موضوعات داغ

سیتروئن وارد باشگاه 300 اسبی ها می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
درست در نمایشگاه شانگهای چین 2015، کمپانی خودروسازی سیتروئن از یک کانسپت شاسی بلند تحت عنوان "ایرکراس" (Aircross) رونمایی کرد. اما حالا دو سال بعد از معرفی این خودروی کانسپت شاسی بلند در چین، نسخه کامل آن را با نام Citroen C5 آماده کرده و بار دیگر در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی شانگهای چین به معرفی آن مشغول شده است.
همانطور که انتظار می‌رفت، این خودروی شاسی بلند در مقایسه با مدل کانسپت خود که سال 2015 میلادی رونمایی شد، دچار یک سری تغییرات ظاهری شده که هم یک طراحی بهتر و جذاب‌تر به آن بخشیده و هم باعث شده تا این خودروی شاسی بلند در یک مسیر هموارتر به مرحله تولید نزدیک شود. در قسمت جلو، تقریبا از همان فاکتورهای طراحی نسخه کانسپت استفاده شده است، ولی مجموعه سپر و بخشی از جلوپنجره تغییراتی به خود دیده‌اند. در نمای جانبی هم پیش از این شاهد یک آینه آیرودینامیکی و دستگیره جالب درب‌های ورود و خروج (درهای عقب بدون دستگیره) بودیم، اما حالا برای رسیدن به مرحله تولید، از آینه‌های سنتی و یا دستگیره‌های سنتی برای هرچهار درب اتومبیل استفاده شده است.

سیتروئن ایرکراس

سیتروئن ایرکراس

مشخصه‌های فنی این ماشین هم با طول 4.5 متری، عرض 1.84 متری و ارتفاع کلی 1.67 متری آغاز می‌شود که نسبت به نسخه کانسپت از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است، ولی در عوض برای فروش این خودروی شاسی بلند از یک پیشرانه 165 الی 200 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌ی شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است و در درجات بالاتر هم بجای سیستم محرکی 218 اسب بخاری که در نسخه کانسپت تعریف شده بود، می‌توان از یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی سود برد که متشکل از یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی بوده و می‌تواند به صورت ترکیبی، حداکثر نیرویی 300 اسب بخاری و محدوده حرکتی 60 کیلومتری تنها در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/2
سلام
این خودرو بسیار زیبا هست کیفیت داره داد می زنه سیتروئن هندلینگ محشری داره نمونه اش زانتیا
1396/2/2
حماقت ما مردم ایران چی بود که حتی از ماشین که نه سیاسی نه فرهنگ غرب نه هیچ موردی که به قول بعضیا مردم به سمت دشمن ببره باید محروم شیم یا غربیا تحریممون میکنن یا خود دولتمردان