http://imgur.com/pP6ha1m

http://imgur.com/zCn3F0Q

http://imgur.com/xCh3dOs

http://imgur.com/sMGDbSW

http://imgur.com/k9UUv7M

http://imgur.com/qObXsv5

http://imgur.com/SIvOeno

http://imgur.com/KZJ8jss