موضوعات داغ

آیا لکسوس ES جایگزین ابدی نسخه GS خواهد بود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
آخرین مدل از لکسوس ES در قالب یک مدل فیس لیفت، فروردین ماه سال 94 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد و سپس در دو مدل ES 300h و ES 350 وارد بازارهای جهانی شد. حال باتوجه به گذشت چند سال از معرفی و عرضه نسخه فیس لیفت، کم کم باید منتظر نسل جدید این خودرو باشیم که گفته می‌شود سال آینده میلادی معرفی شده و در همان سال هم وارد بازارهای جهانی می‌شود.
از طرفی دیگر، باتوجه به گزارشی که ژانویه سال جاری توسط یکی از مجلات ژاپنی به انتشار رسیده است، گفته شده کمپانی خودروسازی لکسوس قصد دارد در سال 2018 میلادی تولید لکسوس GS را به طور کامل متوقف کند‌ و به همین منظور تمامی برنامه‌های طراحی و توسعه نسل جدید لکسوس GS را تعلیق کرده است تا دیگر شاهد ارائه یک نسل جدید از آن نباشیم.
پیش از این دلیل اصلی اقدام تویوتا برای عدم تولید یک نسل کاملا جدید از لکسوس GS، رونمایی از خودروی LS با پیشرانه‌ای هشت سیلندر بوده است، زیرا از لحاظ سگمنتی با خودروی لکسوس GS همتراز هستند، ولی لکسوس GS از پیشرانه‌ای شش سیلندر سود می‌برد و لکسوس LS هم از پیشرانه‌ای هشت سیلندر در زیر کاپوت خود استفاده می‌کند که همین مورد باعث شده مشتریان لکسوس به سمت خودروی LS سوق پیدا کنند.
با این وجود، اخیرا یکی از رسانه‌های روسی به خاطر شباهت میان سگمنت و ابعاد و اندازه لکسوس GS فعلی و لکسوس ES، مدعی شده است که نسل بعد لکسوس ES علاوه بر یک نسل جدید از خانواده خود، دقیقا یک جایگزین برای لکسوس GS هم خواهد بود تا پرچم آن را در بازارهای بین المللی با انگیزه و قدرت بیشتر به دست بگیرد، ولی تا زمانی که شرکت خودروسازی لکسوس این ادعا را تایید نکند، نمی‌توان نسل بعد لکسوس ES را یک جایگزین برای لکسوس GS توصیف کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/6/14
همینطور هم شد