موضوعات داغ

هیوندای، بیشترین وارد کننده خودرو در سال 95

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته با افزایش واردات خودرو، هیوندای با رشد واردات حدود 19 درصدی در مقایسه با سال 94، موفق شد در بین 5 برند اول وارد کننده خودرو به کشور جایگاه نخست را از آن خود کند.
باتوجه به آمارهای گزارش شده از واردات خودرو در سال گذشته، می‌توان دید که برند هیوندای با درصد افت و خیز 18.9 درصدی نسبت به سال گذشته، موفق به واردات 21 هزار و 488 خودرو در سال 95 شود تا در جایگاه نخست واردات قرار گیرد.
پس از هیوندای، دیگر شرکت خودروساز کره‌ای یعنی "کیا" قرار گرفته است که درصد افت و خیز واردات آن نسبت به سال 94 برابر با 35.7 درصد گزارش شده است تا با واردات 12 هزار و 940 دستگاه از محصولات این خودروساز کره‌ای، بعد از هیوندای در جایگاه دوم قرار گیرد.
خودروساز فرانسوی رنو هم آمار واردات 11 هزار و 749 دستگاه برای آن گزارش شده که با رشد 232 درصدی نسبت به سال 94، موفق به دریافت سهم 15.4 درصد از کل واردات خودروی کشور شده است.
نام برند محبوب تویوتا هم در این جدول دیده می‌شود، ولی سال گذشته تنها 8 هزار و 95 دستگاه از محصولات آن وارد کشور شده است تا تنها سهم 10.6 درصدی از واردات کل خودرو در سال گذشته داشته باشد، ولی همین تعداد باز هم باعث رشد واردات 4.45 درصدی آن نسبت به سال 94 شده است.
در آخر جدول هم نام "سانگ یانگ" دیده می‌شود تا در میان 5 برند اول کشور در زمینه واردات، سه عضو تشکیل دهنده آن از کشور کره جنوبی باشند که با رشد خارق العاده 557 درصدی واردات، سال گذشته چیزی معادل 5 هزار و 263 دستگاه از محصولات آن وارد کشور شده است که بدون شک بخش قابل توجهی از آن مربوط به واردات و فروش سانگ یانگ تیوولی می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/9
درصد افت و خیز یعنی چه؟
درصد افت فروش معنی دارد اما درصد افت و خیز بیمعنی است. لطفا بیشتر دقت فرمایید.
1396/2/9
چرا پاراگراف اول و دوم با هم در تضاد هستند؟
1396/2/10
حيف شديم موش آزمايشگاهي صنعت نو پا و بي اصالت اسباب بازي سازهاي كره اي
خودروهايي با مصرف بالا كيفيت بد، راندمان ضعيف، خرابي هاي زياد،
به جاي حداقل خودروهاي ژاپني ، گاري هاي كپي شده هيوندا رو بايد به قيمت خودروهاي اروپايي پول بديم كه از اول تا اخرشون كپي هست از نام تا آرم خودرو و شكل و شمايل آشغال كره اي يا شركت ورشكسته كيا با لگن هاي دو روزه
1396/2/11
ماشین های کره ای حداقل از زمان کودکی ما که سی و خورده ای سال میگذره تو بازار ایران بودن و همین الان ورنا و آوانته کیفیت و دوام این خودرو ها رو ثابت می کنن ، بعدم چرا چیزی رو که نداشتی و سوار نشدی داستان تعریف می کنی صندلی راو4 رو بعد از 20 هزار تا کارکرد دیدی ؟ اینقدر ما بدبختیم که برای سلیقه مسخره خودیم حاضریم به صنعت یه کشور دیگه توهین کنیم ! هیوندای ، کیا جزو با قابل اعتمادترین و با کیفیت ترین خودروهای بازار آمریکا هستن ، البته مشخصه از سخن گفتنت عقده های درونی داری یکم آب خنک بخر خوب میشی
1396/2/10
همیشه کیفیت ، طراحی ، امکانات و خدمات پس از فروش خوب مساوی هست با فروش بالا
1396/5/11
آقای امیر با احترام انتقاد کن چرا اینقدر لومپن نظر میدی
1396/11/10
کسی در مورد عظیم خودرو اطلاعات داره